فعالیت‌های آبی هیجان انگیز در گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
فعالیت‌های آبی هیجان انگیز در گوا

گوا محبوب‌ترین مقصد ساحلی در تور هند است و مسلما کسانی که به این استان سفر می‌کنند، دوست دارند فعالیت‌های آبی مختلف را در سواحل آن‌جا تجربه نمایند. فعالیت‌های بسیار متنوعی در تور گوا برای شما در نظر گرفته شده که ما تنها به هیجان‌انگیز‌ترین و جذاب‌ترین‌های آن‌ اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های آبی است که در سواحل زیبای گوا نیز امکانات آن برای گردشگران فراهم شده است. حداقل آمادگی بدنی برای این ورزش جذاب مورد نیاز خواهد بود، چون شما با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت روی آب کشیده می‌شوید.

بهترین سواحل برای اسکی روی آب: باگا، ماجوردا، موبور

هزینه‌ی تقریبی: ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ روپیه

کایت سورفینگ

از طرفی، کایت سورفینگ یکی از فعالیت‌هایی است که به تازگی بین گردشگرانی که به گوا سفر می‌کنند، خیلی محبوب شده است. این فعالیت البته بیشتر برای ورزشکاران مناسب است، چون آمادگی بدنی خوبی برای کنترل کایت و همچنین ماندن روی موج‌ها را می‌طلبت.

بهترین سواحل برای کایت سورفینگ: آرامبول، مورجیم، موندگو

هزینه‌ی تقریبی: ۲۵۰۰ روپیه

 

معرفی ۶ پارک آبی در بمبئی

غواصی

اما همه‌ی دیدینی‌های آب‌های گوا در سطح نیست و برای بازدید از دنیای رنگارنگ زیر آب، باید در تورهای غواصی شرکت کنید. بهترین گزینه برای گردشگران، تورهایی است که شما در آن‌ها به عمق ۵ تا ۱۰ متری برده می‌شوید. این عمق برای همه قابل دسترسی است و البته شما به جاهایی برده می‌شوید که مناظر زیر آب استثنایی دارند. قبل از سفر به زیر آب، کمی تمرین خواهید کرد و یک مربی نیز همراه شما به داخل آب می‌آید.

بهترین مکان‌ها برای غواصی: جزیره گرند، جزیره کبوتر

هزینه‌ی تقریبی: بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ روپیه

قایق سواری در آب‌های خروشان

یکی دیگر از فعالیت‌های آبی هیجان انگیز که به دور از سواحل برگزار می‌شود، قایق سواری در آب‌های خروشان است. این فعالیت طی یک تور در روهای اطراف گوا قابل انجام است و مسیری که در آن به قایق سواری می‌پردازید نیز، حدود ۱۰ کیلومتر خواهد بود.قایق‌ها چند نفره خواهند بود و یک مربی نیز همراه شما سوار قایق می‌شود تا در بین موج‌های تند و تیز، راهنمایی‌تان کند.

بهترین رودها برای قایق سواری: تیلاری و ماندووی

هزینه‌ی تقریبی: ۱۵۰۰ روپیه

 

معرفی ۳ پارک آبی معروف و محبوب در گوا

کایاک سواری

اگر دوست دارید به ماجراجویی در آب بپردازید اما خیلی اهل فعالیت‌های شلوغ و سخت نیستید، پیشنهاد می‌کنیم در گردش‌های کایاک سواری شرکت کرده و سوار قایق‌های یک یا دو نفره شوید و همراه یک گروه، به سراغ دیدنی‌هایی بروید که در آب‌های آرام جا خوش کرده‌اند. حتی اگر در یک روز بارانی در گوا بودید نیز به سراغ این فعالیت بروید. باور کنید کمی باران، این فعالیت را بیش از پیش برایتان خاطره‌انگیز خواهد کرد.

بهترین سواحل برای کایاک‌سواری: هولانت، دونا پائولا، زورای

هزینه‌ی تقریبی: ۱۶۰۰ تا ۳۵۰۰ روپیه

جت اسکی

یکی از محبوب‌ترین و البته در دسترس‌ترین فعالیت‌ها که تقریبا همه می‌توانند آن را تجربه کنند، جت اسکی سواری است که تقریبا در هر ساحل محبوب گوا، می‌توانید آن را به انجام رسانید. البته شما می‌توانید هم جت اسکی را یک نفره می‌توانید انجام دهید و هم دو نفره و در این بین نیازی به بلد بودن شنا ندارید، چون برای سوار شدن حتما باید جلیقه‌های نجات بپوشید.

بهترین سواحل برای جت اسکی سواری: کانگوت، کاندولیم، ماجوردا، میرامار

هزینه‌ی تقریبی: ۵۰۰ روپیه

 

معرفی ۵ پارک آبی بسیار خوب جیپور

قایق موزی

این قایق‌ها که البته به شکل‌های غیر از موز نیز وجود دارند، یکی از بهترین فعالیت‌های جمعی است که می‌توانید در سواحل گوا به انجام برسانید. بعد از این که همه سوار این قایق بادی شدند، یک قایق تندرو آن را به جلو می‌کشد و شما باید سعی کنید تا روی قایق باقی بمانید!

بهترین سواحل برای سوار شدن روی قایق‌های موزی: آنجونا، کاندولیم، واگاتور، میرامار

هزینه‌ی تقریبی: ۷۰۰ روپیه

پاراسیلینگ

و در آخر اشاره‌ای داشته باشیم به یک فعالیت محبوب دیگر که پاراسیلینگ نام دارد. در پاراسیلینگ، نیاز نیست شما چیزی بلد باشید، زیرا به یک چتر وصل خواهید شد و قایقی تندرو شما را به جلو می‌برد تا این‌که به هوا بلند می‌شوید و در یک ارتفاع عالی، امکان دیدن فضای اطراف را دارید و هیجانی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد. برای پاراسیلینگ هم تقریبا در هر ساحل معروفی در گوا که باشید، به راحتی می‌توانید شرکتی که این فعالیت را ارائه می‌کند را پیدا نمایید.

بهترین سواحل برای پاراسیلینگ: آرامبول، باگا، دونا پائولا

هزینه‌ی تقریبی: ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ روپیه

 

مجلل‌ترین هتل‌های هند در سال ۲۰۲۰

۱۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران