۶ اقامتگاه‌های برجسته بوم‌گردی در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
۶ اقامتگاه‌های برجسته بوم‌گردی در ایران

در ابتدای رونق شهرنشینی و مدرنیته شدن همه دوست داشتند زندگی شهری و رفاه امروزی را تجربه کنند، به همین دلیل مهاجرت از روستاها به شهرها تبدیل به معضلی اجتماعی شد. اما رفته رفته این روند کند شد و شلوغی شهرهای بزرگ زمینه خستگی‌ها، استرس‌ها و نارضایتی‌ها را فراهم آورد. در مرحله بعد بازگشت به روستاها، مناطق بکر و سنتی مورد استقبال قرار گرفت. امروزه یکی از زمینه‌های پر رونق صنعت گردشگری اقامتگاه‌های بومگردی هستند که تجربه اقامت و زندگی سنتی مردم منطقه را فراهم می‌آورند. در اینجا نگاهی به اقامتگاه‌های برجسته داخلی می‌اندازیم.

 

گیلان، بندرانزلی، اقامتگاه بوم گردی ماه سو

این اقامتگاه بومگردی متمایز و لوکس دارای ۶ اتاق است که دو اتاق آن در محوطه سرسبز باغ و ۴ تای دیگر در طبقه همکف ساختمان اصلی واقع شده‌اند. اتاق‌ها به سبک محلی و شیک طراحی شده‌اند این در حالی است که محوطه کاملا سبکی گیلکی و بسیار سرسبز و دلباز دارد. نکته جالب اینکه اتاق‌ها هر کدام به اسم مشاهیر ادبیات ایران همچون سعدی، حافظ و شاملو نامگذاری شده‌اند. رستوران واقع در مجموعه برای هر سه وعده اصلی غذا سرو می‌کند. همچنین کافه‌ای با نواع نوشیدنی و دمنوش‌ها، و کیک‌ها برای عصر تا شب پذیرای مهمانان است. این مجموعه دارای اینترنت و اتاق کار هم هست. ماه سو در سال ۱۳۹۸ در فاصله ۴ کیلومتری ساحل و ۵۲ کیلومتری مرداب افتتاح شد.

 

طبیعت‌گردی در اطراف مشهد

آدرس: استان گیلان – بندر انزلی – بازار گیلار – خیابان شهید پدر صفت (شرقی)

 

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن مشهد

این مجموعه که در روستای پلکانی کنگ واقع شده در اصل ساختمانی ۳۰۰ ساله است که مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفته است. روستای تاریخی کنگ از توابع طرقبه یکی از بهترین مقاصد سفر روزانه در تور مشهد محسوب می‌شود که قدمت آن به قبل از اسلام و حدود ۳ هزار سال پیش برمی‌گردد. ساختمان با ظاهری گِلی اقامتگاهی دو طبقه است که در طبقه پایین آن رستوران و بالا با ۴ اتاق است. همانطور که انتظار می‌رود اینجا فاقد امکاناتی مثل تلویزیون و یخچال است. پس اگر هر زمان نیاز به یخچال داشتید مواد خوراکی‌تان را به پرسنل بسپارید. به یاد داشته باشید که قبل از ساعت ۱۰ به اقامتگاه برگردید.

آدرس: خراسان رضوی - ۲۷ کیلومتری غرب مشهد - بعد از شهر طرقبه - روستای کنگ

 

قزوین، اقامتگاه بوم گردی زرآباد الموت

زرآباد از مناطق بسیار زیبای شمال قزوین در بخش رودبار است که به خاطر داشتن درختان سبز چنار شناخته شده است. اقامتگاه زرآباد در چنین منطقه زیبایی در مساحت ۲ هزار مترمربعی واقع شده است. از وسایل قدیمی و سبک قدیمی برای داخل اتاق‌ها استفاده شده است. ساختمان نیز با گل و خشک کاملا حس بومی و روستایی را القا می‌کند. شما می‌توانید در اینجا از غذاهای بومی و ارگانیک برای هر سه وعده غذایی نوش جان کنید. نکته جالب اینست که تمامی اقامتگاه توسط مالک آن شخصا ساخته شده است.

 

پارک سرزمین موج های آبی مشهد

آدرس:  قزوین - قزوین الموت، روستای زرآباد، محله کولن، کوچه حسینی

 

قشم، اقامتگاه بومگردی خالو

خالو از اقاتگاه‌های بومگردی در قشم است که در سال‌های اخیر میزبان مسافران تور قشم بوده و شهرت بسیاری برای خود رقم زده است. شما در این اقامتگاه اسکانی سنتی و بدون امکانات مدرن همراه با غذاهای عالی بومی خواهید داشت و می‌توانید به راحتی با تورهای گردشی از جنگل‌های حرا دیدن کنید. البته اشاره کنیم که این اقامتگاه در فاصله ۶۵ کیلومتری قشم قرار داشته و با چند دقیقه ماشین‌سواری در دسترس قرار دارد. اما این نباید شما را از اقامت در اینجا منصرف کند، زیرا دریای همیشه آبی در فاصله چند متری شما قرار داشته و روزتان با نمای دل‌انگیز دریا آغاز می‌شود.

آدرس: ۶۵ کیلومتری جزیره قشم - روستای نقاشه - 9 کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم

 

مشهد، اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد

این اقامتگاه در ساختمانی با قدمت ۱۰۰ ساله از سال ۱۳۹۴ با هدف بوم گردی کار خود را آغاز کرده است. در اینجا اسکان به صورت سنتی و بدون لوازم مدرن زندگی انجام می‌شود اما محیط آنقدر اصیل و راحت است که شما به کل موارد اضافی را فراموش خواهید کرد. این اقامتگاه در خراسان و در فاصله ۵۵ کیلومتری نیشابور و در نزدیکی مشهد واقع شده و به مسافران تور مشهد تجربه‌ای به یادماندنی و بی‌نظیر ارائه می‌دهد.مسافران از این اقامتگاه احساس رضایت زیادی داشته‌‌اند. با این همه برای افرادی که دوست ندارد تعطیلاتی به دور از تجملات را تجربه کنند توصیه نمی‌کنیم.

 

هتل‌های ارزان قیمت قشم

آدرس: خراسان رضوی - مشهد - بینالود - ۵۵ کیلومتری جاده نیشابور - روستای درخت سپیدار

 

یزد، اقامتگاه بوم گردی انار

این اقامتگاه جذاب و بسیار پرطرفدار در استان یزد و در شهر عقدا واقع شده است. همانطور که می‌دانید یزد آسمان بسیارزیبا و پر ستاره‌ای دارد به همین دلیل این اقامتگاه هم دارای بومی دل‌انگیز برای رصد شبانه آسمان و لذت بردن از تماشای ستارگان است. صبح را در اینجا با خوردن صبحانه بومی شروع کنید و از فضای داخلی و چیدمان سنتی آن لذت ببرید. این اقامتگاه در یکی از ساختمان‌های سنتی شهر که جزوی از فرهنگ و تاریخچه شهر محسوب می‌شود واقع شده که فضایی نوستالژیک و سنتی دارد.

آدرس: استان یزد - اردکان - عقدا - جنب مسجد جامع عقدا

۱۸ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران