پارک های آبی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
پارک های آبی ترکیه

قرن بیست و یکم، شاهد افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان ترکیه برای برخورداری از انواع ورزش‌های تفریحی بوده است. از دهه‌ها پیش، پارک‌ های آبی ترکیه بعنوان عاملی پیشرو در جذب علاقمندان عمل کرده‌اند و  گردشگران داخلی و بین‌المللی بسیاری را به سوی خود فرا خوانده‌اند.

 

معرفی بهترین پارک های آبی ترکیه

یکی از هیجانات سفر به این کشور برای مسافران، بازدید از پارک های آبی ترکیه است. خصوصا لذت تفریح در این مکان‌ها در فصل تابستان چند برابر می‌شود و جمع خانواده‌ها و دوستان، ساعاتی مفرح را در فصول گرم در این پارک‌ها، در سفر با تور ترکیه تجربه می‌کنند.

مارینا آکوا پارک

پارک آبی Marina Aquapark استانبول، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک آبی ترکیه بوده و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. اینجا با ۱۷ سرسره آبی خارق العاده، ۱۵ تفریح آبی مهیج، استخر موج و زمین بازی کودکان، تعطیلات مفرحی را در با تور استانبول رقم می‌زند.

در این میان Looping Rocket Tube، درست همان زمان که از ارتفاع ۲۴.۵ متری در حال سقوط در استخر هستید، به شما این احساس را می‌دهد که در حال غواصی در آسمانید. توصیه می‌کنیم اوقات خوش بازدید از این مکان را، همراه با خانواده و دوستانتان از دست ندهید. اینجا، مقصد تابستانی بسیاری از گردشگران و مردمان محلی است.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر
  • آدرس: Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Türkiye

عکس: tripadvisor.co.uk

 

واتر پلنت آکوا پارک

Water Planet Aqua Park، از بزرگ‌ترین پارک های آبی ترکیه در سواحل دریای مدیترانه محسوب می‌شود و در سفر با تور آنتالیا، در شمار جاذبه‌های توریستی بسیار مهیج و پرطرفدار است. این فضا، برای تمام سنین مناسب بوده و یک روز کامل طول می‌کشد تا ورزش‌های مختلف آبی هیجان انگیزش را کشف کنید.

اینجا دارای ۲۴ سرسره آبی است که برخی از آنها، به تفریحات خانوادگی اختصاص دارند. کودکان نیز می‌توانند در استخر انیمیشنی همراه با اسباب‌بازی‌ها و سرسره‌ها به تفریح بپردازند. از همه محبوب‌تر، سرسره کامیکاز است که به شدت هیجان انگیز بوده و آدرنالین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما اگر به دنبال یک فعالیت برای پمپاژ آدرنالین هستید، می‌توانید بانجی جامپینگ را با پرداخت هزینه اضافی تجربه کنید. برای استراحت و ناهار هم، غذاکده این پارک به خوبی از شما پذیرایی می‌کند.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس:  Saray, Damlataş Mevkii, 07400 Alanya/Antalya, Türkiye

 

برترین سفرها با کشتی کروز در ترکیه

عکس: youtube.com

 

لند آو لجندز

تم پارک The Land of Legends در آنتالیا، یکی از برترین پارک های آبی ترکیه بوده و تجربه‌ای منحصر به فرد را به تمام بازدیدکنندگان در هر رده سنی از ۷ تا ۷۰ ساله هدیه می‌دهد. این پارک در شهر بلک، در سواحل مدیترانه جنوبی ترکیه قرار دارد. و "آکوا لند" اختصاصی آن انواع امکانات تفریحات آبی هیجان‌انگیز، یک تالاب مخفی با سرسره برای تمام سطوح، سرسره‌های بلند، ترن هوایی، استخرهای موضوعی و تجربه‌های موج سواری را ارائه می‌دهد. بخش دیگر یعنی The Waterfront Kingdom، فضایی تعاملی را برای ارتباط با آبزیان شگفت انگیز مانند دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌های سفید فراهم می کند. گردشگران می‌توانند به این پستانداران دوست داشتنی غذا بدهند.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Kadriye Mahallesi. Atatürk Cad. No:104/1-2 No, D:515, 07525 Serik/Antalya, Turkey

ویاپورت مارینا

Viaport Marina در توزلا، جنوبی‌ترین شهر استانبول در ساحل آناتولی واقع شده است. این مکان که در ماه می ۲۰۱۵ افتتاح شد، ترکیبی از فروشگاه‌های برند معروف جهانی، رستوران‌های منحصر به فرد، فضای سبز ۱۵۰۰۰۰ متر مربعی همراه با سریع‌ترین ترن هوایی ترکیه، یک آکواریوم، تئاترهای سرپوشیده و روباز و چندین تم پارک از جمله آکواریوم پارک کروکودیل را شامل می‌شود که از بهترین پارک های آبی ترکیه به شمار می‌آید.

  • زمان بازدید: ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس:  Cami Mh Balıkçılar Sokak U Blok 20 U, D:226 Tuzla, Istanbul 34940 Türkiye

عکس: booktr.com

 

آدالند

به سرزمین سرگرمی و هیجان خوش آمدید! پارک آبی Adaland کوش آداسی، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک های آبی ترکیه است که در ساحل غربی کوش آداسی (جزیره پرندگان) واقع شده است. این پارک آبی، از جکوزی گرفته تا رقص باران و بازی‌های ترامپولین را ارائه می‌دهد و دارای سرسره های آبی غول پیکر، استخرهای کم عمق برای کودکان، استخر موج سواری، رودخانه خروشان مصنوعی برای رفتینگ، مسیر آبی زلال برای قایق سواری، سرسره‌های کوچک برای کودکان و غیره است.

در واقع اینجا، طیف جذابی از فعالیت‌های تفریحی را برای تمام گروه‌های سنی به ارمغان می‌آورد. از دیگر امکانات پارک آبی آدالند می‌توان به فروشگاه، رستوران و کافه‌هایی اشاره کرد که برای گشت و گذار، استراحت و شکم گردی ایده آل هستند. فراموش نکنید زمانی که در آنجا هستید، به دلفین‌ها سر بزنید، به این موجودات مهربان غذا بدهید و از فرصت شنا کردن با آنها در استخر لذت ببرید.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس: Çamlimanı Mevki, Kuştur Önü Yolu Cd. No:27, 09400 Kuşadası/Aydın, Türkiye

 

بهترین هتل های استانبول

عکس: excursiongo.com

 

دولوسو

اگر به دنبال هیجان شدید در آب هستید، این پارک را از دست ندهید. پارک آبی Dolusu ، میزبان سرسره‌های آبی تند و پری دریایی‌های باشکوه است. اینجا یکی از زیباترین و برترین پارک ‌های آبی ترکیه بوده و دارای طیف وسیعی از امکانات برای ورزش‌های ماجراجویانه آبی را در اختیار کودکان و بزرگسالان قرار می‌دهد.

حدود ۱۰ نوع سرسره آبی در این مکان، به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند. در این میان، سرسره Slip N Fly باعث می‌شود تا ۷ متر بالاتر از سطح آب به پرواز درآیید و اوج بگیرید. وهیولای افسانه‌ای تک چشم Tepegöz سعی می‌کند شما را ببلعد و همانطور که از یک شیب تند سرسره‌اش به پایین سر می‌خورید، خود را روی زبان Tepegöz خواهید یافت! علاوه بر ۲۲ جاذبه آبی، یک دلفیناریوم شخصی، یک آکواریوم، استخرها، کافه‌ها و بارهای متعددی را در این مکان مفرح شاهد خواهید بود.

گفتنی است این پارک نسبتا جدید بوده و در سال ۲۰۱۵، در روستای Kiris روی خاکریز افتتاح شد و بلافاصله بین تمام مسافران کمر آنتالیا و کل ترکیه محبوبیت یافت.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Kiriş, Sahil Cd. No:15, 07980 Kemer/Antalya, Türkiye

مارماریس آکوا دریم

Marmaris Aqua Dream که از بزرگ‌ترین پارک های آبی ترکیه شناخته می‌شود، بیش از ۴۴۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. اینجا سرسره‌های هیجان‌انگیز، پارتی‌های دیوانه‌کننده، اجراهای رقص و انواع غذاهای خوشمزه با مناظر خیره‌ کننده مارماریس را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

در آکوا دریم می‌توانید شاهد رقص باران در کنار سرسره‌های تند، کامیکاز، مسیرهای رفتینگ، برج آبی، حفره سیاه و دیگر گزینه‌ها باشید. هنگامی که از سر خوردن، دویدن و بالا رفتن از پله‌ها خسته شدید، می‌توانید در استخر شنا شیرجه بزنید، ریلکس کنید، به موسیقی گوش فرا دهید و برای بازی با سرسره‌های بعدی آماده شوید. بعلاوه در اینجا از گردشگران، با غذاهای اصیل ترکیه پذیرایی می‌شود.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • آدرس: Şirinyer Mahallesi, Fatih Sultan Mehmet Cd., 48706 Marmaris/Muğla, Türkiye

پارک آبی فتحیه

پارک آبی جذاب Fethiye، برای خنک شدن و برخورداری از فضایی پر هیجان ایده آل است. به روال سایر پارک های آبی ترکیه، اینجا نیز دارای امکانات ورزش‌های آبی و فعالیت‌های تفریحی، هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان است. از آن میان می‌توان به سرسره‌های آبی، زمین‌های بازی آبی، رودخانه تنبل، استخرهای شنا، استخر موج و همچنین پاساژها و همچنین غذاخوری‌های مختلف اشاره کرد. کمدهای اینجا به خوبی مجهز و ایمن هستند تا وسایل شما را به بهترین نحو محافظت کنند و  شما و عزیزانتان، با خیال راحت به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Armutalan Mah. Cumhuriyet Blv. 10/4 Marmaris/Muğla

 

سوغات استانبول چیست؟

عکس: excursionmania.com

 

ویالند

Vialand، مملو از امکانات سرگرمی بوده و در مساحتی معادل ۱۰۰ استادیوم فوتبال گسترش یافته است. این تم پارک، یکی از سالم‌ترین پارک‌های تفریحی و از برترین پارک های آبی ترکیه بوده و ترن هوایی خیره‌کننده و استخرهای شنای خنکی را در کنار سایر جذابیت‌ها از جمله سالن‌های سینما، سالن‌های بولینگ، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به مخاطبانش ارائه می‌دهد. بعلاوه در پارک آبی ویالند استانبول فضای بازی و ورزش مجزا نیز، برای کودکان در نظر گرفته شده است.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Türkiye

عکس: klook.com

 

آتلانتیس

در پایان این سفر مجازی به برترین پارک های آبی ترکیه، سری می‌زنیم به Antlantis که دومین پارک آبی بزرگ در مارماریس بوده و یک روز ایده آل و مفرح را برای تمام افراد خانواده، در هر رده سنی از ۷ تا ۷۰ سال رقم می‌زند. سرسره‌های متعدد بسیار مهیج با گزینه‌های سقوط آزاد، گرداب، رفتینگ، استخرهای کودکان، ماشین‌های موج و حتی مینی گلف، رستوران‌ها و بارها، همگی در لبه ساحل Uzunyali مشرف به دریای مدیترانه قرار دارند.

بعلاوه تمامی مهمانان پارک آبی آتلانتیس مارماریس، مجاز به دسترسی کامل و رایگان به ساحل خصوصی همراه با صندلی‌ها و چترهای آفتابگیر هستند. از تمام نقاط مارماریس نیز، به راحتی می‌توان به پارک دسترسی داشت. اما اگر از قبل بلیط رزرو کرده باشید، می‌توانید از خدمات ترانسفر رایگان نیز برخوردار شوید.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • آدرس: Siteler, Uzunyalı Cad No:209, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey

عکس: traveltomarmaris.com

  

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 11 بهمن 1402)

نظرات کاربران