هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه

اگر به گذراندن تعطیلات حلال در ترکیه و مناسب برای خانواده‌ها و زوج‌های مسلمان فکر می‌کنید، بدون شک یافتن یک اقامتگاه حلال نیز می‌تواند جزو دغدغه‌های شما باشد. اما جای نگرانی نیست. زیرا هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، خدماتی عالی، حریم خصوصی، غذای حلال، نوشیدنی‌های بدون الکل و دسترسی آسان به اماکن مذهبی را ارائه می‌دهند.

حقیقت این است که ترکیه بعنوان یکی از برترین مقاصد تعطیلات مسلمانان، تجربیاتی باورنکردنی و همچنین فرهنگی غنی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

 

هتل آجوا در استانبول

در ابتدای گشت و گذار در میان برترین هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، سری می‌زنیم به هتل Ajwa که نه تنها یکی از مسلمان ‌پسندترین هتل‌های استانبول است، بلکه شهرتی جهانی دارد. این هتل نفیس که در قلب سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول واقع شده، دسترسی عالی و نزدیکی به جاهای دیدنی استانبول دارد.

بعلاوه این بنا، دارای معماری خیره‌ کننده به سبک عثمانی است و امکانات و شرایطی حلال را برای مسافران تور استانبول به ارمغان می‌آورد. در واقع تمام غذاهایی که در هتل سرو می‌شوند ۱۰۰% حلال هستند و در یک آشپزخانه دارای گواهی حلال تهیه می‌شوند.

هتل آجوا سلطان احمد همچنین دارای حمام ترکی و حمام سنتی، استخر، سالن بدنسازی، سونا، اسپا و امکانات متعدد دیگری است که همگی در بخش‌های جداگانه‌ای برای بانوان و آقایان در دسترسند. در سفر با تور استانبول مسلمانانی که در هتل اقامت دارند، می‌توانند سجاده نماز و جدول زمانی نماز و همچنین لباس نماز را درخواست کنند. همچنین تمام اتاق‌های هتل، جهت قبله را مشخص کرده‌اند.

آدرس: Ajwa Hotel Sultanahmet, Emin Sinan Mahallesi, Piyerloti Caddesi No: 30, 34126, Sultanahmet / Istanbul, Turkey

عکس: ajwa-hotel-sultanahmet-istanbul-tr.hotelmix.co.uk

 

هتل پالوما فورستا در آنتالیا

Paloma Foresta یک هتل ۵ ستاره است که در تپه‌های کمر، بین آنتالیا و بلک واقع شده و در شمار هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه محسوب می‌شود. این هتل دارای ۶ استخر، ۶ رستوران، مرکز اسپا و تناسب اندام، فروشگاه اجاره تجهیزات تفریحی و یک باشگاه کودکان است.

بعلاوه چشم اندازهایی بی بدیل از مناظر دریای مدیترانه، آنرا به مکانی عالی برای استراحت در آرامش برای مسافران تور آنتالیا بدل کرده‌اند. در اینجا می‌توانید از فعالیت‌های جذاب و متعددی برخوردار شوید از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی و کوه نوردی. این هتل همچنین، دارای ساحل اختصاصی است و می‌توانید در بخش‌های جداگانه مردانه و زنانه، از آفتاب گرفتن، شنا و ساحل گردی لذت ببرید.

گفتنی است این ریزورت طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی، از اتاق های استاندارد گرفته تا ویلاهای لوکس را ارائه می‌دهد. تمامی اتاق‌ها دارای تهویه مطبوع و بالکن یا تراس اختصاصی هستند. ویلاها برای اقامت خانواده‌ها یا گروه‌ها ایده آل بوده و دارای یک تراس بزرگ و خصوصی مشرف به کوه‌های توروس هستند. در ضمن این اقامتگاه، بعنوان یکی از برترین هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، از سرو الکل در اتاق‌ها خودداری م‌ کند و غذاهای لذیذ و حلالی را در غذاخوری‌هایش سرو می‌نماید.

آدرس: Göynük, Başkomutan Atatürk Caddesi No: 143/1, 07985 Kemer/Antalya, Türkiye

 

هتل های ۴ ستاره ازمیر

عکس: hotelforex.com

 

هتل غار رویال در کاپادوکیا

در ادامه آشنایی با محبوب‌ترین هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، به هتل Royal می‌رسیم که در اورگوپ واقع شده و مسافران تور کاپادوکیا را با امکانات و جذابیت‌هایش غافلگیر می‌کند. این هتل که در ۶۰۰ متری موزه اورگوپ واقع شده، اقامتی به یادماندنی را  با استخر فصلی در فضای باز، پارکینگ خصوصی رایگان، سالن استراحت مشترک و تراس ارائه می‌دهد.

اتاق‌ها، دارای امکانات رفاهی کامل بوده و فضای خصوصی امن و سالمی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. صبحانه هر روز صبح در دسترس است و شامل گزینه‌های قاره ای، آمریکایی و گیاهی می‌شود. و اگر بعنوان یک مسلمان، نگرانی بابت خورد و خوراکتان دارید، باید بگوییم در رستوران این اقامتگاه غذاهای حلال نیز سرو می‌شوند.

آدرس: Duayeri Mahallesi Halıcılar 2. Sk No.4, 50400 Urgup, Turkey

عکس: expedia.com

 

هتل ماندارین اورینتال در بدروم

Mandarin Oriental، یک زنجیره از هتل‌های ۵ ستاره و برنده جوایز است و ریشه در آسیا دارد. این اقامتگاه‌های مجلل و هتل‌های پراکنده در سرتاسر جهان، به دلیل طراحی بدیع و جذابیت شرقی‌شان نیز شهرت دارند. و اما این زنجیره، در بهشت بدروم نیز شعبه ای دارد و مناظر شگفت‌انگیزی از دریای اژه را به مسافران تور ترکیه ارائه می‌دهد.

این گزینه که در شمار هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه محسوب می ‌ود، دارای ۲ ساحل خصوصی و ۴ استخر روباز، از جمله استخرهای مناسب برای کودکان است. این اقامتگاه همچنین دارای مجموعه‌ای از رستوران‌های پرطرفدار است که غذاهای بین المللی و معاصر ژاپنی را سرو می‌کنند. و در میان گزینه‌های منو، غذاها و نوشیدنی‌های حلال با قدرت خودنمایی می‌کنند.

بعلاوه این ریزورت، انواع اتاق‌های بزرگ و زیبا از جمله ویلاها و آپارتمان‌های خصوصی را شامل می‌شود که از دکوراسیونی به سبک ترکی برخوردارند. برای زوج‌های مسلمانی که در ماندارین اورینتال اقامت می‌کنند، سوئیت جونیور ماندارین دارای چیدمان سخاوتمندانه ۹۴ متر مربعی، با پلان باز همراه با استخر خصوصی و بالکن با چشم‌اندازی از دریاست.

از دیگر ویژگی‌های مسلمان پسند در این اقامتگاه، عدم سرو الکل در اتاق‌ها و نزدیکی به مساجد است. بعلاوه این ریزورت کابانای خصوصی در سواحل، وسایل غواصی، چتربازی، قایق پارویی و غیره را نیز در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

آدرس: Gölköy Mahallesi 314 Sokak No.10, Golturkbuku 48483 Türkiye

 

برترین هتل‌های آنتالیا برای ماه عسل در ۲۰۲۳

عکس: cntraveler.com

 

هتل اوبا در بدروم

از دیگر هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، می‌توان به Oba اشاره کرد. این اقامتگاه، تنها ۲۲ کیلومتر از فرودگاه بدروم فاصله دارد و یک ریزورت ۵ ستاره حلال است که انواع خدمات مسلمان پسند را ارائه می‌دهد. هتل اوبا که در کنار دریای اژه در نوار ساحل خصوصی‌اش قرار دارد، و برای زوج‌های مسلمان و خانواده‌هایی که به دنبال دوری از چشمان نامحرم  هستند ایده‌آل است.

از امکانات این هتل می‌توان به پارک آبی کودکان، استخر، حمام ترکی، زمین تنیس و بسکتبال و سرگرمی‌هایی غنی اشاره کرد و بدون شک در طول مدت حضورتان در اینجا کسل و خسته نخواهید شد. همچنین این هتل، ۱۱ رستوران و کافه را در خود جای داده و در اینجا می‌توانید انتظار غذاهای سنتی ترکی و بین المللی لذیذی را داشته باشید که توسط سرآشپزهای مجرب، هم به صورت بوفه و هم به صورت آلا کارت سرو می‌شوند. در نهایت از ویژگی‌های مسلمان پسند در هتل اوبا می‌توان به اتاقهایی بدون سرو الکل، غذاهای حلال رستوران‌ها، نزدیکی به مساجد، نمازخانه، استخر، ساحل مخصوص بانوان، حمام و اسپای مخصوص بانوان اشاره کرد.

آدرس: Heredot Bulvari No. 20, Torba 48400 Türkiye

عکس: en.halalbooking.com

 

هتل ووم دلوکس در آنالیا

Wome Deluxe، یکی از محبوب ترین هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه بوده و یک اقامتگاه ۵ ستاره ساحلی بسیار جذاب به شمار می‌آید. ووم دلوکس، یک هتل بدون ارائه مشروبات الکل بوده و چندین خدمات مسلمان پسند دیگر از جمله سواحل اختصاصی، استخرهای شنا و اسپای زنانه و مردانه جداگانه را برای مهمانان مسلمان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ۲ رستوران حلال را در اینجا خواهید یافت که غذاهای خوشمزه ترکی مانند پیده، کباب و هوموس را سرو می‌کنند.

در اینجا اتاق‌ها و ویلاهای بی نظیری مناسب تمام مسافران را خواهید یافت. هر اتاق، دارای امکانات مدرن بوده و به زیبایی طراحی شده است و برخی از آنها، منظره‌ای از دریای مدیترانه را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

در نهایت ویلاهای ۲۰۰ متری، دارای انزوای کامل بوده و مجهز به استخر خصوصی، جکوزی و سونا هستند. نمازخانه و دسترسی آسان به مساجد، از دیگر مشخصه‌های این اقامتگاه به شمار می‌آیند.

آدرس: Avsallar, İncekum Tabiat Parkı D:2, 07400 Avsallar/Alanya/Alanya/Antalya, Türkiye

 

بهترین هتل‌های آل اینکلوسیو کوش آداسی

عکس: elissatur.com.tr

 

هتل ریکسوس پرمیوم بلک در آنتالیا

Rixos Premium Belek، یک گزینه تفریحی مجلل برای برخورداری از تعطیلات حلال و لوکس محسوب می‌شود. این ملک، بیش از ۲۰۰ هکتار زمین را دربر می‌گیرد و رو به دریای مدیترانه دارد. اینجا دارای امکانات مدرن، باغ، ۲ استخر، مرکز اسپا و تناسب اندام، زمین تنیس، امکانات ورزشی و ۳ رستوران است.

و البته زمانی که می‌خواهید یک تجربه حلال معتبر با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و امکانات را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این اقامتگاه را مدنظر داشته باشید که جزو هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه به شمار می‌آید. اینجا یک واحه منحصر به فرد در محیط مدرن بلک بوده و دارای سوئیت‌های متعدد با سطوح مختلف حریم خصوصی است. از دیگر ویژگی‌های مسلمان پسند در این هتل می‌توان به عدم ارائه الکل در اتاق، سرو غذاهای حلال در رستوران و وجود چندین مسجد در نزدیکی اقامتگاه اشاره کرد.

آدرس: Belek, Ileribaşı Mevkii, 07500 Serik/Antalya, Türkiye

عکس: rixos.com

 

هتل ویلای آلیا در مارماریس

در انتهای سفر مجازی‌مان به برترین هتل های مناسب مسلمانان در ترکیه، به هتل ویلای Alya در قلب مارماریس می‌رسیم. اینجا برخلاف استراحتگاه‌های معمولی، اقامتی کاملا خصوصی را در ویلاهایش ارائه می‌دهد. این هتل زیبا در عین حال با رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های حلال احاطه شده است. بعلاوه، دسترسی نزدیک و آسانی به برخی مساجد این حوالی دارد.

گزینه‌های اقامتی در اینجا، دارای استخر شنای خصوصی با چشم اندازی جالب توجه به دریای مدیترانه هستند. تمام اتاق‌ها با مبلمان سنتی ترکی مبله شده‌اند و همه آنها از حمام اختصاصی، جکوزی و حمام برخوردارند. ویلاها، برای خانواده‌ها یا گروه‌هایی از دوستان که به دنبال اقامتگاهی مسلمان پسند در ترکیه هستند ایده آلند. در ضمن، الکل در ویلاها سرو نمی‌شود.

آدرس: Yagmur Sini Cad. No:22 114 Sk. Marmaris, Turunc 48740 Türkiye

 

آشنایی با هتل‌های برند جهانی آنکارا

عکس: sembo.ie

 

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران