معروف‌ترین جاهای دیدنی بمبئی + آدرس و تصاویر

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معروف‌ترین جاهای دیدنی بمبئی + آدرس و تصاویر

شکی نیست که معتبرترین تجربه هندگردی و گشت و گذار در این کشور پهناور و زیبا را در سفر به بمبنی پیدا خواهید کرد. در واقع بخواهیم دقیق‌تر بگوییم جهانی‌ترین شهر هند که در آن مسلمانان و بوداییان و مسیحیان و دیگر مذاهب در کنار هم در آن زندگی می‌کنند و پر از رستوران‌های لذیذ، هتل‌های پنج ستاره، محله‌های زندگی مجلل ستاره‌های بالیوود و جاذبه‌های مشهور است بمبئی است. به طور میانگین تخمین زده شده حدود ۲۰ میلیون نفر در این کلان شهر زندگی می‌کنند و شلوغی در ذات آن ریشه دوانده. در اینجا قصد داریم شما را به دیدن جاذبه‌های اصلی چنین شهری ببریم.

 

جاهای دیدنی بمبئی

تور هند از آن دست از مقاصد بی‌نظیر و افسونگری است که هر مسافری را عاشق خودش می‌کند. چرا؟ با وجود زیبایی‌های طبیعی بی پایان، فرهنگ‌های در هم تنیده چند صد ساله، زبان‌های بومی و گویش‌های مختلف و تاریخی غنی هر کسی پا به هند بگذارد انگار وارد هزارتوی تاریخ و فرهنگ شده است و تور بمبئی یکی از پر رونق‌ترین مقاصد این کشور محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری بمبئی آنقدر است که شما باید روزها را صرف گذراندن در این شهر شلوغ کنید. اما ما در این مقاله شما را برای گشت و گذاری هدفمند راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید جاهای دیدنی بمبئی را بیابید.

عکس از: indiatravel.com

 

دروازه هند

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی بمبئی دروازه هند است که با افتخار در ساحل دریای عرب در منطقه ساحلی آپولو باندر قد علم کرده است. طاق ۲۶ متری بازالت، که با ترکیبی از سبک های معماری طاق های پیروزی رومی با طرح های سنتی هندو و مسلمان ساخته شده، برای استقبال از پادشاه جورج پنجم و ملکه مری هنگام بازدید از هند بریتانیا در سال ۱۹۱۱ ساخته شد. همان طاق داری که آخرین سربازان بریتانیایی در سال ۱۹۴۸ پس از اعلام استقلال این کشور از بریتانیای کبیر از هند خارج شدند. امروزه دروازه هند یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی بمبئی برای گردشگران و افراد محلی است. قایق‌ها و کشتی‌ها را تماشا کنید که از پنج اسکله کنار طاق به دریا می‌روند. همچنین از بلپوری معروف (یک میان وعده ترد و خوش طعم ساخته شده از برنج پف کرده و آغشته به سس تمر هندی) هم امتحان کرده و از دستفروشان غذاهای خیابانی هند خرید کنید.

آدرس: End of C. Shivaji Maharaj, Apollo Bandar, Colaba, Mumbai

 

۱۵ هتل رمانتیک هند

عکس از: imaginoso.com

 

کاخ تاج محل بمبئی

یکی از جاذبه های گردشگری بمبئی کاخ تاج محل است که درست در نزدیکی دروازه هند واقع شده است. این اولین هتل مجلل هند با بیش از یک قرن قدمت است که به خاطر عظمت نمای بیرونی سنگ قهوه‌ای خود مورد توجه قرار گرفته است. این کاخ با نمای پنجره‌دار معماری رنسانس خود و با رنگ‌های اسلامی، برجک‌هایی که در بالای آن گنبدهای پیازی، طاق‌نماهای نوک تیز، و بالکن‌های سرپوشیده قرار گرفته‌اند، حسی شبیه افسانه‌ها را القا می‌کند. یک واقعیت جالب درباره این کاخ این است که در بین جاهای دیدنی بمبئی پر عکس‌ترین محسوب می‌شود که همه مقابل آن می‌ایستند و عکس می‌گیرند.

آدرس: Apollo Bunder, Mumbai

عکس از: timesofindia.indiatimes.com

 

غارهای کانهری

اگرچه بمبئی ممکن است در نگاه اول شهری جذاب و مدرن به نظر برسد، اما مکان‌های باستانی هم دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. یک روز را در پارک ملی سانجی گاندی به کاوش در غارهای کانهری بگذرانید، مجموعه ای از بناهای تاریخی که حدود ۲۰۰۰ سال پیش از سازندهای بازالت حک شده اند. در داخل ۱۰۹ ورودی غار، استوپاهای بزرگ (اشاره به این که این مکان زمانی مکانی مقدس برای بودایی ها بود)، مناطق جماعت، و سالن های نماز را می بینید. به دنبال نقاشی های ناقص بودا روی سقف غار ۳۴ باشید.

آدرس: Borivali East, Mumbai

 

گردشگری سلامت در هند

عکس از: knocksense.com

 

موزه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج واستو سانگرهالایا

بازدید از موزه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج واستو سانگرهالایا نیز در فهرست برترین جاهای دیدنی بمبئی قرار دارد که هر گردشگری در این شهر باید آن را انجام دهد. این موزه که قبلا به عنوان موزه شاهزاده ولز در غرب هند شناخته می شد، یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی هند محسوب می‌شود. شما حداقل به یک روز کامل نیاز دارید تا مجموعه گسترده دائمی موزه شامل ۷۰ هزار مورد، که شامل نقاشی‌های مینیاتوری هندی، هنر هیمالیا، سکه‌های عتیقه آسیایی، شمشیرهای جواهرآلات و موارد دیگر می‌شود، داشته باشید. پس از آن، در خیابان‌های محله فورت در نزدیکی موزه بگردید که  مملو از ساختمان‌های گوتیک خیره‌کننده هستند.

آدرس: 159-161 Mahatma Gandhi Road, Fort, Mumbai

عکس از: tripadvisor.com

 

بتکده جهانی ویپاسانا

برای جاهای دیدنی بمبئی که حس و حال آرام و به دور از شلوغی دارند، باید بتکده جهانی ویپاسانا را انتخاب کنید. استوپای عظیم ۹۶ متری با الهام از بتکده شوداگون میانمار، با طلای واقعی پوشیده شده است که در آفتاب می درخشد. بتکده دارای یک سالن بزرگ با اتاقی برای ۸ هزار نفر است تا در آرامش با هم مراقبه کنند. یکی از دوره های مدیتیشن ۱۰ دقیقه ای آناپانا را که در پاگودا به طور مداوم در طول روز ارائه می شود، شرکت کنید. همچنین یک سالن غذای گیاهی گسترده در محل با چند کورس خوشمزه وجود دارد.

آدرس: Next to Esselworld, Gorai Village, Borivali (West), Mumbai

عکس از: en.wikipedia.org

 

معبد شری سیدهیوینایاک

بسیاری از هندوها اعتقاد خودشان را در بین ۳۳ میلیون خدای هند دارند. شما در این بازدید می‌توانید فداییانی که طرفدار گانشا (خدای گلدان با سر فیل که به عنوان "برطرف کننده موانع" شناخته می شود) ببینید که در اطراف معبد Shree Siddhivinayak پرسه می‌زنند. این معبد یکی از جاهای دیدنی بمبئی است که به خاطر طراحی معماری اش مورد توجه است. کفش‌هایتان را در بیاورید و به داخل بروید تا بت خدا را ببینید که با گل‌های همیشه بهار و هدایایی پوشیده شده است، همراه با صدها بازدیدکننده دیگر که مشتاق یک نگاه اجمالی (و شاید حاجتی) هستند. این یک تجربه فرهنگی است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست و اگر به مکان های مقدس دیگری که به گانشا اختصاص داده شده علاقه دارید، معبد وزیرا ناکا گانپاتی و معبد گارودیا ناگار گانپاتی را بررسی کنید.

آدرس: S.K. Bole Marg, Prabhadevi, Mumbai

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره در بمبئی

عکس از: expedia.co.in

 

موزه مانی باوان گاندی

یکی از جاذبه های گردشگری بمبئی که حتما باید از آن دیدن کنید موزه گاندی است. گاندی یکی از مورد احترام ترین چهره های هند است و هیچ مکانی بهتر از موزه مانی باوان گاندی برای آشنایی با او در بمبئی وجود ندارد. گردشگران می‌توانند در مجسمه گاندی در موزه به قهرمان هندی ادای احترام کنند، عکس‌های قدیمی گاندی را ببینند که در راه پله‌ها قرار گرفته است، و نگاهی اجمالی به دو چرخ چرخنده معروف او بیندازند. همچنین اتاقی در طبقه دوم موزه وجود دارد که نقاشی هایی را به نمایش می گذارد که لحظات مهم زندگی گاندی را به تصویر می کشد.

آدرس: Laburnum Road, Gamdevi, Mumbai

عکس از: mumbaitourism.travel

 

بازار چور

مهم نیست لیست خرید شما چقدر عجیب و غریب باشد قطعا می‌توانید آن‌ها را در این بازار پیدا کنید. بازار چور یکی از بازارهای برتر بمبئی برای خرید و گردش است که ساعت‌ها شما را در خودش سرگرم نگه می‌دارد. این بازار آنقدر متنوع و شلوغ است که کم کم شایعه شد هرچه در بمبئی دزدیده می‌شود در اینجا به فروش می‌رسد! بازار چور یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگران و همچنین مکانی برای جمع آوری کالاهای ارزان است. ساعت‌های عتیقه، بت‌های روحانی، انواع کتاب ها سفال‌ها، تلفن، صنایع دستی، کفش‌ها، سکه‌ها، چمدان‌ها، دوربین‌های قدیمی، مبلمان ویکتوریایی از چیزهایی هستند که شما می‌توانید آن را در بازار پیدا و خرید کنید. همچنین خیابان های فرعی اطراف بازار چور خانه برخی از بهترین فروشندگان کباب در بمبئی است.

آدرس: Mutton Street, Ajmer, Kumbharwada, Mumbai

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در هند

عکس از: india.com

 

واتر کینگدام

بمبئی در بیشتر مواقع سال گرم و سوزان است و میانگین دمای آن ین ۳۰تا ۳۴ درجه سانتیگراد است. در روزهای گرمی پوستتان می‌سوزد یکی از جاهای دیدنی بمبئی که باید به آن بروید پارک آبی واتر کینگدام است. بزرگترین پارک آبی موضوعی آسیا دارای بیش از ۷۰ جاذبه هیجان‌انگیز، از جمله ترن هوایی، تالاب مبارزه با تفنگ آبی، و منطقه رقص باران است. استخر موج ۱۰۰ متری آن ("Wetlantic") بزرگترین استخر در جهان است. گردشگران همچنین می توانند از پیست اسکیت روی یخ و سالن بولینگ لذت ببرند. جای تعجب نیست که بیش از ۱۵ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان از Water Kingdom دیدن می‌کنند.

آدرس: Global Pagoda Road, EsselWorld amusement park, Borivali West, Mumbai

عکس از: tripadvisor.com

 

دابی قات

در واقع Dhobi Ghat منظره‌ای مسحورکننده برای بازدیدکنندگان هند است که نباید آن را از دست داد. این به عنوان "بزرگترین لباسشویی در فضای باز جهان" در نظر گرفته می‌شود، جایی که دابی ها (یا لباسشورها) از ۲۰۰ خانواده یا بیشتر، لباس‌های کثیف خانواده‌ها و گردشگران را در سرتاسر شهر با دست در حفره های بتنی در فضای باز می شویند. هزاران لباس رنگارنگ که روی خطوط در نسیم خشک می‌شوند، فرصت عکاسی بی‌نظیری را در اوایل بعدازظهر ایجاد می‌کنند. پس از آن، لباس ها را فشار داده و به صورت توده های مرتب تا می کند، تا آماده تحویل به صاحبان شوند. این از جمله جاهای دیدنی بمبئی است که باید از آن دیدن کنید. در حالی که مسافران روزانه برای دیدن این خشک‌شویی پر زحمت می‌آیند، Dhobi Gat به همان اندازه که بخشی از زندگی روزمره ساکنان بمبئی است، برای گردشگران شگفت‌انگیز است، بنابراین حتما در بازدید خود به آن‌ها احترام بگذارید و قبل از عکاسی از کارگران اجازه بگیرید.

آدرس: 1 Anandilal P Marg, Dhobi Ghat, Shanti Nagar, Lower Parel, Mumbai

 

گشت و گذار در جزیره مدح بمبئی

عکس از: timesofindia.indiatimes.com

 

منبع

 

۱۷ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 06 دی 1402)

نظرات کاربران