میدان سیام و راتچاپراسونگ در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
میدان سیام و راتچاپراسونگ در بانکوک

راتچاپراسونگ در واقع جایی در بانکوک است که شما می‌توانید مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید را گرد هم ببینید. همان جایی که میدان معروف سیام واقع شده و تقریبا تمام مسافرانی که به تور بانکوک می‌روند، حتما از این مکان بازدید می‌کنند.

در کنار فروشگاه‌های لوکس و مراکز خرید، چندین جاذبه‌ی گردشگری و هتل‌های مختلف در راتچاپراسونگ واقع شده که ما سعی داریم در یک نوشته جمع و جور به معرفی بعضی از آن‌ها بپردازیم.

 

چرا باید از سیام و راتچاپراسونگ بازدید کنید؟

جواب این سوال ساده است. خیلی از کسانی که به بانکوک سفر می‌کنند، دوست دارند در یکی از مراکز تجاری دنیا به خرید کردن بپردازند یا سری به تفریحگاه‌ها و سینماهای مدرن بزنند، برای چنین منظوری، هیچ کجای بانکوک بهتر از این محل نیست. همچنین شما می‌توانید از طریق ایستگاه BTS استادیوم ملی، به راحتی به این مکان بروید.

به طور کلی این منطقه به سه بخش تقسیم می‌شود که آن‌ها را میدان سیام، راتچاپراسونگ و پلوئن چیت می‌نامند. میدان سیام بانکوک بیشترین گردشگر را به خود دیده و بخش زیادی از فروشگاه‌ها و چندین مرکز خرید در اطرافش واقع شده‌اند. راتچاپراسونگ از طرفی منزلگاه لوکس‌ترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید است و چندین هتل و آپارتمان‌های لوکس در آن واقع شده و در نهایت پلوئن چیت نیز مجموعه‌ای از مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌ها و ... را در خود دارد و جایی است که خیابان معروف سوخومویت از آن‌جا آغاز می‌شود.

 

آشنایی با محبوب‌ترین خیابان‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری در سیام و راتچاپراسونگ

میدان سیام

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین محل در این منطقه، خود میدان سیام است. جایی مملو از فروشگاه‌های مختلف از مغازه‌های فروش پوسترهای فیلم‌های قدیمی گرفته تا زیورآلات گران‌قیمت و البته مراکز خرید بزرگ و جذاب.

 

مراکز خرید

واقعا نمی‌توان حتی به معرفی یکی دو مورد بسنده کرد. خیلی از کشورهای بزرگ هم به اندازه این منطقه از بانکوک دارای مراکز خریدی تا این حد مدرن و جذاب و بزرگ نیستند. سیام پاراگون، سیام سنتر، سیام دیسکاوری و MBK سنتر تنها بخشی از این مراکر خرید هستند. البته این‌ مکان‌ها که به عنوان مرکز خرید از آن‌ها یاد می‌کنیم، چیزی بیش از مجموعه‌ای از فروشگاه‌های برند بوده و در آن‌ها انواع سالن‌های تفریحی و پارک بازی تعبیه شده و می‌توانید در مجموعه‌های سینمایی آن‌ها، بهترین فیلم‌ها را در سینماهایی با کیفیت بالای جهانی ببینید.

 

معرفی تور کشتی کروز در سفر به بانکوک

سینما اسکالا

اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از فیلم دیدن را در تور تایلند تجربه کنید، بهتر است سری به سینما اسکالا بزنید که در سال ۱۹۶۷ ساخته شده و درست با همان شکل و شمایل حفظ شده است. همه چیز تا حد زیادی شبیه به تجربه فیلم دیدن در همان روزهاست و همین سینما اسکالا را به جایی جذاب در راتچاپراسونگ تبدیل کرده است.

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

درست در مقابل مرکز خرید سیام دیسکاوری، شما می‌توانید از مرکز فرهنگ و هنر بانکوک دیدن کنید. ورودی این مکان کاملا رایگان بوده و همیشه در آن نمایشگاه‌های مختلفی از آثار هنری مربوط به هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش در می‌آید. البته عمده تمرکز این مکان بر روی هنرهای مدرن است و آثار کلاسیک بسیار کمی در مجموعه‌های آن پیدا خواهید کرد.

 

۵ فروشگاه عالی در بانکوک برای خرید جواهرات

SEA LIFE Bangkok Ocean World

بزرگ‌ترین آکواریوم تایلند که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در دنیا محسوب می‌شود و دنیای جذاب آبزیانش در مکانی با گنجایش ۵ میلیون لیتر زندگی می‌کنند، یکی دیگر از جاذبه‌های اطراف سیام است که دیدنش را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. در این آکواریوم بزرگ بیش از ۱۰ هزار گونه مختلف زندگی می‌کنند و تونل آبی بزرگ آن، جان می‌دهد برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر به تایلند.

وات پاتوم وانارام

در بین راه سیام پاراگون و سنترال ورلد (دو تا از بزرگ‌ترین مراکز خرید بانکوک) یکی از معابد زیبای این شهر جا خوش کرده که می‌تواند در میان خرید و هیاهو، یک استراحت عالی برایتان باشد.

 

یک صبحانه عالی در خیابان پراتونام بانکوک

تفریحات شبانه در سیام و راتچاپراسونگ

همچون دیگر نقاط بانکوک، راتچاپراسونگ نیز برای تفریحات شبانه انتخاب‌های زیادی پیش پای شما می‌گذارد. اما اگر پیشنهاد ما را می‌خواهید، رفتن به دو روفتاپ عالی به نام The Speakeasy و Red Sky Bar بهترین انتخاب‌ها هستند. جاهایی با فضای عالی و مجلل و البته منظره‌ای بی‌بدیل از شب‌های چراغانی بانکوک.

حمل و نقل عمومی در سیام و راتچاپراسونگ

دو راه عالی برای جا به جایی در این محل وجود دارد که هزینه‌ی بسیار کمی نسبت به تاکسی برایتان خواهد داشت و همچنین درگیر ترافیک نیز نمی‌شوید. یکی از آن‌ها ترن هوایی BTS است که ایستگاه‌های سیام و استادیوم ملی در این محدوده واقع شده است. البته شما می‌توانید از طریق قایق‌های Saen Saep Express نیز به راحتی از جایی به جای دیگر بروید.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

۰۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران