فرودگاه میلاس بدروم Milas Bodrum Airport

جاذبه‌های گردشگری بدروم
فرودگاه میلاس بدروم Milas Bodrum Airport

بدروم یکی از زیباترین و پرگردشگرترین شهرهای تور ترکیه مخصوصا در فصل بهار از مارس تا ژوئن و پاییز، از اکتبر تا دسامبر است. البته با توجه به رطوبت هوا، از نظر آب‌و‌هوایی به جز چند هفته گرم تابستانی، در بقیه طول سال هوا دلپذیر است. از آنجایی که راحت‌ترین مسیر برای رفتن به بدروم با هواپیماست، به معرفی فرودگاه بدروم که به میلاس – بدروم معروف Milas-Bodrum Airport می‌پردازیم.

 

فرودگاه Milas-Bodrum Airport

فرودگاه میلاس بدروم به خاطر موقعیت توریستی به یکی از مهم‌ترین و پر رفت ‌و ‌آمدترین فرودگاه‌های ترکیه تبدیل شده است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، با شهر بدروم حدود ۳۶ کیلومتر و با شهر میلاس ۱۸ کیلومتر فاصله دارد و و دارای دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است و در مجموع، گنجایش دو و نیم میلیون مسافر در سال را دارند. همچنین از امکانات فرودگاه میلاس - بدروم می‌توان به فضای مختص افراد سیگاری، راهروی ارتباطی میان دو پایانه، خدمات بانکی، مرکز پزشکی، پارکینگ برای مسافران کلیه پروازهای داخلی و خارجی، رستوران و فروشگاه اشاره کرد.

 

رسیدن به تقسیم از فرودگاه جدید استانبول

دسترسی به فرودگاه بدروم

برای رفتن از شهر بدروم به فرودگاه و یا برعکس، می‌توانید از اتوبوس‌های ۲۴ ساعته شرکت هاواسکه استفاده کنید. این اتوبوس‌ها از فرودگاه در زمانی حدود یک ساعته و مبلغی مناسب گردشگران تور بدروم را به مرکز شهر بدروم می‌برند.
علاوه بر آن، اتوبوس‌های فرودگاه که هاواش Havaş نامیده می‌شوند، مسافران پروازهای داخلی ترکیه مثل آنادولوجت، پگاسوس، سان اکسپرس و ترکیش ایرلاینز را از فرودگاه به سمت ایستگاه اتوبوس بدروم Bodrum Otogar می‌برند. در صورتی که مسیر شما از تهران به فرودگاه استانبول و از آنجا به فرودگاه بدروم باشد، اتوبوس‌های هاواش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این سرویس شاتل فرودگاهی با پروازهای داخلی ترکیه هماهنگ هستند و به محض پیاده شدن مسافران از هواپیما و خروج آنها از فرودگاه منتظر هستند تا در کمتر از یک ساعت با مبلغی حدود ۱۰ لیر ترکیه آنها را به مقصد خود برسانند. البته اگر با پرواز خارجی دیگری جز ترکیش ایرلاین نیز به فرودگاه رسیدید، به این معنی نیست که نمی‌توانید از شاتل‌های فرودگاه استفاده کنید، اما باید زمان رسیدن آنها را بدانید و یا به سمت ترمینال پروازهای داخلی بروید و از آنجا سوار شوید. اتوبوس شاتل در طول مسیر در مقابل Güvercinlik، هتل سامارا، هتل اتاپ آلتینل Hotel Etap Altıne و جاده توربا توقف دارند و در نهایت به ایستگاه اتوبوس مرکزی می‌روند.

اتوبوس‌هایی به نام موتاش Muttaş نیز یکی دیگر از امکانات فرودگاه جهت حمل و نقل مسافران است که با قیمتی یکسان با Havaş حدود ۱۰ لیر ترکیه خدمات مشابهی را ارائه می‌کند. تاکسی نیز جزو گزینه‌های راحت با دسترسی آسان اما گران است که می‌تواند شما را تا هتل یا مقصد مورد نظرتان ببرد. تاکسی‌های فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته و همه روزه در محل مخصوص خود در مقابل ترمینال‌ها حضور دارند و هر زمانی که به فرودگاه بدروم برسید، می‌توانید از آنها استفاده کنید.
گزینه دیگری برای مسافرانی که با شرکت هواپیمایی اطلس جت سفر می‌کنند نیز وجود دارد. این شرکت اتوبوس رایگان ویژه‌ای دارد و مسافرانش را بین فرودگاه و ایستگاه اتوبوس جابه‌جا می‌کند. پس اگر با این ایرلاین به فرودگاه بدروم رسیدید، بهترین گزینه شما، استفاده از اتوبوس‌های رایگان اطلس جت است که با زمان پروازهای این شرکت هماهنگ هستند و به محض ورود مسافران، آنها را سوار کرده و به شهر می‌برند.
افرادی هستند که همیشه در سفرهایشان می‌خواهند ماشین شخصی داشته باشند. برای این دسته از افراد، کرایه خودرو نیز مناسب است. مرکز کرایه خودرو در فرودگاه بدروم وجود دارد که می‌توانید با ۱۰ درصد تخفیف نسبت به سایر مراکز، خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با آن به گشت‌وگذار در ترکیه بپردازید.

 

راهنمای فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول


ترمینال‌های فرودگاه بدروم

فرودگاه میلاس - بدروم دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. ترمینال قدیمی فرودگاه، هم اکنون برای پروازهای داخلی به کار می‌رود و حدود ۱ کیلومتر دورتر است و حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی با یک زمین چمنزار دارد. پروازهای این فرودگاه به ۱۰ کشور مختلف و ۳۹ مقصد برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر ۷ پرواز داخلی از بدروم انجام می‌شود.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران