موزه جذاب بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
موزه جذاب بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

شهر پاتایا گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال آرامش در طول سفر هستند. چرا که دارای چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی بوده و هر شخصی را مجذوب خود خواهد کرد. البته علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی که در شهر پاتایا، تور تایلند وجود دارد می‌توان از مکان‌ها تاریخی و توریست بسیار زیادی نیز دیدن کرد. یکی از این گزینه‌های جذاب، موزه بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا است. اگر به موزه‌گردی علاقه دارید توصیه می‌کنیم تا در تور پاتایا بازدید از این مکان شگفت‌انگیز را از دست ندهید. همراه ما باشید تا با جزئیات این مکان دیدنی بیشتر آشا شوید.

 

موزه بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا (Bottle Art Museum)

موزه بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا به عنوان یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی در شهر پاتایا شناخته می‌شود. چرا که اغلب افراد آن را با عنوان زیباترین موزه تایلند نیز می‌شناسند. توریست‌ها با ورود به این موزه شاهد آثار هنری خارق‌العاده و خلاقیت‌هایی که در آن‌ها موج می‌زند خواهند بود. از دیگر مواردی که سبب شده این موزه به یک مکان محبوب و مهم تبدیل شود خاص بودن آن در کل دنیا است. چرا که این مکان تنها موزه‌‌ای است که به حالت سنتی توانسته هنرهای نهفته در بطری‌های شیشه‌ای را به تصویر بکشد. در این موزه آثار هنری و صنایع دستی بسیار خاصی به نمایش گذاشته شده است.

همان طور که از نام موزه بطری‌های شیشه‌ای می‌توان حدس زد با ورود به آن با انواع بطری‌های شیشه‌ای روبرو خواهید شد. به طوری که هزاران بطری شیشه‌ای در آن قرار داده شده است. در ساختمان موزه ۳ اتاق به چشم می‌خورد که تمامی آن‌ها با این بطری‌های خاص تزیین شده‌اند. آنچه سبب شده تا این بطری‌ها از سایر بطری‌های معمولی متمایز شود هنری است که در آن‌ها به کار رفته است. به این صورت که درون این بطری‌ها ماکت‌های کوچک و دیدنی گنجانده شده است. اغلب این ماکت‌ها از جنس چوب ساخته شده‌اند. اینکه چگونه ماکت‌ها را توانسته‌اند درون بطری‌ها جای دهند سوالی است که ذهن اغلب بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

 

تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

 

ماکت‌های قرار گرفته درون بطری‌های شیشه‌ای موزه

همان طور که گفته شد در موزه بطری‌های شیشه‌ای با هزاران بطری‌های بزرگ و کوچک روبرو خواهید شد. اما بطری‌ها تنها بخش جذاب ماجرا نیستند. بلکه ماکت‌های متنوع بسیار زیادی در این موزه به چشم می‌خورند که تمامی آن‌ها درون این بطری‌ها جای داده شده‌اند. همین موضوع سبب شده تا بازدید از موزه با استقبال سیل عظیمی از گردشگران همراه شود. اغلب این ماکت‌ها از جنس چوب و با دقت و ظرافت بسیار بالایی ساخته شده‌اند. بخشی از این ماکت‌ها تمثیلی از بناهای معروف جهان هستند. همچنین می‌توانید از ماکت‌های کشتی‌های معروف دنیا که درون بطری‌های بزرگی قرار گرفته‌اند در این مکان منحصر به فرد بازدید کنید.

 

هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

 

خرید در موزه بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

اگر تصور می‌کنید که هدف از بازدید از موزه بطری‌های شیشه‌ای فقط تماشای آثار هنری زیبا است کاملا در اشتباهید. چرا که در این موزه می‌توانید علاوه بر تماشا به خرید نیز بپردازید. در نتیجه فرصت بسیار خوبی برای خرید سوغاتی و یا یادگاری از سفر خود با تور پاتایا به دست خواهید آورد. تمامی آثار موجود در این موزه کار دست حاصل از هنرمندان تایلندی است که با دقت و حوصله بسیار زیادی ساخته شده‌اند. در صورت تمایل می‌توانید دوربین عکاسی خود را نیز در این موزه به همراه داشته باشید. زیرا برخلاف اغلب موزه‌ها عکاسی در آن آزاد بوده و می‌توانید خاطرات به یادماندنی از خود ثبت کنید. بازدید از این موزه مناسب برای هر گروه سنی بوده و مکانی مناسب برای رفتن به همراه خانواده است.

 

بازدید از گالری هنر در بهشت پاتایا

 

مسیر دستیابی به موزه بطری‌های شیشه‌ای در پاتایا

موزه بطری‌های شیشه‌ای در کشور تایلند و شهر پاتایا قرار گرفته است. در نتیجه توریست‌های تور پاتایا می‌توانند در گشت شهری خود سری به این موزه زیبا بزنند. آدرس دقیق آن برای دسترسی آسان در زیر آورده شده است:

  • تایلند، پاتایا، منطقه ناکلوا، بزرگراه سوخومویت، موزه بطری‌های شیشه‌ای

در صورت تمایل به بازدید حتما به ساعات کاری موزه توجه داشته باشید. معمولا در تمامی روزهای هفته بین ساعت‌های ۸:۳۰ صبح تا ۵:۵۰ بعد از ظهر می‌توانید به این مکان دیدنی و جذاب بروید. علاوه بر آن توصیه می‌شود در این بازدید به قدم زدن در مناطق اطراف موزه نیز بپردازید. چرا که جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های جذاب و دیدنی بسیاری را می‌توانید در این حوالی پیدا کنید. از جمله این موارد می‌توان به معبد حقیقت پاتایا یا پارک مینی سیام اشاره کرد.

 

۰۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران