ژانویه و سال نوی میلادی در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
ژانویه و سال نوی میلادی در باکو

ممکن است از خود بپرسید، ژانویه در باکو چه حال و هوایی دارد؟ اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید تعطیلات خود را در سال نوی میلادی با تور باکو همراه شوید، باید بگوییم بهترین زمان برای بازدید از سرزمین آتش را انتخاب کرده‌اید. در آغاز فصل زمستان، اماکن دیدنی و توریستی کشور آذربایجان به درخشان‌ترین و زیباترین حالت در می‌آید و جنب و جوش‌ فراوانی را در خیابان‌ها و فضاهای دیگر می‌بینید. چراغ‌های کریسمسی یک هفته قبل از سال نو در هر گوشه شهر به چشم می‌خورد و مردم آذربایجان پر هیاهو خرید می‌کنند.

 

ژانویه در باکو

از اواسط ماه دسامبر و پس از آن ماه ژانویه، خیابان‌های باکو چراغانی می‌شوند و مراکز خرید محصولاتشان را با تخفیف قابل توجهی به فروش می‌گذارند و ویترین‌های مغازه‌ها رنگی تازه گرفته و همه را تحت تاثیر این جشن جادوئی قرار می‌دهند. اگر جزو افرادی هستید که عاشق فروشگاه‌های هیجان‌انگیز با کالاهای تخفیف خورده و شلوغ می‌شوید، فرصت طلایی خرید در مراکز خرید مجلل و شیک باکو را در سفر خود از دست ندهید. با اینکه عموم مردم آذربایجان مسیحی نیستند، اما کلیساهای بسیاری در این شهر وجود دارد که حتی اگر مسیحی نباشید نیز می‌توانید در شب جشن کریسمس در مراسم آنها شرکت کرده و به کلیساهای شهر باکو بروید. کلیسای ختایی که در خیابان ختایی khatai، یکی از بهترین و باشکوه‌ترین جشن‌های سال نو میلادی را برگزار می‌کند و میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیاست. به همین دلیل به سه زبان آذربایجانی، روسی و انگلیسی سخن گفته می‌شود تا افراد زیادی بتوانند مراسم را درک کرده و از این جشن لذت ببرند.

 

راهنمای گرفتن عکس‌های زیبا در باکو

 

سال نوی میلادی در باکو

در روزهای آغازین سال نو، باکو به یک شهر نورانی و زیبا تبدیل می‌شود. میدان فواره باکو یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های شهر برای برگزاری جشن سال نو میلادی است. از یک هفته قبل از آغاز ماه ژانویه، در این مکان غرفه‌های مختلفی برپا می‌شوند که پر از نوشیدنی گرم و خوراکی‌های رنگارنگ و کریسمسی است و با کمی گردش در میان آنها می‌توانید حتی بابانوئل ببینید و با آنها عکس بگیرید. کاج غول پیکر و تزئین شده‌ای را ببینید که آنقدر بلند است که ممکن است برای تماشای آن کلاهتان از سرتان بیفتد.
برخی از مردم این کشور دوست دارند شب سال نو را در خانه‌های خود سپری کنند اما تعداد بسیاری علاقه‌مند شلوغی و جمع شدن در مراکزی هستند که جشن شب سال نو را در کنار دیگر هم وطن خود بگذرانند. در بلوار باکو یک نمایش آتش بازی فوق‌العاده و به یاد ماندنی در نیمه شب سال نو برگزار می‌شود که هر سال هزاران نفر از مردم آذربایجان در این محل دور هم جمع می‌شوند و شادی می‌کنند. بزمی همراه با موسیقی افراد شرکت کننده در مراسم را در خوشحالی بی مثالی فرو می‌برد. همچنین برای گذران تعطیلات و زمان خود در سال نو یکی از جاهایی که می‌تواند برایتان خاطره‌ساز شود، منطقه کوهستانی گابالا است.
از طرفی، رستوران و کافه‌های شهر، مخصوصا میدان فواره برای صرف شام در شب سال نو عالی هستند. شما با امتحان کردن غذاهای و نوشیدنی‌های خوشمزه آذربایجانی تجربه‌ای وصف نشدنی را در این شب کسب کنید.

 

معرفی اینستاگرامی‌ترین نقاط باکو

مراسم و اعیاد در باکو

جالب است بدانید، به دلیل اینکه در سال‌های بسیار دور، کشور آذربایجان جزوی از ایران بوده است، علاوه بر سال نوی میلادی که هم اکنون تاریخ رسمی این کشور محسوب می‌شود، عید نوروز نیز از اعیاد اصلی این کشور به شمار می‌رود. در واقع ساکنین شهر باکو، کریسمس و پس از آن در اول ژانویه، سال نو را جشن می‌گیرند. در اول بهار، آیین و مراسم عید نوروز ایرانیان را دارند و همچنین مسلمانان این کشور نیز اعیاد مربوط به مراسم مذهبی اسلامی را مانند عید فطر برگزار می‌کنند.
یکی دیگر از رسم‌های جالب شهر باکو که به سرزمین آتش شهرت یافته است، ستایش نیاکان آتش است. این رویداد که با نام جشن میترا شناخته می‌شود، در روز ۲۵ دسامبر و همزمان با جشن کریسمس، روز تولد مسیح برگزار می‌شود و به همین علت نظر عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

۳۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران