تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

دریاچه‌های رنگی در هر کشوری از دنیا، جزو جاذبه‌های گردشگری یک کشور به حساب می‌آیند. اما روسیه چندین دریاچه رنگارنگ دارد که در طبیعت فوق‌العاده زیبای این کشور قرار گرفته‌اند. دریاچه‌هایی که وقتی به عکس‌های آن‌ها نگاه می‌کنید، گویی یک کار هنری یا یک عکس فتوشاپی هستند. اگر می‌خواهید با این دریاچه‌های رنگارنگ آشنا شوید و در تور روسیه به دیدنشان بروید، مقاله‌ی امروز ما در مقتدرسیر تابان را دنبال نمایید.

 

دریاچه زرشکی، آلتای

این دریاچه‌ی آب شور که به زبان روسی "مالینو وو" به معنای زرشکی خوانده می‌شود، یکی از عجایب روسیه محسوب شده که در مرز قزاقستان واقع شده است. رنگ خاص این دریاچه به واسطه‌ی نمک موجود در آن و همچنین یک نوع خاص باکتری به وجود آمده است.

جدا از این که دریاچه از نظر بصری فوق‌‌العاده زیباست، بسیاری معتقد به خواص درمانی آب آن که حاوی نمک و همچنین مواد معدنی هست، هستند و حتی در بخش‌های گلی آن نیز می‌خوابند. با توجه به محبوبیت این مکان، یک مرکز گردشگری نیز در همان محل درست شده و امکانات رفاهی خوبی برای مسافران تدارک دیده است.

 

۱۰ چیزی که درباره آرمیتاژ نمی‌دانید

دریاچه بنفش، آلتای

اما دریاچه زرشکی تنها دریاچه رنگین در آلتای نیست و یک دریاچه بنفش نیز در این منطقه وجود دارد که اگر در تور روسیه به آن‌جا بروید نیز، اصلا ضرر نکرده‌اید. این دریاچه از شهر اسلاوگراد خیلی دور نیست و می‌توانید به راحتی آدرس آن را از محلی‌ها بپرسید. فقط باید آن را به اسم محلی یا همان "بورسول" صدا کنید.

نمک انبوه موجود در آب‌های این دریاچه آنقدری است که در مقادیر بالا استخراج می‌شود و کریستال‌های نمک در بخش‌هایی از دریاچه، به آن زیبایی بیشتری داده‌اند. اما رنگ این دریاچه مثل دیگر دریاچه آلتای، قرمز تند نیست و یک رنگ بنفش و جذابی دارد.

دریاچه آبی، آلتای

و اگر فکر می‌کنید کار ما با آلتای تمام شده، در اشتباهید. این منطقه یک دریاچه آبی نیز دارد که از معروف‌ترین دریاچه‌های روسیه محسوب شده و خیلی از گردشگران آن را می‌شناسند. این دریاچه فوق‌العاده زیبا در دل طبیعت واقع شده است و با نام Geyser شناخته می‌شود.

البته بسته به هوا و شرایطی که به آن‌جا می‌روید، ممکن است آب آن را زمردین نیز ببینید، اما چیزی که بدون شک به آن فکر خواهید کرد، تصویر کم‌نظیری است که این دریاچه‌ی کوچک در آن محیط جنگلی فوق‌العاده زیبا برایتان به تصویر می‌کشد، به شکلی که شما حلقه‌های سنگی زیر آب که کم کم عمق آن را تغییر می‌دهند را به وضوح می‌بینید.

 

معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

دریاچه صورتی، کریمه

دریاچه Sasyk-Sivash یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیا است که در روسیه خودنمایی می‌کند. این دریاچه بین ساکی و کوه‌های اوپاتوریا واقع شده و تنها بین ماه‌های جولای تا سپتامبر به این رنگ صورتی در می‌آید که البته با توجه به حجم میکرو اورگانیسم‌هایی که در آب خواهند بود، خلوص این رنگ صورتی نیز متفاوت می‌شود.

اگر چه این دریاچه فوق‌‌العاده زیباست، اما از طرفی بوی خیلی بدی دارد و به همین دلیل است که در روسی به این خوانده می‌شود که ترجمه آن به فارسی "گِل بدبو" است. این دریاچه نیز دارای حجم بالایی از نمک است که استخراج شده و به تمامی کشور صادر می‌شود. البته اگر به دیدن این مکان رفتید، بد نیست سری به دریاچه‌ی Koyashskoe نیز بزنید که فاصله‌ی چندانی با این محل ندارد و مساحت آن تا نزدیکی دریای سیاه نیز پیش می‌رود. این دریاچه نیز ظاهری متفاوت و سفید و صورتی رنگ دارد که به خاطر حجم بالای نمک موجود در آن است و کنتراست آن با آبی دریای سیاه، تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازد.

دریاچه‌های سفید، جزیره کوریل

در جزیره کوریل، دو دریاچه‌ وجود دارد که آب آن‌ها یک رنگ سفید عجیب دارد. این دریاچه‌ها به زبان محلی به نام‌های "کیپیاشی" و " گوریاچی" خوانده می‌شود که معنای آن‌ها "دریاچه جوشان" و "دریاچه داغ" است. آب این دریاچه‌‌ها هم کاملا به احترام اسمی که برای آن‌ها گذاشته شده، همیشه داغ و جوشان هستند!

اما در واقع ترکیب سودیوم کربناتی که در مواد معدنی موجود در آب و همچنین هیدروکلریک اسید و گازهایی که از داخل این کوه آتشفشانی به بیرون درز پیدا می‌کند، باعث جوشان بودن آب این دریاچه شده است.  همه‌ی این مواد معدنی باعث رنگ عجیب آن شده است و البته باعث شده تا شنا کردن در آن خطر جانی داشته باشد.

 

نقاط تاریخی برتر در اطراف مسکو

۲۳ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران