بهترین سالن‌های کنسرت در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین سالن‌های کنسرت در تفلیس

تفلیس پایتخت کشور کوچک گرجستان از مقاصد محبوب اروپایی آسیایی در این سال‌های اخیر است که توانسته در بخش گردشگری پویا تر عمل کند و توجهات توریست‌های منطقه و اروپای شرقی را به خود معطوف دارد. تفلیس پر از فرصت‌های گشت و گذار و کاوش در شهر قدیمی و خیابان‌ها و بوتیک‌های مدرن است. یکی از تفریحانت در این شهر شرکت در برنامه‌های موسیقی و کنسرت‌ها است. خوشختانه مردم شهر روحیه خوبی دارند و نقاط زیادی هم در شهر برای لذت بردن از موسیقی زنده و تفریح وجود دارد. از رستوران‌ها با اجرای زنده بگیرید تا سالن‌های کنسرت. در اینجا شما را با سالن‌های برگزاری کنسرت در تور تفلیس آشنا می‌کنیم.

 

Tbilisi Concert Hall

این یکی از سالن‌های بزرگ گرجستان است که در سال ۱۹۷۱ برای بار اول ساخته شد و پس از آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این سالن اجرای بزرگ، ۲ هزار صندلی داشته و میزبان برنامه‌های مفصل و بزرگ ارکست سمفونیک، کنسرت‌های کلاسیک و رقص باله، نمایش‌های موزیکال کلاسیک و بسیاری از مراسم‌های بزرگ می‌شود. این سالن اجرا با صندلی‌های مخملی قرمز و جایگاه طبقاتی عموما اجراهای پر و پیمانه‌تری را میزبانی می‌کند و بلیط شرکت در رویدادهای آن نیز گران‌تر از دیگر نقاط شهر است.

 

تئاتر شگفت‌انگیز گابریادزه تفلیس

آدرس: 1, 0179 Petre Melikishvili St, Tbilisi, Georgia

 

Tbilisi Sports Palace

این سالن سرپوشیده ورزشی برای انواع ورزش‌های سالنی مثل بسکتبال، والیبال، هندبال، بوکس، جودو و تنیس و برخی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سالن معروف که برای برنامه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا میزبان همایش‌ها و جشن‌ها هم می‌شود. این گردهمایی‌ها شامل کنسرت موسیقی جاز، پاپ و اجراهای محلی نیز می‌شود. بسیاری از کنسرت‌های سال نو نیز در این زمین ورزشی برگزار می‌شود.

آدرس: 1 Twentysix May Square, Tbilisi, Georgia

 

Tbilisi State Opera

این خانه اپرا و باله که خانه اصلی باله در گرجستان است در سال ۱۸۵۱ در تفلیس ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین موسسات هنری شرق اروپا است. این سالن تئاتر ملی که در ابتدا به نام تئاتر سلطنتی تفلیس شناخته می‌شد و در خیابان روستاولی واقع شده حالا یکی از جاذبه‌های توریستی تفلیس برشمرده می‌شود. این سالن اپرای مجلل و باشکوه میعادگاه عاشقان موسیقی، رقص و آواز و معماری بوده و در سراسر سال میزبان برنامه‌های اصیل و علاقه‌مندان است.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر تفلیس

آدرس: 25 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia

 

Rustaveli Theatre

تئاتر ملی روستاولی بزرگ‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای گرجستان است که در خیابان روستاولی تفلیس واقع شده است. این سالن کنسرت و تئاتر در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد و سپس از سال ۱۹۲۱ به نام شاعر ملی گرجستان روستاولی درآمد. ساختمان این سالن اجرای جذاب و چشمگیر تاریخی بوده و معماری سبک روروکو دارد به همین دلیل چه از لحاظ قدمت تاریخی و معماری چه از لحاظ هنری در تور گرجستان بسیار برجسته و مشهور است.

آدرس: 17 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

 

Garden Hall

گاردن هال یک سالن مراسم تشریفات با چندین فضای باز و سرپوشیده، محراب عقد، سالن غذاخوری و نشست است که میزبانی انواع برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف رسمی و تجاری را عهده‌دار می‌شود. در این مجموعه برخی اجراهای جذاب و شاد نیز برگزار می‌شود. فضای گاردن هال به شدت زیبا و سرسبز و دوست داشتنی است به طوری که بسیاری از جوان‌ها تمایل دارند مراسم عقدشان را در محراب فضای باز و گل کاری شده اینجا برگزار کنند.

 

بهترین رستوران‌های شهر قدیمی تفلیس

آدرس: 73 Davit Aghmashenebeli Ave, Tbilisi, Georgia

 

Hualing Concert Hall

این سالن اجرای مدرن، فضایی سرپوشیده و بدون صندلی است که برنامه‌های موسیقی در آن اجرا شده و تماشاگران باید در طول برنامه به صورت ایستاده از کنسرت استفاده ببرند. البته از آنجایی که برنامه‌های این سالن عموما پاپ و مدرن هستند فضایی شاد داشته و نیازی به صندلی نیست. با اینهمه برای برنامه‌های رسمی میزهای سرو پایه بلند بدون صندلی گذاشته می‌شود تا مهمانان دور آن بایستند.

آدرس: 10, Tbilisi, Georgia

 

Black Sea Arena

این سالن کنسرت که در شهر شکولیتی منطقه گوریا در فاصله‌ای از تفلیس و در سواحل دریای سیاه واقع شده توسط معماران شرکت آلمانی Drei Architekten طراحی شده و بزرگ‌ترین سالن کنسرت فضای باز قفقاز است. این مدرن‌ترین و جذاب‌ترین سالن کنسرت کل گرجستان است که برنامه‌های شاد و مرفه داخلی و بین‌المللی را میزبانی می‌کند. بلک سی آرنا همیشه و مخصوصا در ایام سالن نو میزبان برنامه‌های فراموش نشدنی می‌شود.

 

میدان آزادی، مهم‌ترین میدان تفلیس

آدرس: Shekvetili, Georgia

۲۴ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران