برترین پیست‌های اسکی در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
برترین پیست‌های اسکی در ایران

کشور عزیزمان ایران، با توجه به تنوع آب و هوایی بی‌نظیری که دارد، برای هر تفریحی، جایی پیش پای شما می‌گذارد. اگر عاشق بودن در ساحل باشید، سواحلی در شمال و جنوب خواهید داشت، اگر اهل کویرید، چند جای دیدنی در کشور وجود دارد که به آن‌جاها سفر کنید و اگر حتی به اسکی کردن علاقه داشته باشید، زمستان‌ها چندین پیست اسکی عالی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

از تهران تا یاسوج و مشهد، پیست‌های اسکی زیادی در کشورمان هستند و ما هم قصد داریم تا بهترین‌های آن‌ها را در این نوشته به شما معرفی کنیم.

 

پیست اسکی توچال

توچال را باید محبوب‌ترین پیست اسکی تهران و یکی از بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در ایران به حساب آورد. پیستی که به شهر بسیار نزدیک است و شما به راحتی می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. این پیست ۳ خط تله کابین، ۳ خطه تله سیژ و یک خط تله اسکی دارد و پیست آن نیز ۱۲۰۰ متر طول دارد. شما تقریبا از اواسط پاییز می‌توانید برای اسکی به توچال مراجعه کنید.

پیست دیزین

با این حال شاید از نظر کیفیت، پیست اسکی دیزین بهترین در کل ایران باشد. دیزین که در کرج واقع شده یکی از بهترین‌ها در خاور میانه‌ای است که پیست اسکی خیلی کم دارد. این مکان دارای ۲۳ پیست اسکی، چندین تله کابین و تله سیژ و تله اسکی و همچنین پیست اسکی روی چمن است. شما هم زمستان برای اسکی روی برف می‌توانید به دیزین بروید و هم در تابستان برای اسکی روی چمن!

 

معرفی برترین مراکز خرید در ایران

پیست شمشک

پیست‌های اسکی اطراف تهران عموما بهتر از دیگر پیست‌های اسکی در کشورمان است و به همین دلیل بخش زیادی از لیست ما را به خود اختصاص داده. پیست شمشک نیز که در ۵۷ کیلومتری تهران واقع شده ،مسیری دارد که از ارتفاع ۳۰۵۰ متری آغاز می‌شود. یکی از جذابیت‌های شمشک نورافکن‌های زرد بزرگی است که اسکی در شب را نیز برای شما ممکن خواهد ساخت. شما از اوایل آذر تا فروردین می‌توانید برای اسکی به این پیست مراجعه کنید.

پیست آبعلی

آخرین پیست اسکی حوالی تهران که به شما معرفی می‌کنیم، پیست اسکی آبعلی است که در ۷۵ کیلومتری تهران واقع شده که مجموعا ۵ مسیر عالی و منظره‌ای چشم نواز را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این پیست قدیمی جدا از امکاناتی که برای ورزش‌های زمستانی دارد، تجهیزاتی همچون زمین تنیس، سوارکاری، هتل و ... نیز برای شما فراهم آورده است.

 

هنر اسلامی در زیباترین مساجد ایران

پیست پولاد کف سپیدان

این پیست که در استان فارس و در نزدیکی شیراز واقع شده، سفر در ایام زمستان به این شهر را نیز لذت بخش خواهد کرد. این پیست انواع تجهیزات لازم همچون تله کابین، بالابر و .... را دارد و همجنین فضایی فوق‌العاده جذاب را نیز در اطراف خود می‌بیند. جدا از پیست اصلی، این مان دارای یک پیست کوچک‌تر نیز هست که در هر چهار فصل می‌توانید از آن استفاده کنید.

پیست خوشاکو ارومیه

ارومیه سردسیر، حتما دارای یک پیست اسکی خیلی خوب باید باشد و این پیست خوشاکو نام داشته و در ۳۰ کیلومتری غرب این شهر واقع شده است. خوشاکو میز یکی دیگر از پیست‌های معروف ایران است که هم برای اسکی روی برف و هم برای اسکی روی چمن مناسب بوده و شما می‌توانید در فصل‌های مختلف از آن‌جا استفاده کنید.

پیست کاکان یاسوج

اسکی در دامنه‌های زاگرس و قله دنا احتمالا یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی خواهد بود که در تورهای زمستانه ایران می‌توانید به انجام برسانید. این پیست در ۱۸ کیلومتری یاسوج واقع شده و دارای تله اسکی و دستگاه بالابر است و جدا از پیستی بسیار عالی، دارای مهمانخوانه و رستوران نیز می‌باشد.

 

معرفی ‌‌لوکس‌ترین هتل‌های ایران

پیست کوهرنگ چلگرد

چلگرد جایی در ۸۵ کیلومتری شهر کرد است. یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا که در زمستان پوشیده از برفی پودره شده و پیست ۸۰۰ متری آن برای علاقه مندان به این ورزش مهیا می‌شود. این پیست اسکی نسبتا کوچک در زاگرس، یکی از زیباترین مناظر زمستانی در کشورمان را برایتان به همراه خواهد داشت.

پیست فریدون‌شهر

اگر زمستان به اصفهان سفر کنید، به راحتی می‌توانید در سه کیلو متری فریدون‌شهر و در دامنه کوه تسیخه به یکی دیگر از پیست‌های اسکی خوب ایران بروید. این مکان مرتفع‌ترین پیست اسکی کشورمان لقب دارد و از اوایل پاییز تا اواخر فروردین قابل استفاده خواهد بود.

 

معرفی جزایر گردشگری خلیج فارس

پیست اسکی شیرآباد مشهد

اما اگر در زمستان به تور مشهد رفتید، حتما در ۳۵ کیلومتری این شهر سراغی از پیست اسکی شیرآباد بگیرید. یک پیست اسکی جذاب در رشته کوه بینالود که از آذرماه تا فروردین به فعالیت مشغول خواهد بود.

۰۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران