کانو سواری در آب‌های پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
کانو سواری در آب‌های پوکت

انتخاب تور پوکت، یعنی سفر کردن به یکی از زیباترین نقاط تایلند. جایی با سواحل دیدنی و امکانات عالی برای انواع تفریحات آبی که می‌توانند شما را برای روزهای متمادی سرگرم نگه دارند.

اما یکی از تفریحات آبی جذاب در پوکت، سواری بر قایق‌های کانو در دریا است. جایی ورای همهمه و شلوغی‌های همیشگی این شهر و در دل آب زیبا و شفاف که دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را برایتان به نمایش می‌گذارد. اگر شما هم به چنین فعالیتی علاقه دارید، بد نیست مقاله‌ی امروز ما درباره کانو سواری در دریای اطراف پوکت را بخوانید.

 

کانو سواری در دریا، یکی از بهترین تفریحات آبی پوکت

با توجه به ساکن بودن آب در بخش‌هایی که برای کانو سواری گردشگران در نظر گرفته شده، تقریبا همه می‌توانند از این فعالیت جذاب بهره ببرند. البته موج‌های کوچک از زیر قایق سبک شما رد شده و کمی شما را به جلو هل می‌دهد که باعث می‌شود کم‌تر نیاز به پاروهای سنگین داشته باشید.

در سفر با تور تایلند کانو سواری امتیازهای زیادی برایتان به همراه خواهد داشت که مهم‌ترینشان دیدن جاذبه‌هایی از پوکت است که در حالت عادی به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت. آبگیرهایی در دل صخره‌های ساحلی وجود دارند که همچون یک استخر آب زمردین در دل جای داده‌اند و یا خود همین صخره‌ها فرم‌هایی دارند که به هیچ وجه دلتان نمی‌آید، بدون گرفتن عکس از کنارشان رد شوید.

 

۴ تفریح شبانه در جزیره جذاب پوکت

یکی دیگر از بخش‌های جذاب درباره این گردش دریای، رفتن به غارهایی است که تنها از طریق مسیرهای آبی باریک قابل دسترسی هستند. در واقع بدون کانو عملا نمی‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. این غارها با زیبایی و حالت خاصی که دارند، یک ماجراجویی عالی را در دل دریا برایتان به ارمغان خواهند آورد. مخصوصا آن‌هایی که به خلیج فانگ نگا رفته‌اند، می‌توانند هم از صخره‌های آهکی و خاص این خلیج دیدن کنند و هم وارد چند غار زیبا شوند.

در بعضی از بخش‌ها نیز شما با کانوی خود از کنال جنگل‌های کوچک مانگرو عبور خواهید کرد که ریشه‌هایشان از دل دریا بیرون زده و یک تصویر زیبای دیگر برای عکاسی پیش روی شما می‌گذارد. پس وقتی قرار شد به گردش دریایی با کانو بروید، حتما کاور ضدآب برای گوشی خود تهیه کنید!

مشکلات کانو سواری در پوکت

برای این که بتوانید کانو سواری را در دریای اطراف پوکت تجربه کنید، حتما باید هوا در حالت ایده‌آل باشد. در غیر این صورت شرکت‌هایی که تور را برگزار می‌کنند، به شما اجازه‌ی وارد شدن به آب را نمی‌دهند. همچنین افراد نوجوان یا کودک، حتما باید برای ورود به غارها، در قایق افراد بزرگسال باشند، پس اگر همراه خانواده می‌روید، باید قایق‌های دو نفره را سوار شده و هر کدام یکی از کودکان را همراه داشته باشید. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که در مسیر به هیچ وجه نباید به حیوانات غذا بدهید.

 

جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

نکات مهم در مورد تورهای کانو سواری در پوکت

حتما با خود لباس خشک همراه داشته باشید زیرا ممکن است در مسیر لباس شما خیس شود یا این‌ که بخواهید در بخش‌هایی از مسیر، تنی به آب بزنید. تورهای گردشگری با کانو -مخصوصا در فانگ نگا- در بخشی از مسیر، به شما اجازه‌ی شنا در آب شفاف آبی رنگ را می‌دهند.

نکته دیگر این است که شما عموما در تورهای چند نفره به همراه مربی به آب برده می‌شوید، پس به هیچ وجه نباید از مسیر خارج شده تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

کجا می‌توانید وارد تور کانو سواری در پوکت شوید؟

John Gray Hong: تورهای این شکرت در بخش‌های مختلف از پوکت انجام می‌گیرد. نام این شرکت برگرفته از اسم یک محقق بوده که غاری در این ناحیه را کشف و به نام خود ثبت نموده است. تورهای کانو سواری از طرف John Gray Hong از فانگ نگا نیز برگزار شده و در مسیر شما به دیدن جزیره‌ی پاناک و خیلی جاهای دیگر می‌روید و برای ناهار نیز در جزیره‌ی لاوا نگه داشته و غذای دریایی تازه میل خواهید کرد.

جزیره جیمز باند: چند شرکت نیز در این جزیره که در نزدیکی پوکت قرار دارد، تورهای کانو سواری برگزار می‌کنند. مسیر این تورها نیز بسیار دیدنی بوده و در بخشی به جزیره‌ی تالو می‌رسد.

 

تجربه‌ی هیجان‌انگیز زیپ‌لاین در سفر به پوکت

نکات پایانی

  • اگر توانستید، در برنامه‌ی تورهایی که برای غروب خورشیدن برنامه‌ریزی می‌شود شرکت کنید تا تماشای بیولومینسنت‌های درخشان در غارهای تاریک را از دست ندهید.
  • هزینه‌ی کلی این تورها از چیزی حدود ۳ هزار بات برای هر نفر آغاز می‌شود
۲۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران