موج سواری در بالی، بهشت ورزش‌های آبی

جاذبه‌های گردشگری بالی
موج سواری در بالی، بهشت ورزش‌های آبی

بالی از سال‌های ۱۹۳۰ به عنوان بهشتی برای موج سواران معروف شد و در حال حاضر هر کس که به این رشته علاقه دارد یا این که به صورت جدی آن را دنبال می‌کند، حتما سفر به بالی را در برنامه‌های آینده‌ی خود دارد یا این که در میان آب‌های درخشان اطراف جزیره، موج سواری کرده است.

 

تاریخچه‌ی موج سواری در بالی

مهم‌ نیست که در موج سواری استادید یا تازه اول راه هستید یا اینکه حتی تا به حال این ورزش را شروع هم نکرده‌اید و تنها علاقه دارید تا یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. تور بالی مسلما یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شما خواهد بود که می‌توانید در موج‌های عالی دریایش به انجام این فعالیت فوق‌العاده بپردازید.

 

۸ نکته‌ی ضروری که در سفر به بالی

موج‌ سواری یکی از بهترین تفریح‌های بالی برای دهه‌های متمادی محسوب می‌شود و کوتا (بهشت موج سواری بالی) آغازگر این مهم در جزیره بوده است. جایی که موج سواران همه برای برای بودن در میان بهترین موج‌ها به آن‌جا می‌آمدن و به مرور عکس‌ها و فیلم‌هایی از بالی منتشر شد و همه آن را با هاوایی مقایسه می‌کردند. رابرت کوک (Robert Koke) یکی از کسانی بود که در دهه ۳۰ میلادی تصاویر بسیار جالبی از بالی منتشر کرد و یکی از دلایل این محبوبیت بود. او مقاله‌ای در مجله‌ی Fortune منتشر و بالی را به این شکل توصیف کرد: "روزی ما با دوچرخه‌های کرایه‌ای به کاوش در جزیره مشغول بودیم و از میان درختان نارگیل به زیباترین ساحل دنیا رسیدیم: موج‌های بی‌نظیر، ساحل شنی سفید رنگ که تا چشم کار می‌کرد ادامه داشت، درختان نخلی که سایه‌ی خود را روی شن‌ها انداخته بودند و نبود سازه‌ای انسانی که خلوص آن را حفظ می‌کرد."

البته از آن زمان، بالی تغییرات زیادی به خود دیده است، اما یک چیز در این جزیره تغییر نکرده، بالی هنوز یکی از بهترین جاهای دنیا برای موج سواری‌ست.

مدارس موج سواری در بالی

اگر می‌خواهید اولین سواری خود بر روی موج‌ها را در تور بالی تجربه کنید، بهتر است سری به مدارس پر تعداد موج سواری در این جزیره بزنید تا در عرض چند ساعت شما را برای یک سواری هیجان انگیز آماده کنند. اگر هم برای مدتی طولانی به بالی سفر کرده باشید، می‌توانید چندین جلسه در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کرده و چیزهای بیشتری یاد بگیرید. بهترین مدارس موج سواری در سواحل کوتا، لگیان، سمیانک، کانگو و سانور قرار گرفته‌اند.

در این مدارس مسائل پای برای سواری و برخورد با موج و همچنین حفظ تعادل بر روی تخته، شیرجه فرار و خوابیدن روی تخته را به شما یاد خواهند داد. در این کلاس‌ها که عموما به زبان انگلیسی هستند، تمامی قوانین مهم مربوط به موج سواری به شما آموزش داده خواهد شد.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

بهترین مدارس موج سواری در بالی:

  • Neptune Surf Schools
  • Surf Discovery
  • UP2U
  • Solid Surf House

بهترین مکان‌ها برای موج سواری در بالی

سواحل غربی جزیره و شبه جزیره بوکیت در بالی در فصل خشک، بزرگ‌ترین موج‌ها را در خود دارد که موج سواران عاشقش هستند. اما از معروف‌ترین جاها در بالی برای موج سواری می‌توان به ساحل ملو (Mellow) را پیشنهاد کرد که فوق‌العاده عالی است.

آن‌ها که حرفه‌ای هستند و به دنبال موج‌های جذاب می‌گردند، حتما در کانگو یا کوتا باید تنی به آب بزنند و موج‌های بزرگ و پهن نیز در بیگینگ، پادانگ پادانگ و اولوواتو به ساحل می‌رسند. اما در فصل پر بارش، بهتر است به سواحل شرقی بروید و بهترین را در کراماس (Keramas) تجربه کنید. این ساحل عالی باعث می‌شود تا فصل بارانی بالی نیز برای موج‌سواران، زمانی ایده‌آل برای سفر باشد.

 

۱۰ استودیوی رویایی بالی برای یوگا

در موج سواری مبتدی هستید یا حرفه‌ای؟

پکیج‌های مختلف برای موج‌سواری در بالی: آن‌هایی که می‌خواهند برای اولین بار موج سواری کنند یا این که تازه موج سواری را یاد گرفته‌اند، یا یک راهنما برای موج سواری استخدام می‌کنند یا در کمپ‌های موج سواری می‌مانند یا این که پکیج‌های مربوط به یادگیری و موج سواری را تهیه می‌کنند. با توجه به دانش خوب و یاددهی عالی موج سواران محلی و همچنین راهنمایی آن‌ها برای انجام این ورزش در جاهای مختلف جزیره، این امکان برای همه وجود خواهد داشت تا تجربه‌ای عالی از موج سواری در تور بالی داشته باشند.

آن‌هایی که می‌خواهند به صورت شخصی موج سواری کنند، توریست‌هایی که حرفه‌ای هستند و می‌خواهند خودشان موج سواری را انجام دهند، می‌توانند از سواحل مختلف تخته‌های مورد نظر خود را اجاره کنند. تجهیزات به صورت کلی برای اجاره با قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و به این منظور شما می‌توانید تجهیزات حرفه‌ای گران یا تجهیزات ارزان قیمت را تهیه کنید. برای این که کجا موج سواری کنید نیز می‌توانید به لیستی که در بالاتر عنوان کردیم، مراجعه نمایید.

اگر حرفه‌ای‌های کار بلد، برای آن‌ها که حرفه‌ای هستند، تجهیزات لازم را دارند و با ریز و بم این رشته و بالی نیز آشنایی دارند تنها یک پیشنهاد باقی می‌ماند: از بودن در جزیره بالی و موج‌های درخشانش، لذت ببرید!

 

۱۳ ورزش هیجان‌انگیز آبی در بالی

۲۱ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران