اقامتی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
اقامتی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

در سال‌های گذشته مسافران در سفر به جایی جدید سعی می‌کردند هتل‌های لوکس و مدرن انتخاب کنند و در رستوران‌هایی امروزی غذا بخورند. گرچه که هنوز جریان لوکس‌گرایی به شدت ادامه دارد، اما در کنار آن اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز رواج یافته‌اند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جای زندگی لاکچری تلاش می‌شود که زندگی بومی مردم و سبک زندگی روزانه آن‌ها ارائه و به تصویر کشیده شود. سرو غذاهای محلی و فروش صنایع دستی همگی بخشی از برنامه بوم‌گردی‌ها هستند. خوشبختانه تور قشم با بار فرهنگی و بومی زیادی که دارد انتخابی عالی برای اقامت‌های بوم‌گردی است.

 

اقامتگاه روستایی ساوات قشم

جزیره قشم با زیبایی‌های فراوانی که دارد همه ساله میزبان توریست‌های داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی فوق‌العاده‌ای که می‌توان اقامتی به یادماندنی را در آن تجربه کرد اقامتگاه روستایی ساوات است که در روستای دهخدا در قشم واقع شده است. در واقع این اقامتگاه ۶۰ متری ویلایی روستایی با ۴ اتاق خواب امکان پذیرایی از ۱۴ نفر را دارد. شما می‌توانید ساوات را در فاصله ۶۰ کیلومتری از قشم پیدا کنید. ساوات در زبان محلی به معنی سایه‌بان با داشتن درختان نخل سرسبز داخل حیاطش همخوانی کاملی ارائه می‌دهد. شما در اینجا می‌توانید سبک زندگی مردم خونگرم و مهماندوست جنوب کشور را تجربه کنید. توجه داشته باشید که اقامتگاه سنتی ساواک خبری از تخت نیست و به صورت کف خواب است.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره قشم کدامند؟

آدرس: روستای دهخدا - جنب مسجد بلال

 

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور قشم

این اقامتگاه بوم‌گردی جذاب که روستای نقاشه جزیره قشم واقع شده دارای قدمتی ۸۰ ساله و نوعی می‌توان گفت تاریخی است. این خانه بومی در سال ۱۳۹۵ مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفت و با ۸ اتاق روستایی آماده پذیرایی از مهمانان شد. اضافه کنیم که برخی از این اتاق‌ها فاقد حمام، سرویس بهداشتی و حتی یخچال هستند و باید از امکانات عمومی اقامتگاه استفاده کنند. اتاق میلسی و اتاق بیست متری با فاصله ۱۰۰ متری از ساختمان اصلی اقامتگاه واقع شده اند و همچنین در هیچ کدام از این اتاق‌ها تلوزیونی وجود ندارند. این اقامتگاه در فاصله ۶۵ کیلومتری قشم واقع شده و کاملا زندگی ساده و سنتی مردم را به تصویر کشیده است. بنابراین اگر برای‌تان دسترسی به امکاناتی همچون سرویس بهداشتی اختصاصی و یا تلوزیون اهمیت دارد باید دور اقامت در اینجا را خط بکشید. با اینهمه دسترسی به اینترنت و پارکینگ اختصاصی مقدور است.

 

هتل‌های نزدیک به مراکز خرید در قشم

آدرس: 65 کیلومتری جزیره قشم - روستای نقاشه - 9 کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم

 

اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی طبل قشم

همانطور که از نام این اقامتگاه پیداست در روستای طبل از توابع قشم واقع شده است. این اقامتگاه از ۳ حیاط تشکیل شده که حیاط اصلی آن دارای ۱۴ اتاق و دو حیاط دیگر هر کدام دارای ۶ اتاق مستقل هستند. از آنجایی که اینجا اقامتگاهی سنتی است خبری از سرویس بهداشتی اختصاصی و حمام نیست اما در مجموعه ۴ حمام و ۴ سرویس بهداشتی تعبیه شده است. شاید با خودتان بگویید حداقل امکانات در نظر گرفته شده اما در جایی که به طور کلی امکانات کمی وجود دارد این اقامتگاه می‌تواند موهبت باشد. در عوض اتاق‌ها تمیز هستند و سرویس دهی کارکنان بسیار خوب است مخصوصا اینکه می‌توانید در رستوران مجموعه از خوردن غذاهای محلی سنتی قشم لذت ببرید.

آدرس: 70 کیلومتری جزیره قشم - روستای طبل - جنب مسجد اصلاح

 

اقامتگاه بوم گردی تاخره قشم

این اقامتگاه سنتی که تنها در فاصله ۴ کیلومتری جنگل حرا واقع شده نسبت به موارد بالا تازه ساخت‌تر و با امکانات بیشتر است. این اقامتگاه که دارای ۵ اتاق در طبقه همکف است در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. گرچه هیچ کدام از این اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی نیستند، اما در محوطه آن سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و همینطور حمام قرار داده شده است. این درحالی است که رستوران و کافه آن با سرو غذاهای سنتی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و در کمال تعجب با وجود عدم قرار دادن تلوزیون در اتاق‌ها اما اتصاص اینترنت وجود دارد.

 

بهترین هتل‌های نزدیک به فرودگاه قشم

آدرس: جزیره قشم - روستای سهیلی (۶۱ کیلومتری مرکز شهر قشم) - ۴ کیلومتری جنگل های حرا - میدان ماهی

 

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم

به دو دلیل این اقامتگاه را در این فهرست جای دادیم اول این که ساختمان آن سازه‌ای ۸۰ ساله است که پس از مرمت و بازسازی با ۱۰ اتاق در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و دوم موقعیت مکانی آن در فاصله ۷۰۰ متری از خلیج فارس، ۱۸ کیلومتری از دره ستارگان قشم، ۴.۵ کیلومتری جزیره ناز و ۴۰ کیلومتر جزیره هنگام که فرصت تفریح و گردش‌های روزانه را فراهم می‌اورد. همانند موارد قبل اینجا هم سرویس حمام و دستشویی اختصاصی برای اتاق‌ها وجود ندارد اما رستوران با غذاهای محلی و همچنین اینترنت بی‌سیم در اختیار مهمانان قرار داده شده است.

آدرس: جزیره قشم – شهر سوزا – میدان بادگیر

۱۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران