معرفی منطقه ال برشا دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی منطقه ال برشا دبی

دبی از مناطق زیادی تشکیل شده که توریستی‌ترینشان از همه مشهورتر هستند. جاهایی مثل جمیرا، مارینا و پالم دبی در سرچ‌ها در رده‌های نخست این شهر قرار دارند. در حالی که مناطقی مثل ال برشا با ارائه ترکیبی از زندگی بومی مردم و نقاط دیدنی و گردشی همچون شهری داخلی در دل دبی، همه امکانات لازم را فراهم می‌آورند. در سفر با تور دبی شما در این منطقه وسیع بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را در دسترس خواهید داشت. بیایید در ادامه نگاهی به این قسمت از شهر داشته باشیم.

 

مختصری بر منطقه ال برشا

منطقه ال برشا دبی بخشی وسیع متشکل از ۴ بخش ال برشا ۱، ال برشا ۲، ال برشا ۳ و جدیدترین بخش آن ال برشا جنوبی است. این قسمتی مسکونی با امکانات متنوع است که همه چیز را در اختیار ساکنین و بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. البته این منطقه با افتتاح زمین اسکی در مرکز خرید امارات به اوج رونق و توسعه رسید. امروزه ال برشا میزبان مردم بومی ساکن و بازدیدکنندگان خارجی است.

 

برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی

دسترسی و حمل و نقل به ال برشا دبی

یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌هایی که در مورد ال برشا وجود دارد این است که به راحتی و با وسایل نقلیه عمومی و ماشین‌های کرایه‌ای شخصی در دسترس قرار دارد. در قسمت ال برشا ۱ دو ایستگاه مترو در Mall of Emirates و DG Sharaf وجود دارد که کار رسیدن به مرکز خرید امارات دبی را برای توریست‌ها بسیار راحت کرده است. گرچه در قسمت ال برشای جنوبی سیستم مترو هنوز به خوبی پوشش داده نشده، اما دسترسی به اتوبوس وجود دارد.

جاذبه های دیدنی ال برشا

ال برشا دارای جاذبه‌های دیدنی مختلفی است که محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترینشان پیست اسکی دبی در مرکز خرید امارات است که به عنوان اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه در دبی سر و صدای زیادی به پا کرده و حالا افراد زیادی را به خود می‌بیند. دیگر جاذبه اینجا سینماهای وکس است که می‌توانید در مرکز خرید امارات پیدا کنید. علاقه‌مندان به فیلم‌های روز دنیا می‌توانند در اینجا جدیدترین فیلم‌ها را با کیفیت‌های عالی و با سیستم‌های مدرن روز دنیا تماشا کنند. به علاوه سالن تئاتر این مرکز خرید نیز، همواره نمایش‌های مهمی را میزبانی می‌کند.

اما قبل از این که به سالن اسکی و سینما بروید باید مرکز خرید امارات را بشناسید. این مرکز خرید ۴ طبقه که در مساحت ۲۳۳،۴۶۷ متر مربع گسترده شده، بالغ بر ۵۶۰ مغازه و فروشگاه را در خود جای داده است. این مرکز خرید بزرگ دارای سالن تئاتر بزرگ که ۵۰۰ نفره، زمین بازی، سالن‌های سینما و امکانات جانبی است. شما می‌توانید ضمن گشت و گذار خانوادگی خریدهای جذابی از برندهای برتر عربی و غربی از جمله دبنهامز انگلیسی، هاروی نیکولس، اچ اند ام و تامی هیلفیگر انجام دهید. از بخش های جذاب و دوست داشتنی این مرکز خرید می توان به فود کورت آن اشاره کرد که بعد از یک خرید و گشت و گذار طولانی می‌توانید بروید و روی صندلی‌ها بنشینید و از خوردن غذایی لذیذ و متنوع لذت ببرید. مخصوصا این که در فود کورت آن نام‌های آشنایی همچون کی اف سی، مک دونالد و بوچر گریل دیده می‌شود.

بهترین هتل‌های ال برشا

هتل‌های فوق‌العاده زیادی در چهار قسمت این منطقه پراکنده شده‌اند که اقامتی واقعا راحت را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در هتل‌های درجه یکی همچون Kempinski Hotel اقامتی لوکس را تجربه کنید و یا در هتل لوکس اما مقرون به صرفه Coral Dubai Al Barsha Hotel بمانید. اگر به دنبال جایی ارزان‌تر هستید Al Khoory Atrium را توصیه می‌کنیم. برای مسافران مقرون به صرفه ارزان‌ترین هتل مناسبی که می‌توان معرفی کرد Golden Tulip Media Hotel است.

 

۱۰ فعالیت برتری که می‌توانید در محله Downtown دبی انجام دهید

کافه‌ها و رستوران‌ها

بیرون مرکز خرید و دور تا دور آن با انواع کافه‌ها و رستوران‌های مختلف پر شده که منوهایی از جوامع مختلف دنیا از غذاهای ژاپنی تا گزینه‌های ترکی را ارائه می‌دهند. چه به دنبال امتحان کردن غذاهای ژاپنی و شرقی آسیا باشید و یا غذاهای بین المللی و اروپایی را در نظر داشته باشید رستوران‌های فوق‌‌العاده‌ای را بر سر راه‌تان خواهید دید.

محله‌های مجاور ال برشا

شما می‌توانید در نزدیکی و در شمال منطقه آل برشا دبی پالم جمیرا را پیدا کنید که به راحتی با سیستم حمل و نقل یا تاکسی در دسترس قرار دارد. به علاوه در دو سمت منطقه آلبرشا دو محله امارات هیلز و آل کواز (Al Quoz) قرار گرفته اند. همچنین خط مترو قرمز دبی در ناحیه شمالی این منطقه با ارائه ۳ ایستگاه شماره ۳۲، شماره ۳۳ و شماره ۳۴ دسترسی شما را به نواحی غربی و شرقی شهر دبی امکان پذیر می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید با ردیابی مسیر مترو به دیگر نقاط مجاور بروید.

 

۱۰ محله‌ی دبی، شهر آسمان‌خراش‌ها

۳۰ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران