معرفی جزایر گردشگری خلیج فارس

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی جزایر گردشگری خلیج فارس

خلیج فارس دارای جزایر گوناگونی است که بسیار زیبا و دیدنی هستند. برخی از آنها دارای شهر و روستا هستند و به طور مثال با تور قشم می‌توان از شهر قشم و روستاهای دیگر جزیره دیدن کرد. جزایر دیگری نیز در آنجا وجود دارند که به دلایل نظامی یا کاربردهای اقتصادی، مسکونی نیستند و ورود برای عموم مردم ممنوع است. در این متن سه جزیره مهم، بزرگ و بسیار زیبای خلیج فارس را به شما معرفی می‌کنیم.


جزیره کیش

اولین و مشهورترین جزیره ایران که هر گردشگر را که قصد سفر می‌کند، در ابتدای امر به فکر فرو می‌برد تا اولویت او باشد، جزیره کیش است. این جزیره با آب و هوای گرم و مرطوبش جزو استان هرمزگان محسوب می‌شود. کیش به عنوان زیباترین جزیره مرجانی، یکی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور است. در گذشته جزیره کیش یکی از قطب‌های تجارت میان چین، اروپا و آفریقا بوده و آثار بسیاری مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی، از جمله ظروف مسی، مفرغی، سفالین و اشیای دیگری وجود دارند که یاد آور گذشته این شهر است. شما برای گردش در جزیره کیش می‌توانید از مناطق مختلف از جمله شهر زیرزمینی کاریز کیش آب انبارها، کشتی یونانی در کیش، موزه کی ، مراکز خرید و سواحل زیبای خلیج فارس دیدن کنید. در سفرتان با تور کیش، هتل‌ها، سوییت‌ها و آپارتمان‌های مختلفی که برای گردشگران در نظر گرفته شده است را بنا به سلیقه و بودجه خود انتخاب کرده و چند روزی را در نهایت آسایش از زندگی خود لذت ببرید.

 

تندیس‌هایی زیبا در گوشه و کنار جزیره کیش

جزیره قشم

یکی از دیدنی‌ترین جزایر ایران که بزرگ‌ترین جزیره مسکونی ایران هم محسوب می‌شود، قشم است. جزیره‌ای با شهر و روستاهای مختلف که پر از جاذبه‌های گردشگری حیرت‌آور، سواحل بکر و مراکز خرید فوق‌العاده است. شما در سفر با تور قشم، می‌توانید انواع تفریحات آبی از جمله غواصی، قایق سواری، موج سواری و شنا در آب‌های زیبای خلیج فارس را امتحان کنید. در این جزیره انواع اقامتگاه‌ها با امکانات مختلف و در همه بخش‌های جزیره پراکنده‌اند تا گردشگر بنا به سلیقه و خواست خود در هر کدام از آنها که خواست اقامت گزیند. اماکن دیدنی جالبی همچون غار نمکدان، تنگه چاهکوه و دره ستاره‌های قشم جزو جاذبه‌هایی است که به سختی در جای دیگری بتوان دید. اما در این جزیره فقط چند کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند و شما در اقامتی چند روزه می‌توانید از همه آنها بازدید کنید، عکس بگیرید و خاطرات فراموش نشدنی برای خود بیافرینید. قشم یکی از مناطق تجاری کشور، بهترین شهر برای خرید مناسب است. جنس‌های خوب با قیمت کمتر را در بازارها و پاساژهای این شهر می‌توانید بخرید. سوغاتی‌های جنوب کشور را نیز برای عزیزانتان به یادگار ببرید. علاوه بر همه اینها، در نزدیکی جزیره قشم، دو جزیره دیدنی دیگر وجود دارد که با کمک راهنماهای محلی می‌توانید سفری یک روزه به هر کدام از آنها داشته باشید.

جزیره هنگام، با خاک نقره‌ای، صخره‌های تراش خورده، دلفین‌های زیبا و سمبوسه‌های خوشمزه‌اش هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. اگر علاقه‌مند به تاتو باشید، می‌توانید در زمان بسیار کمی، بهترین و زیباترین تاتوی درخواستی خود را با حنا بر روی دستان و پاهای خود داشته باشید. یکی از هنرهای زنان محلی جزیره هنگام و جزیره ناز در قشم نقش حنا بر روی پوست گردشگران است. یکی دیگر از جزایز بی‌نظیر قشم که در زمان جزر و مد خود را نمایان کرده و سپس از دید همگان پنهان می‌کند، جزیره ناز است. برای رفتن به این جزیره، زمان مناسب با جزر و مد دریا و طوفانی بودن را با افراد محلی مشورت کنید.

 

شبگردی در سفر به جزیره قشم

جزیره هرمز

مهم‌ترین و زیباترین جزیره خلیج فارس، جزیره هرمز است که هر ایرانی باید حداقل یک‌ بار در عمر خود از این جزیره دیدن کند. جزیره‌ای که به علت خاک‌های رنگی که در خود دارد، به دنیای رنگی میان آب‌های خلیج فارس مشهور است. بر خلاف هر آنچه در ذهن خود از یک جزیره دارید، هرمز یک جزیره بسیار زیبا و در عین حال به شدت فقیر است. امکانات موجود در این جزیره نه شباهتی به جزیره کیش دارد و نه به قشم. اما جاذبه‌های آن بی‌پایان و زیبایی‌اش وصف نشدنی است. دره مجسمه‌ها، قلعه پرتغالی، موزه نادعلیان و سواحل بکرش شما را حیرت‌زده می‌کند.

۰۸ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران