عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

سرگی فومین یکی از افراد معروف روس، ۱۵ سال پیش از عکاسان این کشور خواسته بود که از کازان (زادگاه وی) چند عکس هوایی تهیه کنند. این پروژه بعدها تغییرات زیادی کرد تا این که چندین و چند عکس از شهرهای مختلف و با تکنولوژی‌های متفاوت طی این ۱۵ سال به ثبت رسید و خود او نیز بسیاری از آن‌ها را گرفت.

در این پست ما برخی از این عکس‌های هوایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم و مطمئن باشید بعد از دیدنشان، عاشق این کشور زیبا خواهید شد.

 

کازان

اولین جایی که عکس‌های زیادی از آن ثبت شده، کازان بود. این شهر جاذبه‌های زیادی داشت که باعث می‌شود عکس‌های کم‌نظیری از آن نیز به ثبت برسد. اما بدون شک یکی از بهترین این نقاط، کرملین کازان بود که شکوه و عظمت آن، یک قاب شگفت انگیز را می‌ساخت. عکسی که در بالا می‌بینید، یکی از عکس‌های خاص از کازان است که از طریق هواپیمای سبک گرفته شده.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

عکس‌های منتشر شده از کازان بسیار هستند، اما یکی از دیگر از جذاب‌ترین‌های آن‌ها، تصویری از ساختمان معروف "قصر ازدواج کازان" است. این عکس به خوبی نشان می‌دهد که در دنیای مدرن نیز، هنر معماری به بهترین شکل در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شما در تور کازان، بناهای بسیار بیشتری خواهید دید که نمایش تمامی عکس‌های آن‌ها مجالی برای دیگر نقاط نخواهد گذاشت. در سفر با تور کازان بازدید از این ساختمان را در الویت خود قرار دهید.

شبه جزیره کامچاتکا

یکی از جاهایی که از آن عکس‌هایی بی‌نظیری در این پروژه به ثبت رسیده، شبه جزیره کامچاتکاست. این شبه جزیره یکی از دیدنی‌ترین جاهایی است که شما در تور روسیه می‌توانید از آن بازدید کنید. جزیره‌ای با یک آتشفشان فعال، دریاچه‌ای کوهستانی و فوق‌العاده زیبا، طبیعت جنگلی، سواحل متعدد و بسیاری دیدنی‌های دیگر که سوژه عکس‌های فومین بودند.

 

۹ منطقه از زیباترین مکان‌های روسیه

اما جدا از طبیعت زیبای کامچاتکا، حیات وحش این محل نیز یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آید. از همین رو تصاویر متعددی از خرس‌های قهوه‌ای معروف در جاهای مختلف شبه جزیره در عکس‌های فومین ثبت شده که عکس بالا تنها یکی از نمونه‌های آن است.

مسکو

زمانی که فومین برای جذب سرمایه پیش دیمیتری مدودف (رییس جمهور وقت) رفت، نکته‌ای در عکس‌های او بود که وی را متعجب کرده بود. عکس‌های ثبت شده، ۵۰ استان مختلف روسیه را پوشش داده بود، اما هیچ عکسی از مسکو در آن نبود! داستان نبود عکس از مسکو به مشکلات مربوط به اجازه‌ی پرواز بر بالای پایتخت ربط داشت و این مهم به سرعت با دستور رییس جمهور رفع شد.

 

۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو

بعد از آن، فومین عکس‌های زیادی از مسکو گرفت که دو نمونه‌ای که در این نوشته می‌بینید، تنها بخشی از آن عکس‌ها به شمار می‌روند. این عکس‌ها هم شامل میدان سرخ، هم ساختمان‌های جدیدتر و البته فضای سبز جذاب این شهر می‌شده است.

گروزنی

عکس‌های متعددی در این مجموعه از شهرهای مختلف روسیه وجود دارد. خیلی از این عکس‌ها در شب گرفته شده تا زیبایی‌های شهری در این کشور پهناور را به شکلی متفاوت به نمایش بگذارند. یکی از این عکس‌ها، تصویر زیبایی از گروزنی، مسجد چچن در این شهر است.

صنعت فضایی روسیه

فراموش نکنید که روسیه، یکی از موفق‌ترین‌ها در صنعت فضایی دنیاست و تا همین امسال، برای بیش از یک دهه، روسیه و فضاپیمای سویوز، تنها راه ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بوده است. از همین رو است که عکس‌های هوایی زیادی از صنعت فضایی این کشور به ثبت رسیده است. البته این بخش از عکس‌ها، بشتر برای کسانی که عاشق صنعت فضایی هستند جذاب است، اما فراموش نکنید که این علاقه‌مندان کم نیستند و خیلی از گردشگران برای بازدید از موزه‌های فضایی روسیه، به این کشور سفر می‌کنند.

 

۶ جاذبه گردشگری رایگان سنت پترزبورگ

پارک‌های ملی و منابع طبیعی

در میان عکس‌های متعدد از این مجموعه، برای من همیشه عکس‌های مربوط به پارک‌های ملی روسیه رنگ و بویی دیگر دارد. روسیه از نظر منابع طبیعی کشوری غنی است و شما نباید آن‌جا را تنها کشوری که همیشه درگیر برف و سرماست ببینید. نقاط طبیعی خاص و زیبایی در این سرزمین وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به روسیه، حتما سراغ آن‌ها نیز بروید.

سواحل روسیه

و در نهایت سواحل روسیه نیز عکس‌های زیادی را در این مجموعه به خود اختصاص داده که یکی از نمونه‌های آن را در نوشته‌ی امروزمان قید کردیم. این عکس‌های هوایی هم شامل سواحل محبوب روسیه که مردم برای شنا به آن‌جا مراجعه می‌کنند می‌شود و هم عکس‌هایی از سواحل دور افتاده در نقاطی که کم‌تر کسی به آن‌جا می‌رود و بکر باقی مانده است.

۲۱ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران