گردشی جذاب در آجارا، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
گردشی جذاب در آجارا، گرجستان

آجارا، منطقه‌ای تاریخی در گرجستان واقع در حاشیه ساحل دریای سیاه است که بیشتر مناطق آن را دره‌ها، کوه‌ها و نواحی جنگلی پوشانده و تبدیل به مقصدی بی‌نهایت زیبا و جذاب برای تعطیلات شده است. گرچه در تور گرجستان توریست‌ها یا به سمت تفلیس می‌روند و یا سر از باتومی در می‌آورند اما در اینجا می‌توانید از گشت و گذار در کوه‌ها، مناطق کم ارتفاع و تنوع بسیار زیادی از جانوران در کنار معماری‌های دیدنی، مکان‌های باستان شناسی و تاریخی با قدمت چند صد ساله لذت ببرید.

 

از شلوغ‌ترین شهر منطقه دیدن کنید

باتومی مرکز اداری جمهوری خودمختار آجارا و یک شهر بندری مهم بین‌المللی است. باتومی شهری مدرن و اروپایی شبیه به تفلیس است که ترکیب و هماهنگ زندگی قدیم و جدید آن شما را مجذوب می‌کند. در سفر با تور باتومی در بلوار طولانی و ساحلی آن قدم بزنید و از مجسمه عاشقانه علی و نینو دیدن کنید، به اماشای غروب خورشید بنشینید و از کاوش در معماری قدیمی و جدید شهر لذت ببرید.

بهترین سازه جهانی در سال ۲۰۱۳ را بازدید کنید

حتما تصورش را هم نمی‌کنید که فست فود معروف و زنجیره‌ای مک دونالد در بهترین ساختمان تجاری جهان در سال ۲۰۱۳ واقع شده باشد. معمار این ساختمان، Giorgi Khmaladze گرجستانی بهترین معمار سال به انتخاب مردم است. این سازه مدرن و تجاری در اصل ساختمانی سوخته بود که حالا به این شکل درآمده و با استخرهای زیبای پر از آب احاطه شده است. داخل فضای شیشه‌ای گل‌کاری زیبایی شده با معماری هوشمندانه و نوع منحصر به فرد ورودی تمامی بخار ناشی از گیاهان از فضا بیرون می‌رود.

 

معرفی ۶ هتل و کلبه اسکی در کوتایسی

آدرس: 9 Sherif Khimshiashvili Street, Batumi, Adjara, Georgia

 

در طبیعت بگردید و از سواحل دریای سیاه لذت ببرید

باغ گیاه‌شناسی باتومی که در فاصله ۹ کیلومتری باتومی واقع شده، در مساحتی ۱۰۸ هکتاری در دهستان Mtsvane Kontskhi واقع شده است. این باغ به دلیل شرایط متنوع و بسیار خاص پوشش گیاهی و جغرافیایی بسیار خاص است. در واقع این باغ دارای ۳ ناحیه درختکاری، ذخیره‌گاه معروف جنگل کلشیس و نه بخش گل و گیاه است که مناطق مختلف آب و هوایی و جغرافیایی را نشان می‌دهد. گذشته از مناطق نیمه گرمسیری مرطوب بیرون قفقاز، این مناطق شامل ناحیه آب و هوایی استرالیا، نیوزیلند، هیمالیا، آسیای شرق ، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، مکزیک و مدیترانه می‌شود. این باغ دیدنی و زیبا میزبان بیش از ۵ هزار گونه مختلف گیاهی است.

آدرس: Batumi Botanical Garden, Batumi, Georgia

 

به پارک‌های کوچک ملی بروید

پارک ملی متیرالا باتومی یکی از نقاط سبز و زیبای گرجستان است که دو مسیر پیاده‌روی مختلف در دسترس علاقه‌مندان به طبیعت قرار داده که پیمایش آن‌ها می‌تواند یکی دو روزی به طول بیانجامد. مسیرهای پیاده‌روی دارای علامت گذاری مرتب و منظم هستند و به امکاناتی مثل منطقه پیک نیک، آتشگاه‌ها و مکان‌های کمپینگ مجهز شده‌اند. بهترین فصل برای بازدید اوایل پاییز، بهار و تابستان است.

یکی دیگر از پارک‌های ملی که می‌توانید از آن دیدن کنید پارک ملی Machakhela است که در منطقه شهرداری Khelvachauri واقع شده است. این منطقه دارای بناهای فرهنگی و تاریخی، مانند پل‌های قوسی دوره‌های مختلف و قلعه‌های باستانی است. هنگام پیاده روی در اینجا، می‌توانید منظره‌های خیره کننده‌ای از باتوم ، دلتای رودخانه و دریای سیاه و تنگه ماچاخله را نظاره‌گر باشید و هوایی تازه و با طراوت تنفس کنید. فرصت‌های عکاسی را از دست ندهید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی گاگرا

در ویرانه‌های قلعه‌های روم گشت بزنید

آنچه محلی‌ها اکنون قلعه گونیو می‌نامند قبلاً آپسارونت نامیده می‌شد و اعتقاد بر این است که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می‌گردد. البته نام گونیو بعدها و در حدود قرن ۱۲ میلادی رواج پیدا کرد.

قلعه دیگری که می‌توانید در آجارا از آن دیدن کنید قلعه پترا است. مشابه گونیو، امروزه فقط ویرانه‌هایی از این قلعه باقی مانده در حالی که این یک شهر با دیوارهای گسترش یافته و وسیع در گرجستان باستان بود. طبق گفته‌ها امپراتور بیزانس ژوستینیان اول در قرن ۶ میلادی به خاطر موقعیت نظامی، استراتژیکی و تجاری دستور ساخت شهرکی را در اینجا داده بود.

یک پیست اسکی دیگر را جایگزین گودائوری کنید

گوداوری گرجستان به دلیل همجواری با پایتخت این کشور یکی از مقاصد محبوب اسکی در گرجستان است و دقیقا به همین دلیل همیشه مملو از جمعیت است. اگر از علاقه مندان به اسکی هستید، چرا برخی دیگر از استراحتگاه‌های کشور را امتحان نمی‌کنید؟ گودردزی (Goderdzi) واقع در شهرداری خولو در ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا، دارای شیب‌های تندی است که توسط مزارع subalpine احاطه شده است. با رفتن به اینجا می‌توانید تعطیلات آرام‌تری را تجربه کنید.

آدرس: Goderdzi Pass-Beshumi, Goderdzi, Adjara, Georgia

 

روی پل چوبی قرن سومی قدم بزنید

دهکده خابلاشویلی (Khabelashvili) در شهرداری شواخوی دارای یک پل چوبی به طول ۲۵ متری با سه قرن قدمت است که به عنوان میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است. به گفته مردم محلی، این پل توسط شخصی با نام خانوادگی بریدزه ساخته شده است که می‌خواست سه روستا باراتائولی، بریلی و موخوی را به یکدیگر متصل کند.

 

بهترین تفریحات در سفر به برجومی

آدرس: Shuakhevi, Georgia

۰۲ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران