سفر یک روزه از آنتالیا به کوه‌های توروس

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفر یک روزه از آنتالیا به کوه‌های توروس

کوه‌های توروس یکی از نقاط طبیعی زیبا در تور ترکیه است که در مواقع مختلف سال، مخصوصا در ایام تابستان، بازدید از آن فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. تورهای جذابی از آنتالیا به سمت کوه‌های توروس حرکت می‌کنند که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و از این مقصد گردشگری طبیعی ترکیه نیز لذت ببرید.

 

چطور در تور آنتالیا به این مکان زیبا برویم؟

بدون شک بهترین و راحت‌ترین راه برای شما، استفاده از تورهای گردشی است که از مقصد آنتالیا به این رشته کوه زیبا برده می‌شوند. در این تورها شما از هتل خود سوار ماشین شده و سپس به مسیر چند ساعته وارد می‌شوید تا به کوه‌های توروس برسید و از نقاط مختلف آن دیدن کنید.

این تورها شامل راهنمای انگلیسی زبان شده و همچنین ناهار را نیز برای شما سرو می‌کنند تا شما تنها به بازدید از آبشارها، مناظر زیبا و شنا در استخر طبیعی این کوهستان بپردازید و از همه چیز لذت ببرید. البته باید در نظر داشته باشید که بخشی از مسیر کوهستانی بوده و در مسیرهای خاکی است و برای دیدن بعضی از زیبایی‌های این منطقه نیز باید کمی پیاده روی کنید، اما در نهایت این پیاده‌روی‌ها چند دقیقه بوده و همه از پس آن بر می‌آید.

 

معرفی دره پل‌دار یا Koprulu در آنتالیا

آشنایی با کوه‌های زیبای توروس

توروس نام رشته کوهی در جنوب ترکیه است که بخش مدیترانه‌ای و ساحلی ترکیه را از فلات آناتولی این کشور جدا کرده. این رشته کوه بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از همین رو وقتی در مورد گردش‌های تفریحی به این مکان صحبت می‌کنیم، منظورمان تنها بخشی از آن است که بیشتر گردشگران به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

محلی‌ها به این رشته کوه "توروس داغلاری" می‌گویند و به طور کلی نام توروس که بر این کوه نهاده شده از خدای طوفان می‌آید، زیرا در بعضی از ماه‌های سال رگبارهای شدیدی همیشه حول محور کوه شکل می‌گیرد.

 

گشت و گذاری زمستانه در آنتالیا

فعالیت‌هایی که می‌توانید در رشته کوه توروس تجربه کنید

در خیلی از ماه‌های سال این امکان برای شما وجود دارد تا به نقاط بالا دست کوهستان رفته و در کنار هوای پاکیزه‌ای که تنفس می‌کنید، مناظری بی‌بدیل از مناطق اطراف را به تماشا بنشینید. خیلی از این مسیرها سخت نبوده و به راحتی در دسترس گردشگران خواهد بود و تجربه خوبی از کوه پیمایی در طبیعت زیبای آنتالیا است. حتی با وجود این که سال‌های اخیر این منطقه نزد گردشگران بسیار پرطرفدار شده، باز هم با توجه به بزرگی بخش‌های گردشگر پسند توروس، هنوز فضایی آرامش بخش را در این بخش از ترکیه شاهد خواهید بود.

خوشبختانه امکان انجام فعالیت‌هایی مختلفی برای شما وجود دارد. اولین آن همانطور که گفتیم پیاده روی در طبیعت و در مسیرهای مختلف است که از این طریق امکان دیدن چندین برکه‌ی زیبا، رودخانه و بخش‌های جنگلی را خواهید داشت و می‌توانید در بعضی از این برکه‌ها به آبتنی نیز بپردازید و در طبیعت فوق‌العاده توروس، به عکاسی بپردازید. معروف‌ترین مسیر برای پیاده‌روی نیز مسیر سنت پائول نام دارد که عموما گردشگران برای گردش به آن راه وارد می‌شوند.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

اما فصل زمستان یکی از زمان‌هایی است که خیلی از گردشگران برای انجام تفریحات برفی به کوه‌های توروس می‌آیند. در این منطقه دو ریسورت اسکی معروف وجود دارد. یکی ریسورت اسکی Saklikent در نزدیکی دهکده دوریان نام دارد که معروف‌تر از دیگری است که بیش از ۵۰۰ کلبه‌ی چوبی داشته و امکانات آن عالی‌ست و حدودا سالانه ۱۲۰ روز بین ماه‌های دسامبر تا آوریل فعالیت می‌کند.

توروس یک منطقه‌ی زیبای طبیعی است که با توجه به وجود انواع جاذبه‌های متنوع از جمله برکه‌های زیبا، بخش‌های جنگلی، رودخانه‌های کوچک و بزرگ، آبشارهای پرتعداد و خیلی جاهای دیگر، به راحتی می‌تواند ساعت‌هایی فوق‌العاده را در تور آنتالیا برایتان رقم بزند.

نکاتی که در مورد تور رشته کوه توروس باید بدانید

اگر برای زمستان قصد رفتن به این منطقه را دارید، حتما باید برنامه ریزی ماندن دو سه روزه در این مکان را داشته باشید یا به طور کلی سفر خود را برای ریزورت‌های اسکی برنامه ریزی کنید. اما در دیگر فصول سال، یک سفر یک روزه به وسیله‌ی تورهایی که از آنتالیا حرکت می‌کنند، بهترین گزینه برای شماست. این تورها امکانات رفاهی و غذای مناسب را در اختیارتان می‌گذارند و شما را در ساعات محدودی که دارید، به بهترین جاها در توروس خواهند برد.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه

۰۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران