جاهای دیدنی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جاهای دیدنی استانبول

در تور استانبول، فرصت بازدید از جاهای دیدنی استانبول‌ که اصلا تعدادشان کم نیست را خواهید داشت. هر گوشه از این شهر زیبا، چیزی جدید برای توریست‌ها دارد و باید چندین و چند بار به استانبول سفر کنید تا بتوانید، تمامی جاذبه‌های آن‌جا را از نزدیک ببینید. لیست پیش رو، مجموعه‌ای از ۱۱۰ جاذبه‌ی گردشگری استانبول است که قصد دارید در قالب یک نوشته جامع، آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

اگر به‌زودی قصد مسافرت به استانبول را دارید. سری به پکیج‌های تور استانبول مقتدر سیر بزنید. در صفحه تورهای استانبول، شما می‌توانید تورهای مختلف را بسته به نیاز و زمان خود انتخاب کنید و با بهترین قیمت خریداری کنید. در صورت نیاز میتوانید از مشاورین ما در مقتدرسیر مشاوره بگیرید. کافیست با شماره 02175212 تماس بگیرید.

 

مهمترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول

تماشای شکوه برج گالاتا

این برج زیبا در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده و یکی از نمادهای مهم در استانبول به حساب می‌آید. با توجه به نزدیکی به خیابان استقلال و زیبایی‌های این بنا، گردشگران بیشماری هر روز از آن‌جا بازدید کرده، به عکاسی کنار برج گالاتا می‌روند یا از پله‌های آن‌جا بالا رفته و به منظره‌ی زیبای تنگه‌ی بسفور و محله اطراف نگاه می‌اندازند. اما اگر به دیدن برج‌های مدرن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این برج‌های جذاب استانبول نیز دیدن نمایید:

  • برج چامیلجا
  • برج اسکای لند
  • برج مترو پل
  • برج نورول لایف

جاهای دیدنی استانبول

istanbul.com

 

بازار بزرگ استانبول، مهم‌ترین بازار ترکیه

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده جهان، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی شهر بوده و تقریبا تمامی گردشگرانی که به تور استانبول می‌روند، حداقل یک بار از آن‌جا بازدید می‌کنند. وسعت این بازار که از جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود،‌به قدری است که بیش از ۳۰۰۰ مغازه در آن‌جا قرار گرفته و دارای ۶۱ گذر است. البته استانبول بازار کم ندارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها  شامل این موارد می‌شوند:

 

اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

smithsonianmag.com

 

گشت و گذار در شلوغی‌های خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول نزد ایرانی‌ها بوده و هر بار که به این خیابان شلوغ بروید، عده‌ی زیادی از گردشگران را مشاهده خواهید کرد. این خیابان از میدان تکسیم آغاز می‌شود و مملو از فروشگاه‌های برند، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است. همچنین بعضی از مراکز توریستی معروف همچون موزه مادام توسو نیز در خیابان استقلال قرار دارد.

جاهای دیدنی استانبول

theculturetrip.com

 

کاخ توپکاپی از مهمترین جاهای دیدنی استانبول

کاخ توپکاپی را باید مهم‌ترین کاخ دوران عثمانی به حساب آورد. جایی که برای مدتی طولانی، سلاطین این سلسله در آن‌جا زندگی می‌کردند و حالا در تور استانبول، امکان بازدید از این بنای شگفت انگیز را خواهید داشت و می‌توانید از بخش‌های مختلف آن‌جاب بازدید به عمل آورید. این بنای زیبا در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده بود و تا قرن ۱۹ جایگاه سلاطین بود تا این که کاخ دلمه باغچه ساخته شد و به مقر پادشاهی بدل گشت. کاخ توپکاپی از سال ۱۹۲۴ به فهرست آثار ملی ترکیه اضافه شد و شامل موزه و بخش‌های مختلفی می‌شود که نمایانگر شیوه‌ی زندگی پادشاهان عثمانی در آن دوره است.

 

شهرهای نزدیک استانبول | ۸ شهر توریستی و محبوب

جاهای دیدنی استانبول

dailysabah.com

 

نگاهی به تاریخ ترکیه در موزه باستان شناسی استانبول

در میان موزه‌های تاریخی متعدد شهر، بازدید از موزه باستان شناسی استانبول، تجربه‌ای کامل‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد. بنای این موزه که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده، خود یکی از جذابیت‌های آن بوده و در داخل بنا نیز، آثار متعددی از دوران باستان تا دهه‌های پیش و از کشورهای تمدن‌های مختلف از بابل گرفته تا دوران بیزانس و یونان باستان نگهداری می‌شود. این موزه کار خود را از سال ۱۸۸۳ میلادی آغاز کرده و به مرور مجموعه‌های آن تکمیل شده‌اند و حالا به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول بدل گشته است. اگر به بازدید از آثار هنری و اشیا تاریخی علاقه دارید، بد نیست سری به دیگر موزه‌های شهر نیز بزنید:

  • موزه پرا
  • موزه کارییه
  • موزه پانوراما 1453 استانبول

جاهای دیدنی استانبول

getyourguide.com

 

مسجد ایاصوفیه، نمادی از استانبول

مسجد ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول و یکی از خاص‌ترین مساجد جهان به حساب می‌آید. بنای اصلی این مسجد در واقع کلیسایی بوده که در دوران کنستانتین اول و در قرن ششم میلادی ساخته شده بود و بعد از فتح استانبول به دست عثمانی‌ها، با تغییرات نسبتا کمی، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مساجد دنیا در زمان خودش شد. این مکان چند باری در طول تاریخ مرمت و نوسازی شده است و هنوز هم نشانه‌هایی از آثار هنری به کار گرفته شده در کلیسای اصلی را در آن‌جا مشاهده می‌کنید.

جاهای دیدنی استانبول

pinterest.com

 

مسجد آبی، شکوه معماری عثمانی

تنها چند قدمی دورتر از مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول قرار گرفته است. مسجد سلطان احمد که به خاطر کاشیکاری و استفاده از رنگ آبی در نمای بیرونی به مسجد آبی شهرت یافته، در اوایل قرن هفدهم ساخته شده بود و می‌توان آن را شکوه معماری اسلامی در دوران عثمانی‌ها به شمار آورد. این مسجد نه تنها از بیرون، بلکه در فضای داخلی نیز شگفت‌انگیز است و برای آن‌ها که چنین آثار هنری را ارج می‌نهند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و زیباترین جاهای دیدنی استانبول خواهد بود باید به دیدنش بروند.

 

سفر به بهترین مکان‌های نزدیک به استانبول

جاهای دیدنی استانبول

reddit.com/r/europe

 

باسیلیکا سیسترن، از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول

باسیلیکا سیسترن سرداب کلیسایی است که در قرن ششم میلادی ساخته شده بود و برای مدت‌های مدید، آب شهر را تامین می‌کرد اما حالا جزو جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. این آب‌انبار بزرگ به طول ۱۴۰ متر و عرض ۷۰ متر بوده وچیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار تن گنجایش دارد. اما یکی از جذاب‌ترین بخش این آب انبار، مجسمه مدیوسا است که به صورت واژگون در آن‌جا قرار گرفته و به زیبایی‌های این بنای باستانی می‌افزاید.

جاهای دیدنی استانبول

pinterest.com

 

جزایر پرنس، انتخابی متفاوت در میان جاهای دیدنی استانبول

اگر به سفرهای دریایی علاقه دارید، می‌توانید یک نیم روز خود در تور استانبول را به بازدید از جزایر پرنس استانبول اختصاص دهید. فری‌های دولتی، با هزینه‌ای بسیار کم، هر روز بارها مسیر بین استانبول تا این جزایر را طی کرده و شما امکان بازدید آن‌ها را خواهید داشت. سه جزیره پرنس، مکان‌هایی بسیار زیبا با مناظر شگفت‌انگیز بوده و به خاطر قانون منع رفت و آمد وسایل نقلیه موتوری، فضایی آرامش بخش و جذاب هم دارند. 

جاهای دیدنی استانبول

ranitravel.com

 

بازدید از کاخ دلما باغچه، آخرین اثر معماری عثمانی

شاید کاخ توپکاپی مدت بیشتری به عنوان اقامتگاه پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما شکوه و زیبایی دلما باغچه را نمی‌توان با هیچ کاخ دیگری در استانبول مقایسه کرد. کاخ دلما باغچه البته به سبک اروپایی ساخته شده بود و هزینه‌ی بسیار سنگینی روی حکومت عثمانی گذاشت تا جایی که بسیاری، ضعف این حکومت را مخارج سنگین آن برای ساخت این بنا می‌دانند. بازدید از این کاخ بزرگ زمان بر بوده و بخش‌های متنوعی هستند که نباید به سادگی از کنار آن‌ها گذشت، پس حتما، چند ساعتی از سفر خود را برای بازدید از آن‌جا خالی کنید. این را هم مد نظر داشته باشید که کاخ‌های استانبول تنها به این دو مورد ختم نشده و چندین کاخ زیبای دیگر نیز در این شهر ساخته شده‌اند که جز پر بازدیدترین جاهای استانبول به شمار می‌روند:

  • کاخ ییلدیز
  • کاخ بیلربی
  • کاخ عادله سلطان
  • کاخ کوچوکسو
  • کاخ ایهلامور

 

تماشای چشم‌اندا‌های زیبا در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

pinterest.com

 

کلیسای چورا

کلیسای چورا معروف‌ترین کلیسای شهر و یکی از جاهای دیدنی استانبول است. این بنا را با نمای بیرونی آن قضاوت نکنید. در فضای داخلی آن‌جا، نقاشی‌های و موزاییک‌کاری‌های فوق‌العاده به کار گرفته شده که شما را شیفته‌ی خود خواهند کرد. البته زلزله سال ۱۸۹۴ آسیب‌هایی به کلیسا وارد کرده اما به جرات می‌توان گفت که این محل، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. اگر قصد بازدید از دیگر کلیساهای شهر را دارید، موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • کلیسای سنت آنتوان
  • کلیسای سنت جرج
  • کلیسای سنت استفان بولگارین

جاهای دیدنی استانبول

orthodoxyandworldreligions.com

 

گشت و گذار در فضای سبز و باغ‌های پارک گلخانه

استانبول چندین و چند پارک زیبای شهری دارد که در زمان فستیوال گل لاله استانبول، مملو از گل‌های رنگارنگ و زیبا می‌شود. اما محبوب‌ترین و معروف‌ترینِ این پارک‌ها، پارک گلخانه است که در فضای بیرونی کاغ توپکاپی ساخته شده و فضایی بزرگ با درختان بزرگ، فضای سبز دیدنی و باغ‌های متعدد را شامل می‌شود.

جاهای دیدنی استانبول

romanceistanbulhotel.com

 

مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا در فاصله‌ی بسیار کم از بازار ادویه یا همان بازار مصری‌ها قرار گرفته و اگر چه مسجد خیلی بزرگی نیست، اما زیبایی کاشی‌کاری آن و پنجره‌هایی که نور را به داخل می‌تابانند، باعث شهرت این بنای شگفت‌انگیز شده است. این بنا در سال ۱۵۴۴ ساخته شده و هنوز هم به عنوان یک مسجد در حال فعالیت است و شما زمان‌هایی که نماز جماعت برپاست، امکان بازدید از آن‌جا را نخواهید داشت.

 

تفریحات خانوادگی محبوب در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

pinterest.com

 

پارک امیرگان و گل‌های لاله معروفش

همان‌طور که گفتیم، پارک‌های شهری، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول هستند که با فضای سبز خود، آرامش را به این شهر شلوغ هدیه می‌کنند. پارک امیرگان که قدمت آن به ۳۰۰ سال بر می‌دد، با باغ‌های متعدد، درختان بزرگ و زیبا و قرار گیری در نزدیکی تنگه بسفور، بدون شک یکی از جاهایی خواهد بود که ارزش دیدن در تور استانبول را دارد.

جاهای دیدنی استانبول

magazine.surahotels.com

 

در موزه مدرن استانبول به دیدن آثار هنری معاصر بنشینید

اگر به دنبال بازدید از آثار هنری مدرن در سفر به استانبول هستید برای رفتن به به موزه مدرن استانبول درنگ نکنید. این مکان که کار خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده، یکی از مراکز فرهنگی هنری مهم ترکیه است که در محله بی‌اغلو قرار گرفته و آثار مدرن در زمینه‌های مختلف از جمله عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و ... را در خود جای داده است. گالری‌های متععد و متنوع و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای به اهمیت این مکان می‌افزاید. موزه مدرن استانبول شامل بخش‌هایی همچون فروشگاه، کتابخانه و سینما نیز می‌شود. البته اگر به دنبال تماشای آثار هنری مدرن هستید، از گالری‌ها موزه‌های زیر نیز نمایید:

  • Borusan Contemporary
  • گالری Apel
  • موزه هرهای گرافیک استانبول (IMOGA)
  • سانترالیستانبول (Santralistanbul)
  • گالری Arter

جاهای دیدنی استانبول

hurriyetdailynews.com

 

برج دوشیزه، جاذبه‌ای متفاوت از استانبول در قلب تنگه بسفور

برج دوشیزه استانبول بنایی زیبا بر روی جزیره‌ای کوچک در تنگه بسفور است که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش می‌رسد و از آن دسته جاهای دیدنی استانبول است که تنها به قایق می‌توانید به دیدنش بروید. بنایی که ساخت آن در دوران روم باستان رقم خورده و همیشه قصه‌های عجیب و غریبی در موردش روایت می‌شود.

 

۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

worldmap1.com

 

بازدید از قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار که اواسط قرن پانزدهم در کرانه‌ی تنگه بسفور ساخته شده بود تا سنگری دفاعی در این گوشه از شهر باشد. این بنای سنگی بزرگ هنوز بعد از قرن‌ها استوار و زیبا در کنار تنگه زیبایی خود را به رخ می‌کشد و از به خاطر جذابیت خود قلعه و همچنین منظره‌ی زیبایی که پیش رو دارد، از مراکز پر بازدید در تور استانبول به حساب می‌آید. لیست زیر، تعدادی دیگر از قلعه‌های تاریخی استانبول را شامل می‌شود:

  • قلعه یدیکوله
  • قلعه سورلاری
  • قلعه آنادولو
  • قلعه یوروس

جاهای دیدنی استانبول

freeimages.com

 

میدان تکسیم، جذاب‌ترین مکان توریستی استانبول

میدان تکسیم استانبول شاید به خودی خود یک جاذبه‌ی گردشگری نباشد اما یکی از شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین نقاط استانبول است. میدانی که به چندین مکان مهم دیگر همچون خیابان استقلال مشرف بوده و بعضی از بهترین هتل‌های شهر نیز در حاشیه‌ی آن‌جا قرار گرفته‌‌اند.

جاهای دیدنی استانبول

jimmyhotelrock.blogspot.com

 

قدم زدن پارک ییلدیز

در گذشته این مکان با نام باغ سلطنتی ییلدیز شناخته می‌شد که در دهه‌های اخیر به یکی از زیباترین پارک‌های شهری بدل شد. اگر به تور استانبول می‌روید، حتما سری به این پارک زیبا زده، از فضای سبز و گلکاری‌هایش لذت ببرید، به سراغ پل معلق آن‌جا رفته و در کنار رودخانه، عکس‌هایی زیبا بگیرید. این ارک دارای مکان‌هایی مخصوص برای پیک نیک، دو عمارت برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی و بسیاری امکانات دیگر را دارد. همچنین چندین مورد از جاهای دیدنی استانبول نیز در نزدیکی این پارک قرار دارند که در ادامه می‌توانید به سراغشان بروید. غیر از پارک‌های شهری که از آن‌ها یاد کردیم، این پارک‌های زیبا در استانبول را نیز به خاطر بسپارید:

  • پارک طبیعی میهرابات
  • پارک فنرباغچه
  • پارک ماچکا
  • پارک سلطان احمد

 

رستوران‌های محلی معتبر در استانبول

جاهای دیدنی استانبول

global-geography.org

 

تماشای معمار جذاب مسجد سلیمانیه

یکی دیگر از مساجد تاریخی و بسیار مهم استانبول که در سال ۱۵۵۷ ساخته شده و در نمای داخلی آن، بیش از سه هزار کیلوگرم طلا مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به وسعت این بنا، داخل آن بخش‌هایی همچون مدرسه و حتی کاروانسرا نیز وجود داشت. مسجد سلیمانیه در استانبول در سال ۲۰۰۷ یک پروژه مرمت و بازسازی بزرگ را به خود دید و حالا جز جاهای دیدنی استانبول است که در تور استانبول به سراغ آن‌جا می‌روند.‌البته استانبول مساجد تاریخی و زیبا کم ندارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها به غیر از چهار مسجد گفته شده اشاره می‌کنیم:

  • مسجد شاهزاده
  • مسجد چاملیجا
  • مسجد اورتاکوی
  • مسجد فاتح
  • مسجد قلیچ علی پاشا
  • مسجد نور عثمانیه

جاهای دیدنی استانبول

yatra.com

 

پارک بازی ویالند، بهترین تم‌پارک استانبول

اگر به دنبال جذاب‌ترین تم پارک استانبول هستید، باید مستقیما به سراغ پارک بازی ویالند استانبول بروید. این مجموعه بزرگ، با ورودی سنگین ۴۵۰ لیری خود، مجموعه‌ای جذاب و متنوع از بازی‌های هیجان انگیز برای سنین مختلف را در خود دارد و ساعاتی مفرح را برای تمامی اعضای خانواده می‌سازد. با توجه به تعداد بالای‌ جاذبه‌ها و بازی‌های این تم پارک، حتما زمان زیادی را برای تفریح در آن‌جا باید خالی کنید. اگر در کنار بازدید از جاهای دیدنی استانبول طرفدار بازی در تم‌پارک‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم، در سفر به استانبول، سری به دیگر تم‌پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی خاص این شهر بزنید:

  • میوپارک
  • موزه توهم استانبول
  • بوستانچی لواپارکی
  • پارک بازی واقعیت مجازی VR HOUSE
  • فان لب استانبول
  • پارک بازی واقعیت مجازی CRAZY VR

جاهای دیدنی استانبول

istanbul.com

 

آکواریوم سی لایف، بزرگ‌ترین آکواریوم استانبول

آکواریوم سی لایف در مرکز خرید فروم استانبول واقع شده و دسترسی به آن‌جا که بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین آکواریوم استانبول است، بسیار ساده خواهد بود. این آکواریوم بزرگ، مجموعه‌ای جذاب از آبزیان مختلف از جمله ۱۵ نوع کوسه را در خود دارد. دیگر آکواریوم‌های بزرگ استانبول که ارزش دیدن دارند، موارد زیر هستند:

  • آکواریوم استانبول
  • آکواریوم و باغ وحش دریایی عمار
  • آکواریوم ویاسی (Viasea)

 

فعالیت‌های جذاب در شهر قدیم استانبول

جاهای دیدنی استانبول

aquarium-tickets.com

 

مینیاتورک، ترکیه در قطع کوچک!

مینیاتورک یک شهر مینیاتوری بسیار زیبا و از جاهای دیدنی استانبول است که آثار تاریخی و ابنیه مهم ترکیه، در آن‌جا با اندازه‌ی ۲۵ برابر کوچک‌تر ساخته شده‌اند. بخش بزرگی از مینیاتورک در فضای باز قرار گرفته که به زیبایی‌های این مجموعه می‌افزاید.

جاهای دیدنی استانبول

ourworldinreview.com

 

خرید از بهترین برندهای جهان در مرکز خرید مال آو استانبول

مال آو استانبول شاید معروف‌ترین مرکز خرید شهر باشد که با فروشگاه‌های متعدد و میزبانی از برندهای مختلف، تجربه‌ای فوق‌العاده از خرید را برایتان به همراه خواهد داشت. البته استانبول در زمینه مرکز خرید اصلا چیزی کم‌ ندارد و ده‌ها مجموعه‌ عالی در این رابطه به فعالیت می‌پردازند  که بسیاری از آن‌ها امکاناتی از جمله مجموعه سینمایی، رستوران‌های مختلف و ... را در خود دارند. از جمله مهم‌ترین مراکز خرید استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاهای دیدنی استانبول

pinterest.com

 

موزه مادام توسو و عکاسی با مجسمه‌های مومی افراد مشهور

مادام توسو نام مجموعه‌ای از موزه‌های مجسمه‌های مومی از اشخاص معروف است که در شهرهای مختلف جهان شعبه‌های زیادی دارد. شعبه استانبول موزه مادام توسو استانبول در خیابان استقلال واقع شده و شامل چندین مجسمه از افراد مشهور جهان و چند شخصیت ترک می‌شود.

 

بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول

جاهای دیدنی استانبول

danskityrkiet.dk

 

دلفیناریوم استانبول

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول برای خانواده‌ها که در هر فصلی از سال می‌توانید به سراغش بروید. دلفیناریوم مجموعه‌‌ای نسبتا بزرگ در منطقه ایوپ بوده که مهم‌ترین بخش آن، برگزار نمایش با دلفین‌های بازیگوش است. غیر از تماشای نمایش اصلی، شما در این مکان، می‌توانید از شیرماهی‌های بزرگ، نگهنگ‌های سفید و چند آبزی دیگر نیز دیدن نمایید.

جاهای دیدنی استانبول

aysekiziloz.blogspot.com

 

گشت‌های آبی با کروزهای تنگه بسفور

با توجه به وجود تنگه‌ی زیبای بسفور در استانبول که این شهر را به نو نیم تقسیم کرده است، مسلما سفرهای دریایی یکی از مهم‌ترین تفریحات و جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آید. کروزهای مختلفی در طول روز و حتی شب‌ها، سفرهای متنوعی را در تنگه برایتان ترتیب می‌دهند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. پیشنهاد می‌کنیم کروزهای شبانه استانبول را حتما امتحان کنید.

toursce.com

 

تفریحات شبانه در استانبول

اگر اهل تفریحات شبانه باشید، حتما در تور استانبول به شما خوش خواهد گذشت. کلاب‌ها و مراکز متعددی هستند که می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. در همان خیابان استقلال و اطراف میدان تکسیم، تعداد بی‌شماری کلاب‌های مختلف وجود دارند. در زیر بعضی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین کلاب‌های استانبول را برایتان لیست می‌کنیم:

  • Sortie
  • Ruby
  • 360
  • Ulus 29
  • Babylon Bomonti
  • Jolly Joker Balans
  • Klein
  • Club Xlarge

propertyturkey.com

 

جنگل بلگراد یکی از جاهای دیدنی استانبول در اطراف شهر

اگر اهل ماجراجویی باشید و بخواهید پایتان را از محیط شهری استانبول فراتر بگذارید، جنگل بلگراد گزینه‌ای عالی خواهد بود. این جنگل بزرگ و زیبا، محلی جذاب برای عکاسی، طبیعت گردی و پیک‌نیک است و در طول بهار و پاییز، بهترین منظره‌ی ممکن را برایتان به نمایش می‌گذارد. 

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

greatruns.com

 

کیدزانیا، شهری برای بازی بچه‌ها

اگر همراه کودکان خود به تور استانبول می‌روید، حتما در طول سفر آن‌ها را به کیدزانیا ببرید. کیدزانیا نام برندی معروف است که شعبه‌های مختلفی در شهرهای مهم جهان از جمله دبی و استانبول دارد. پارک‌های کیدزانیا به شکل یک شهر کوچک درست شده‌اند و بچه‌ها در این پارک در نقش شغل‌های مختلف مثل خلبانی، دکتری، آتش نشان، آشپز و ... مشغول می‌شوند. بازی‌های گروهی، حضور مربیان مجرب و همچنین دکورهای بزرگ و عالی از جمله ویژگی‌های کیدزانیا به شمار می‌روند. البته در کنار کیدزانیا بد نیست بچه‌ها را به دیدن مجموعه لگولند دیسکاوری ببرید که توسط خود برند لگو ساخته شده و سالن‌های بزرگ ساخت لگو در خود دارد.

navegacoesnasfronteirasdopensamento.blogspot.com

 

حمام خرم سلطان

این حمام تاریخی توسط "معمار سنان" معمار معروف برای همسر سلطان سلیمان یکم و در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و جزو جاهای دیدنی استانبول است که عده‌ی زیادی بعد از رفتن به ایاصوفیه و مسجد آبی، از آن‌جا بازدید می‌کنند. با این که حمام خرم سلطان یک بنای تاریخی محسوب می‌شود اما شما با یک قیمت بالا، می‌توانید در ساعاتی خاص از روز، برای حمام سنتی به این محل بروید. البته حمام خرم سلطان تنها حمام تاریخی فعال شهر نیست و گزینه‌های دیگری هم هستند که می‌توانید برای چنین تجربه‌ای به سراغشان بروید از جمله برترین حمام‌های سنتی ترکی در استانبول عبارت انداز:

  • حمام چال اوغلو
  • حمام گالاتاسارای
  • حمام کیلیچ علی پاشا
  • حمام سلیمانیه
  • حمام چینیلی
  • حمام گدیک پاشا
  • حمام چمبرلی تاش
  • حمام آجِمولو

travelweekly.com

 

موزه رحمی کوچ و بازدید از ماشین‌های کلاسیک

این مکان یک موزه خاص بوده که در آن‌جا، موتورها و ماشین‌های خاص قدیمی گردآوری شده‌اند. موزه رحمی کوچ استانبول را فردی به نام رحمی کوچ با هزینه شخصی خود افتتاح کرد و کلکسیون گران قیمت وخود در زمینه حمل و نقل را در آن‌جا به نمایش گذاشت. این محل جدا از به نمایش گذاشتن موتورها و ماشین‌های جذاب از دوره‌های مختلف تاریخ این صنعت، ماکت‌ها و تجهیزات مربوط به سفرهای هوایی و دریایی را نیز در خود دارد. اگر به چنین موزه‌هایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به موزه راه‌آهن استانبول نیز بزنید.

dailysabah.com

 

پل بسفروس، از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی استانبول با هزاران جاذبه

این پل هزار و پانصد متری اورتاکوی در بخش اروپایی را به بیلبربی در بخش آسیایی متصل می‌کند و جدا از اهمیت آن برای مردم شهر، جزو جاهای دیدنی استانبول است و برای گردشگران نیز اهمیت دارد. پلی که ساخت آن در سال ۱۹۷۳ به پایان رسید و چدر زمان خود، چهارمین پل معلق بزرگ جهان به حساب می‌آمد. البته چندین پل جالب توجه دیگر نیز در استانبول وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • پل فاتح سلطان مهمت
  • پل یاووز سلطان سلیم
  • پل گالاتا
  • پل مترو شاخ طلایی

 

بهترین نقاط استانبول برای خوردن صبحانه

jooinn.com

 

۰۷ مرداد ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 03 آبان 1402)

نظرات کاربران