بهترین سالن‌های کنسرت ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بهترین سالن‌های کنسرت ایروان

کنسرت‌ها همیشه به عنوان یک تفریح بسیار پرطرفدار در بین مردم شناخته می‌شوند. به طوری که اغلب افراد سعی می‌کنند تا تاریخ سفر خود را طوری تنظیم کنند تا در یکی از کنسرت‌های مهمی که در مقصد گردشگری اجرا می‌شود شرکت کنند. تور ارمنستان به مقصد ایروان به دلیل فاصله کمی که با کشور ایران دارد به یکی از سفرهای پرمخاطب در بین گردشگران ایرانی تبدیل شده است. اگر برنامه سفر به ایروان را در سر داشته و جز افرادی هستید که علاقه زیادی به کنسرت و اجرای موسیقی‌های زنده دارید شمار را به همراهی ما در این مقاله دعوت می‌کنیم. چرا که قصد داریم به معرفی بهترین سالن‌های کنسرت ایروان بپردازیم.

 

سالن کنسرت آرنو باباجانیان (Arno Babajanyan)

سالن کنسرت آرنو باباجانیان یکی از بهترین سالن‌های ایروان بوده و سالانه کنسرت‌های باشکوه بسیاری در آن اجرا می‌شوند. این سالن برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ تاسیس گردیده و نام آن از اسم یکی از آهنگ‌سازهای معروف ارمنستان گرفته شده است. البته ظرفیت گنجایش این سالن کنسرت محدود به ۳۰۰ نفر بوده و به همین دلیل تا چند سال قبل آن را با نام سالن کوچک آرمفیلامونی می‌شناختند. برای دسترسی به این سالن کافی است خود را به خیابان آبویان که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های توریستی ایروان است برسانید. برای این منظور می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

خانه اپرا ایروان (Opera House)

موسیقی اپرا از قدیم‌ الایام طرفداران بسیار زیادی در کشور ارمنستان داشته است. به طوری که می‌توان گفت اولین اجرای اپرا در خاک این کشور مربوط به سال ۱۸۶۸ است. به همین دلیل بنایی برای جاودانه نگه داشتن این سبک موسیقی در ایروان، پایتخت ارمنستان تاسیس کردند. این ساختمان که خانه اپرا نام دارد نمادی از فرهنگ موسیقی ارمنی‌ها بوده و به دلیل سبک معماری و اهمیتی که دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری نیز تبدیل شده است. تاریخ تاسیس خانه اپرا به سال ۱۹۳۳ برمی‌گردد و توسط یکی از معروف‌ترین معماران ارمنی به نام الکساندر تامانیان طراحی و ساخته شده است. خانه اپرای ایروان نه تنها یکی از بهترین سالن‌های کنسرت ایروان بلکه یکی از بهترین‌های دنیا به حساب می‌آید. سالانه کنسرت‌های بی‌نظیر بسیار زیادی در آن اجرا می‌شوند و گردشگران می‌توانند در صورت تمایل در این کنسرت‌ها شرکت کنند.

 

راهنمای کامل کمپ زدن در ارمنستان

سالن کنسرت هامالیر (Hamalir Concert Complex)

هامالیر مجموعه‌ای بسیار بزرگ و باشکوه است که با هدف برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و ورزشی در شهر ایروان و بر روی تپه سیتسرناکابر ساخته شده است. این مجموعه بزرگ و زیبا در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و از همان زمان توانست توجه بسیاری از افراد را از سرتاسر دنیا به سمت خود جلب کند. ظرفیت این مجموعه به حدود ۲۰۰۰ نفر می‌رسد و سالانه مراسم‌های متنوع زیادی در آن برگزار می‌گردد. طراحی و معماری سالن کنسرت هامالیر به قدری زیبا است که موفق شده بود ارزشمندترین جایزه‌ی معماری شوروی سابق از آن خود کند. بسیاری از خواننده‌های به نام ایرانی و خارجی در این سالن کنسرت برنامه اجرا کرده‌اند. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از اتوبوس‌هایی که مخصوص دسترسی به تپه هامالیر هستند استفاده کنید.

سالن خانه‌ موسیقی مجلسی کومیتاس (komitas chamber)

خانه موسیقی مجلسی کومیتاس از دیگر سالن‌های کنسرت ایروان به حساب می‌آید که توانسته توجه اغلب افراد را به خود جلب کند. این بنا در خیابان ایساحاکیان و در منطقه‌ای به نام کنترون درون پارک دایره‌ای جوانان قرار گرفته است. تاریخ ساخت این سالن کنسرت به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد. البته در سال ۲۰۰۷ شاهد ترمیم و بازسازی جامعی بوده است. علاوه بر اهمیت فرهنگی بنای این سالن از نظر تاریخی نیز برای مردم ارمنستان و توریست‌ها اهمیت زیادی دارد. ظرفیت این سالن حدود ۳۰۰ نفر بوده و از قبل برای شرکت در کنسرت‌های آن باید بلیط ورودی تهیه کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید تا در یکی از کنسرت‌های برگزار شده در این سالن شرکت کنید توصیه می‌کنیم تا کمی زودتر در محل حاضر شوید تا بتوانید از جاذبه‌های گردشگری جذابی که در این حوالی قرار گرفته‌اند نیز دیدن کنید.

 

سفر به ارمنستان و مدیریت هزینه‌ها ۲۰۲۱

سالن شانگری لا (Shangry La Casino)

سالن لانگری لا از دیگر مکان‌هایی است که کنسرت‌های پرشور بسیاری در آن برگزار شده و محبوبیت بالایی در بین افراد توانسته پیدا کند. این سالن در یکی از محله‌های ایروان به نام Ptghni قرار گرفته است. از مزایای این سالن می‌توان به مجهز بودن آن به تفریحات متنوع اشاره کرد. بنابراین علاقه‌مندان به کنسرت می‌توانند علاوه بر تجربه کنسرتی بی‌نظیر از تفریحات و بازی‌های این مکان نیز بهره ببرند. سالن کنسرت شانگری لا ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ نفر را دارد. توجه داشته باشید که برای دسترسی به این مکان باید ماشینی را کرایه کرده و یا از تاکسی استفاده کنید. چرا که ایستگاه مترو و یا اتوبوسی در این نزدیکی‌ها وجود ندارد.

۱۲ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران