اقامتگاه شگفت‌انگیز استالین در سوچی

جاذبه‌های گردشگری روسیه
اقامتگاه شگفت‌انگیز استالین در سوچی

جاذبه‌های گردشگری تاریخی همواره بخشی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید بوده‌اند. اگر شما نیز به کشورهایی با پیشینه تاریخی جذاب و غنی علاقه دارید تور روسیه می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اگر در سفر به روسیه شهر سوچی را انتخاب کردید توصیه می‌کنیم حتما سری به اقامتگاه تابستانی استالین بزنید. این اقامتگاه با دربرداشتن اسراری شگفت‌انگیز و از همه مهم‌تر متعلق بودن آن به یکی از سیاستمداران معروف تاریخ روسیه و حتی دنیا قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد. با مقتدرسیر همراه باشید تا با این بنای تاریخی بیشتر آشنا شوید.

 

اقامتگاه استالین در سوچی

استالین یکی از سیاستمداران دیکتاتور تاریخ روسیه بوده است. او بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۳ در دوران قدرت شوروی سابق حکومت می‌کرد. استالین شخصی بود که باعث شد کشور روسیه از حالتی فقیر و ناتوان به یک حکومت قدرتمند در حوزه نظامی و صنعتی تبدیل شود. البته این پیشرفت‌ها باعث نمی‌شوند که تاریخ کشتارهای زمان او را فراموش کنند. استالین در سال ۱۹۳۷ تصمیم گرفت تا اقامتگاهی تابستانی برای خود در شهر خوش آب و هوای سوچی بنا کند. امروزه این بنا به یک موزه تبدیل شده و گردشگران از آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه یاد می‌کنند.

اقامتگاه استالین در سوچی بعد از مرگ وی کاملا دست نخورده باقی مانده است. به طوری که شما می‌توانید تمامی وسایل شخصی استالین را در این خانه بازدید کنید. هر نقطه از خانه دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی بوده که با هدفی از پیش تعیین شده طراحی و ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های جالب توجه آن می‌توان به رنگ سبز بنای ساختمان، دیوارهایی به رنگ تیره و قهوه‌ای، در بر داشتن میز اسنوکر، استخر، مجسمه مومی شخص استالین و ... است.

 

معرفی ۶ موزه مهم و تاریخی روسیه

اسرار اقامتگاه استالین در سوچی

اقامتگاه استالین در حقیقت خانه دوم این سیاستمدار معروف تاریخ روسیه بوده است. وی در فصل‌های تابستان به این خانه آمده و روزهای خود را در آن سپری می‌کرد. به طوری که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن وسیله‌هایی که جهت تفریح و سرگرمی استالین قرار داده شده بود را مشاهده کنند. هیچ یک از وسیله‌های این خانه بعد از مرگ وی دست نخورده‌ و به همان شکل باقی مانده‌اند. از جمله اسرار نهفته شده در این اقامتگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استالین از آنجایی که همواره بابت امنیت جانی خود نگران بود تصمیم می‌گیرد تا خانه را در حوالی جنگل بسازد. او برای محکم‌کاری و رصد نشدن خانه‌ توسط دشمنانش کل نمای خارجی را به رنگ سبز رنگ کرد.
  • نکته جالب اینجاست که به هیچ وجه در کل خانه نمی‌توان اشیا زینتی و دکوری را مشاهده کرد. فقط یک تابلو نقاشی از چهره وی بر روی شومینه خانه قرار داده شده که آن هم بعد از مرگ وی نصب شده است.
  • در اتاق کار استالین مجسمه مومی از او دست شده و بر روی صندلی ضد گلوله وی قرار داده شده است. این مجسمه به شکل کاملا حرفه‌ای طراحی شده و بازدید کننده‌ها می‌توانند در کنار او ایستاده و عکس یادگاری بگیرند.
  • بسیاری از افراد معتقدند که روح استالین در این خانه پرسه می‌زند. اتاقی که مجسمه استالین در آن قرار داده شده بسیار سرد است و این سرما باعث می‌شود که این شایعات پر و بال بگیرند.
  • استالین در اتاق خود فرش پهن نکرده است. علت این کار نیز ترس شدید او از ورود مخفیانه دشمنانش به خانه بود. چرا که فرش مانع از شنیده شدن صدای پای افراد به درون اتاق میشد.
  • در خانه استالین استخر کوچکی به چشم می‌خورد. آنچه دیدن این استخر را برای بازدیدکنندگان جذاب می‌کند این است که استالین شنا بلد نبود. او برای اینکه از لذت شنا کردن بی‌بهره نماند دستور می‌داد تا آب استخر را با آب شور دریای سیاه پر کند. در نتیجه بدون فرو رفتن در آن روی آب مانده و شنا می‌کرد. علاوه بر استخر تفریخاتی نظیر میز بیلیارد و ... نیز در این خانه به چشم می‌خورند که نشان می‌دهند استالین با هدف تفریح به این اقامتگاه می‌آمده است.

ساعات کاری اقامتگاه استالین در سوچی

درهای اقامتگاه استالین در شهر سوچی به روی تمامی علاقه‌مندان به بازدید باز است. در نتیجه همه می‌توانند بلیط ورودی را تهیه کرده و وارد تونل زمان شوند. ساعات کاری مجموعه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر است. اگر چه دوست دارید تا از تمامی بخش‌های خانه تابستانی استالین دیدن کنید توصیه می‌شود حدود ۱۲۰ دقیقه از زمان خود را به آن اختصاص دهید.

 

هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو

 

۲۶ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران