جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه

ترکیه کشوری پهناور بوده و مملو از مقاصد محبوب گردشگری، استراحتگاه‌های ساحلی و شهرهای باستانی است. با این حال، جواهرات پنهان بسیاری در ترکیه برای بازدید وجود دارند و به شما امکان می‌دهد ترکیه‌ای کشف نشده را تجربه کنید که اکثر بازدیدکنندگان از آنها غافلند. زیرا اغلب گردشگران تور ترکیه به محبوب‌ترین مکان‌ها مانند آنتالیا، ازمیر، بدروم، مارماریس، کاپادوکیه، افسوس و پاموکاله سفر می‌کنند و این بدان معناست که برخی از منحصر به ‌فردترین و زیباترین مکان‌ها نادیده گرفته می‌شوند. در ادامه بیایید با هم سری بزنیم به جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه.

 

کوه نمرود در ترکیه (Mount Nemrut)

کوه نمروت در آدیامان، در جنوب شرقی ترکیه و در فاصله‌ای نه چندان دور از مرز سوریه واقع شده است. این کوه، مجسمه‌های عظیم سنگی از  پادشاه آنتیوخوس اول را در خود جای داده است. به غیر از مجسمه‌ها، فلات شیب‌دار و چشم اندازهای پانوراما از مناظر اطراف و طلوع و غروب خورشید نیز، بسیار ارزش دیدن دارند و لوکیشن‌هایی جذاب برای عکاسی را در اختیارتان قرار می‌دهند. شما می‌توانید این منظره خارق العاده و کاملا شگفت انگیز را در هر زمانی از سال شاهد باشید، هرچند بین آوریل و اکتبر بهترین زمان برای بازدید از این مکان است.

 

بهترین هتل‌های ترکیه

عکس: blog.turkishairlines.com

 

آبشار دودن در ترکیه (Duden Waterfalls)

هر ساله، میلیون‌ها گردشگر تور آنتالیا از جاذبه‌های مشهور این خطه دیدن می‌کنند. اما تعداد کمی از مسافران، راجع به زیبایی آبشارهایی که در فاصله چند قدمی فرودگاه بین‌المللی آنتالیا قد علم کرده‌اند می‌دانند! این آبشارهای ساحلی، بدون شک از جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه و یکی از زیباترین مکان‌های این کشور به شمار می‌آیند و از رودهایی خروشان شکل گرفته‌اند که از کوه توروس سرازیر می‌شوند. این منظره، خصوصا هنگام غروب آفتاب دیدنی‌تر می‌شود. گفتنی است آبشارهای دودن، در یک پارک حفاظت ‌شده قرار دارند. بنابراین در این محدوده، فضای سبز زیادی برای استراحت وجود دارد.

عکس: atteliahealthtour.com

 

صومعه سوملا در ترکیه (Sumela Monastery)

صومعه سوملا، یک صومعه ارتدکس یونانی است که به مریم باکره اختصاص داده شده و در کوه Melá در ارتفاع ۱۲۰۰ متری، بر روی یک صخره در استان ترابزون و در شمال شرقی ترکیه امروزی قرار دارد. این صومعه که در قرن چهارم ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان مسیحیت به شمار می‌آید.

گفتنی است این مکان در پارک ملی خیره ‌کننده آلتین دره واقع شده و توسط جنگل‌های انبوه و جویبارهای شفاف احاطه شده است. علاوه بر زیبایی‌های فضای بیرونی، محیط داخلی بازسازی شده نیز قابل توجه بوده و کلیسای صخره‌ای، قنات، کتابخانه و محل زندگی راهبان، از بخش‌های جذاب آن محسوب می‌شوند.

 

نکاتی برای سفر به بدروم در تابستان

عکس: duvarenglish.com

 

چاناکاله در ترکیه (Canakkale)

بندر چاناکاله در سواحل آسیایی تنگه داردانل، در منطقه‌ای غنی از تاریخ باستانی و مدرن واقع شده و یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه به شمار می‌آید. چاناکاله کنونی که برای اولین بار حدود ۶۰۰۰ سال پیش در عصر مس اشغال شد، درطول زمان شاهد عبور ارتش‌های مهاجم از منطقه بوده است.

جنگ‌های افسانه‌ای تروا و نبرد گالیپولی، هر دو در همین حوالی اتفاق افتادند، همانطور که داستان عشق حماسی هیرو و لیندر از اساطیر یونان نیز در اینجا رخ داد.

و اما بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در این محدوده انجام دهید عبارتند از: پیوستن به تور تاریخی در گالیپولی، بازدید از موزه‌های بسیار داخل شهر، تماشای قلعه‌های عظیم و ادای احترام به یادبودهای شهدای جنگ جهانی اول.

عکس: planetofhotels.com

 

آماسرا در ترکیه (Amasra)

اغلب مردمان ترکیه و گردشگران خارجی برای برخورداری از استراحت ساحلی، به سواحل جنوبی توجه می‌کنند. اما حقیقت این است که ساحل دریای سیاه در شمال نیز، بسیار باشکوه و قابل توجه است. در این میان، آماسرا که فضایی اصیل را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد با وجود اندازه کوچکش، مکان فوق العاده‌ای برای بازدید است.

آماسرا که در شمار جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه محسوب می‌شود، شهر کوچکی در استان بارتین است که مناظر خیره کننده‌ای از خط ساحلی و طبیعت اطراف را ارائه می‌دهد. شهر قدیمی آماسرا، به خوبی حفظ شده و دارای ویرانه‌ها و بناهای تاریخی دوران عثمانی و بیزانس است که نمونه‌های زیبایی از معماری سنتی ترکیه محسوب می‌شوند.

چندین ساحل و فرصت‌های بسیاری برای پیاده روی در اطراف خط ساحلی زیبای این منطقه وجود دارند. می‌توانید از سفر دریایی با قایق در این محدوده لذت ببرید و یا به موزه آماسرا رفته و در مورد این منطقه محلی بیشتر بدانید. ضمن اینکه رستوران‌های سنتی آماسرا، غذاهای ترکی فوق العاده‌ای سرو می‌کنند و البته غذاهای دریایی تازه و لذیذ، بیش از سایرین محبوبیت دارند.

عکس: itinari.com

 

آدانا در ترکیه (Adana)

آدانا، ششمین شهر بزرگ ترکیه، در کنار رودخانه سیهان قرار دارد و توسط تپه‌های منطقه چوکوروا احاطه شده است. این منطقه، مملو از مکان‌های باستان‌شناسی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی است. ضمن اینکه آدانا به خاطر کباب‌هایش نیز شهرت دارد و می‌توانید هنگام بازدید از این شهر، کباب آدانا را در یکی از بهترین رستوران‌های این محدوده امتحان کنید. گفتنی است این شهر، مرکز صنعت پنبه ترکیه بوده و همچنین منسوجات، سیمان، ماشین آلات کشاورزی و روغن‌های گیاهی تولید می‌کند.

 

بازدید از المپیوس در تور آنتالیا

عکس: dailysabah.com

 

کومکوی در ترکیه (Kumköy)

کومکوی، یک شهر بدیع در نزدیکی آنتالیا و جزو جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه است. این شهر، به خاطر سواحل خیره کننده و آب‌های فیروزه‌ای شفافش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از فعالیت‌های متنوعی مانند شنا، آفتاب گرفتن، موج سواری و غیره لذت ببرند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در کنار سواحل قرار دارند که این محدوده را، به مکانی عالی برای استراحت و تماشای مناظر باورنکردنی تبدیل می‌کنند.

کومکوی، همچنین خانه بسیاری از بناها و مکان‌های تاریخی مانند کلیسای سنت نیکلاس است که قدمت آن به دوره بیزانس می‌رسد. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به مسجد کومکوی، یک آمفی تئاتر باستانی و یک فانوس دریایی زیبا اشاره کرد. همچنین تعداد زیادی مغازه و بوتیک برای کاوش وجود دارند که برای گردشگران علاقمند به خرید، ایده آل هستند.

قابل توجه گردشگران تور استانبول: کومکوی از استانبول با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی به راحتی قابل دسترسی است. همچنین در چند قدمی Kilyos، یکی دیگر از شهرهای ساحلی محبوب در ساحل دریای سیاه قرار دارد.

عکس: mysidetours.com

 

ماردین در ترکیه (Mardin)

در ادامه سفر به جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه، سری می‌زنیم به ماردین که در طی تاریخ بارها توسط آشوری‌ها، اعراب، سلسله‌های سلجوقی، کردها، فارس‌ها، مغول‌ها و عثمانی ها مورد هجوم واقع شده و گذشته‌ای پرتلاطم را به دوش می‌کشد.

امروزه این شهر، خانه‌های سنگی قدیمی را در برگرفته که در زیر صخره‌ای، در کوچه‌های پرپیچ و خم گسترده شده‌اند. بسیاری از این خانه‌های تاریخی امروز به هتل‌هایی قابل توجه تبدیل شده‌اند که جزو میراث فرهنگی این منطقه محسوب می‌شوند. در ماردین می‌توانید از مساجد قدیمی، کلیساها و کاخ‌ها دیدن کنید و از تماشای معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها از بالای تپه‌ها به وجد آیید. و یا از فرهنگ و غذاهای محلی این منطقه را تحسین نمایید.

 

بهترین مناطق اقامتی آنتالیا

عکس: edition.cnn.com

 

قارص در ترکیه (Kars)

قارص که در انتهای شرقی ترکیه قرار دارد، به دلیل ارتفاع زیاد و شرایط آب و هوایی سخت، اغلب بعنوان "سرزمین عجایب زمستانی" شناخته می‌شود. تقریبا در تمام طول سال، امکان مشاهده برف در قارص وجود دارد. در نتیجه، این شهر دارای یک پیست اسکی زیبا به نام ساریکامیش است که از بزرگ‌ترین و البته دورافتاده‌ترین مقاصد زمستانی و جزو جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه به شمار می‌آید.

یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه قارص، نفوذ ارامنه در این شهر است. حتی امروزه نیز بخش قابل توجهی از مردم محلی، ریشه ارمنی دارند. و البته مشهورترین مکان دیدنی در اینجا، بقایای شهر باستانی ارمنی Ani است که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد. جدای از کلیساهای باشکوهی که هنوز پابرجا هستند، مناظر Ani نیز بسیار قابل توجه بوده و در این محدوده، چشم اندازهایی جذاب و غیرمعمول در انتظار مسافران تور ترکیه به سر می‌برند.

عکس: planetofhotels.com

 

آکیاکا در ترکیه (Akyaka)

این بهشت واقعی که تنها ۲۰ دقیقه رانندگی از ایچملر و مارماریس فاصله دارد، یک استراحتگاه ساحلی است که بیشتر برای مردم محلی شناخته شده تا گردشگران. با این حال، در ماه‌های تابستان مورد استقبال برخی از بازدیدکنندگان خارجی نیز قرار می‌گیرد. این محدوده که در دامنه کوهی مرتفع و سر به فلک کشیده قرار گرفته، به لطف نسیم تقریبا ثابت و آب فراوان در هر فصل، هوایی خنک و فضایی زیبا دارد.

بعلاوه سفر با قایق رودخانه‌ای در این محدوده که از جمله جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه است، بسیار توصیه می‌شود. این بهشت رودخانه‌ای سرد و یخی، در عین حال رستوران‌های سنتی دریایی را در خود جای داده که روی پایه‌های کنار رودخانه قرار دارند و صید محلی سراسر منطقه را سرو می‌کنند. توصیه می‌کنیم در سفر با تور مارماریس، حتما سری به آکیاکا بزنید.

 

سفر تنهایی به بهترین مقاصد گردشگری ترکیه

عکس: dailysabah.com

 

اینچکوم در ترکیه (Incekum)

در این محدوده از سواحل زیبا، آب شفاف و شن‌های سفید با درختان سایه‌دار در پس‌زمینه و فضایی دنج و خصوصی برخوردار خواهید شد. البته برای ورود به اینچکوم، باید هزینه اندکی بپردازید که هزینه حمل و نقل به ساحل در یک جاده طولانی روستایی را پوشش می‌دهد. همچنین تصاویر خیره کننده‌ای در راه رسیدن به این محدوده وجود دارند که از آن جمله می‌توان به منظره‌ای پانوراما از دریا، از بالای یک کوه اشاره کرد.

عکس: club-elite-country-incekum-beach-avsallar-alanya.booked.net

 

زیل کاله در ترکیه (Zil Kale)

اینجا نیز از جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه بوده و دهکده‌های زیبا، جنگل‌های انبوه، فلات‌های مرتفع، ساحل دریای سیاه و حدود صد آبشار در اندازه‌ها و اشکال مختلف را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

از جمله جذابیت‌های این منطقه می‌توان به قلعه زیل کاله اشاره کرد که بر فراز صخره‌ای جا خوش کرده و توسط کوه‌های پونتیک احاطه شده است. این قلعه که مشرف به جنگل‌های سرسبز دره فرتینا است، بین قرن ۱۴ و ۱۵ ساخته شده است.

زیل کاله حدود ۱.۵ ساعت با شهر ریزه فاصله دارد و چه عاشق تاریخ باشید، چه عکاسی و طبیعت گردی، توصیه می‌کنیم سفر به این مکان زیبا و باشکوه را از دست ندهید.

 

بهترین مکان‌ها برای تفریحات شبانه در آنکارا

عکس: wallpaperup.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۸ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران