تماشای شفق قطبی در شهرهای اروپایی

جاذبه‌های گردشگری اروپا
تماشای شفق قطبی در شهرهای اروپایی

فصل زمستان را به عنوان یکی از زیباترین فصل‌های سال، می‌توان به گونه متفاوتی تجربه کرد. در هر کشور یا شهری که باشید، تفریحات متناسب با همان منطقه را می‌یابید و زمان خود را به بهترین شکل سپری می‌کنید. یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین تجربه‌ای که می‌توانید در سفر خود با تور اروپا داشته باشید، سفر به مناطق شمالی این قاره در زمستان و تماشای پدیده شگفت‌انگیز شفق قطبی با نورهای رنگی و متحرک در آسمان شب است.


شفق قطبی Aurora

این پدیده طبیعی معمولا در مناطق قطبی زمین دیده می‌شود. شفق‌ با رنگ‌های جادویی و زیبا، موجب حیرت همه می‌شود. به طوری که دلتان نمی‌خواهد چشم از آسمان بردارید. به این پدیده که سپیده‌‌ قطبی هم گفته می‌شود، در زمستان و در نیم‌کره‌های شمالی و جنوبی قابل رویت است که به دلیل پیوند ذرات باردار خورشیدی و ذراتی همچون اکسیژن و نیتروژن به رتگ‌های آبی، سبز، زرد و بنفش شکل می‌گیرند و در حال حرکت به نظر می‌رسند.
از نظر علمی‌ می‌توان این گونه بیان کرد که در قطب، میدان مغناطیسی وارد جو زمین می‌شود. درون جو، ذرات باردار با مولکول‌های هوا برخورد می‌کنند و باعث برانگیخته شدن آن‌ها و تابش نور می‌شوند. این نورها، شفق قطبی را می سازند. اتم‌های نیتروژن از خود نورهای مایل به قرمز و اتم‌های اکسیژن از خود نور سبز منتشر می‌کنند. به همین دلیل شما نورها و رنگ‌های مختلفی را می‌بینید.
در اینجا به طور خلاصه، سه مقصد اروپایی از بهترین مقاصد دنیا برای تماشای شفق قطبی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

رویای گذران تعطیلات کریسمس در پاریس

نروژ

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی در شمالی‌ترین نقطه اروپا قرار گرفته است و یکی از زیباترین و آرام‌ترین کشورها به شمار می‌رود. بهترین مناطق برای تماشای شفق قطبی در نروژ، شهر ترومسو، جزایر سوالبارد، شهر التا و فینمارک هستند و بهترین زمان را می‌توان اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار در نظر گرفت.
شهر ترومسو در بالای مدار قطب شمالی واقع شده است. از اواخر سپتامبر تا اواخر مارس، می‌توان گفت بخش شمالی نروژ شب بسیار طولانی است و از بعدازظهر تا اواخر صبح آسمان تاریک می‌شود. به همین دلیل شما فرصت تماشای شفق‌های قطبی را در این شب‌ها خواهید داشت. علاوه بر آن شهر مدرن ترومسو جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد. به طور مثال کلیسای جامع قطب شمال، یکی از دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. همچنین فستیوالی ۱۰ روزه به همراه موسیقی و اجرای هنرهای نمایشی توسط خوانندگان، رقصندگان باله و نوازندگان سمفونی‌ها برای دیدن شفق قطبی در این شهر برگزار می‌شود. تورهای مختلفی از ایران، شما را برای تماشای این پدیده زیبا به اروپا می‌برند. با آژانس مقتدرسیر برای تورهای زمستانه همراه باشید.
یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات در سفرتان، تور کشتی کروز در برگن است. وقتی از کشتی پیاده شوید، محو زیبایی طبیعت خواهید شد. تماشای منظره‌ای توصیف نشدنی با چشم‌انداز برفی که در کلبه‌های مخصوص اسکیموها اقامت و سورتمه‌سواری را تجربه می‌کنید. همچنین با اسنوموبیل در زیر آسمان پرستاره شفق‌های قطبی را دنبال می‌کنید که خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما و عزیزانتان ثبت می‌شود. در سفر خود حتما لباس مناسب برای منطقه سرد به همراه داشته باشید.

 

معرفی بهترین سواحل ایتالیا

فنلاند

لَپلَند Lapland واقع در یکی دیگر از کشورهای اسکاندیناوی و در شمال اروپا است. شمالی‌ترین شهر فنلاند، لپلند، به‌ خانه‌ بابانوئل نیز شهرت دارد. شما با سفر به این شهر مابین ماه‌های سپتامبر و مارس، امکان تماشای گوزن‌های شمالی و شفق قطبی را در شب‌های صاف این منطقه خواهید داشت. یکی از مشهورترین هتل‌های فنلاند، با نام سانتاز هتل آرورا Santa's Hotel Aurora واقع در لوستو Luosto در فاثله ۱۱۰ کیلومتری شهر رُووانیِمی، فرصتی به یاد ماندنی و تجربه ثبت لحظاتی خاص را در اتاق‌هایی با دیوارهای شیشه‌ای با معماری کلبه‌‌های اسکیموها را به شما می‌دهد.

 

معرفی ۱۰ جاذبه‌‌ی توریستی سوییس

 

سوئد

سومین کشور شمالی اروپا در اسکاندیناوی، سوئد را نام می‌بریم که از دسامبر تا مارس، تاریک‌ترین شب‌ها را دارد. این ماه‌ها بهترین زمان برای تماشای شفق‌ قطبی به شمار می‌روند. منطقه‌ لپلند در سوئد یکی از شمالی‌ترین بخش‌های این کشور است که از اوایل سپتامبر تا اواسط آوریل، گردشگران زیادی را برای تماشای آسمان‌های درخشانش به خود می‌بیند.
یوکاسیِروی Jukkasjärvi یک دهکده کوچک در کشور سوئد است که فاصله‌ای در حدود ۲۰۰ کیلومتر تا بالای مدار قطب شمالی دارد. در این منطقه هتلی با نام آیس‌هتل ۳۶۵ را خواهید یافت که اولین هتل یخی دائمی در جهان به شمار می‌رود. این هتل دارای اتاق‌هایی با دمای منفی ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد است که از یخ ساخته شده‌ و تخت‌های آن با پتوهایی از جنس پوست گوزن شمالی پوشیده شده‌اند.

 

۱۰ مکان ترسناک در اروپا برای هالوین

۰۴ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران