رویای گذران تعطیلات کریسمس در پاریس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
رویای گذران تعطیلات کریسمس در پاریس

کریسمس به عنوان یکی از پر طرفدارترین و قشنگ‌ترین مراسم در دنیاست که در کشورهای مختلف به گونه‌های متفاوتی برگزار می‌شود. افراد بسیاری، آرزوی سفر با تور اروپا در روزهای زمستانی و برفی کریسمس را دارند که یکی از بهترین آنها گذران تعطیلات در پاریس است. همانطور که در تصورات زیبایتان نقش بسته است، قدم زدن در خیابان چراغانی و مشهور شانزلیزه، تماشای رقص نور خیره‌کننده‌ برج ایفل، نوشیدنی‌های گرم در کافه‌های دنج این شهر پر هیاهو، گروه‌های سرودخوان و رقصنده‌های عاشق در کوچه‌های‌ شهر و مردمی که شادی این جشن در برق چشم‌هایشان پیداست.

 

مراکز خرید در روزهای کریسمسی

تماشای ویترین فروشگاه‌ها، تصوری که از کودکی با تماشای کارتون‌ها و فیلم‌هایی که به یاد می‌آوریم، در ذهنمان به زیبایی شکل گرفته است. فروشگاه‌های لوکس با درختان تزیین شده در ویترینشان که از سرمای زمستانی بخار گرفته و اندکی برف بر روی شیشه نشسته، ما را هیجان زده می‌کند. علاوه بر این، در مراکز خرید بزرگ و مشهور پاریس، همچون گالری لافایت، بون مارشه و فروشگاه بهار، دکوراسیون ویژه‌ای برای کریسمس طراحی می‌کنند و شور و هیجان خاصی برپاست. حتی ممکن است بزرگترین درخت کریسمس تزیین شده را با زرق و برق بسیار در گالری لافایت بیابید. آن قدر که چشمتان، آن همه زیبایی را تحسین کند و هرگز فراموشش نکنید. فروشگاه‌هایی با برندهای مشهور جهانی در خیابان شانزلیزه هم که با درختان چراغانی چشمک‌زن از شما دل می‌برند، آنقدر دیدنی هستند که شما را تشویق می‌کنند تا از ابتدا به انتهای این خیابان را پیاده قدم بزنید. همچنین بازار Saint Ouen در این روزها حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. بازار دیگری در René Viviani و در کنار رود سن برپا می‌شود که نزدیک به کلیسای نوتردام است و بیش از ۵۰ غرفه‌ی فروش لباس، صنایع دستی و هدایا و تزیینات کریسمس دارد. این بازار دیدنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت دارد.

 

۷ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در فرانسه

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های فراموش نشدنی در پاریس

شکلات! این خوراکی بی‌نظیر را در روزهای سرد زمستانی فراموش نکنید. با سر زدن به خانه‌ی شکلات La Maison du Chocolat ، از لذیذترین شکلات‌های پاریسی امتحان کرده و شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف نعنایی، لیمویی و زنجبیلی و در اشکال و بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب را به ‌عنوان هدیه‌ کریسمس برای عزیزانتان بخرید. همچنین نوشیدنی هیجان‌انگیز شکلات داغ را نیز در یکی از کافه‌های دنج شهر تجربه کنید.
یکی دیگر از جذاب‌ترین خوراکی‌های پاریسی، شیرینی‌های خوشمزه است. بوش دو نوئل bûche de Noël یک نوع دسر سنتی محسوب می‌شود که معمولا در ایام کریسمس تهیه می‌شود و می‌توانید این دسر مخصوص را از مشهورترین قنادی‌های شهر بخرید. ظاهر آن شبیه به یک کنده‌ درخت است که با شکلات یا کرم کره پوشیده می‌شود و در اطراف آن قارچ‌هایی که از مرنگ، تمشک تازه درست می‌شود و با پودر قند به‌عنوان نمادی از برف تزیین می‌شوند، دیده می‌شود. دیگر شیرینی‌های فرانسوی مانند وافل، کروسان و ماکارون را نیز به تعداد افراد خریده و امتحان کنید.
اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت خوشمزه‌های کریسمسی، صرف یک وعده شام خوشمزه در یکی از رستوران‌های زیبای این شهر است. انواع غذاهای فرانسوی که در منوی ویژه کریسمسی به شما چشمک می‌زنند. اما چطور می‌توان همه آنها را میل کرد؟ مرغ یا بوقلمون شکم‌پر، سالمون دودی، خوراک حلزون با جعفری، استیک و انواع غذاهای دریایی در میز شام فرانسوی‌ها دیده می‌شود.

تفریحات کریسمسی در پاریس

در روزهای کریسمسی، بنا به سلیقه افراد، تفریحات مختلفی را می‌توان تجربه کرد. از قدم زدن در خیابان‌های زیبای شهر، در میان درختان تزیین شده تا سوار شدن به کشتی کروز و تجربه آرامش بر روی رود سن و صرف یک وعده در رستوران شیک و تماشای شب سرد و نورانی شهر از بالای برج ایفل، برای افرادی که به دنبال گذراندن آرام‌ترین و خاطره‌انگیزترین لحظات خود هستند. گردشگران دیگری نیز اهل هیجان و انرژی بالا هستند که می‌توانند با پوشیدن کفش اسکیت و پاتیناژ، روی یخ‌ها برقصند، در اماکن عمومی شهر آواز بخوانند و به دیزنی‌لند بروند. برای افرادی با روحیات خاص و لطیف نیز تماشای یک نمایش موزیکال یا اپرای بی‌نظیر می‌تواند لذت‌بخش باشد. هر شخصی که پای به این شهر بگذارد، می‌تواند کریسمسی جادویی و خاطره‌انگیزی را تجربه کند.

 

۷ شهر خاطره‌انگیز و زیبای فرانسه

۱۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران