معرفی ۱۹ ورزش و تفریح آبی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معرفی ۱۹ ورزش و تفریح آبی در بالی

تنوعی بالا از ورزش آبی در بالی، در انتظار کسانی است که به دنبال چیزی فراتر از شنا و غواصی می‌گردند. علاقمندان به افزایش آدرنالین می‌توانند از موج سواری، رفتینگ در آب‌های خروشان، کایت سرفینگ، قایق موزی، پاراسلینگ و غیره برخوردار شده و ساعاتی مفرح را از سفر به این خطه باشکوه تجربه کنند.

 

آشنایی با ۱۹ ورزش آبی در بالی

ورزش‌های آبی و بالی، دست به دست هم می‌دهند تا سفری مهیج را برای مسافران تور بالی رقم بزنند. این جزیره با خط ساحلی خیره‌کننده‌اش که مشرف به اقیانوس هند است، انواع ورزش‌های آبی را برای ماجراجویان در چنته دارد. اعماق اقیانوس را می‌توان از طریق فعالیت‌هایی مانند غواصی و اسنورکلینگ شاهد بود و البته ماجرا به همین جا خاتمه نمی‌یابد!

موج سواری

موج سواران سرخوش از سراسر جهان، به جستجوی امواج عالی در سراسر خط ساحلی بالی به این خطه سفر می‌کنند و از آب‌های چالش برانگیز در اطراف شبه جزیره بوکیت تا سواحل شنی سیاه غربی و شرقی جزیره برخوردار می‌شوند. بالی، مکان‌های موج‌سواری معروف بسیاری دارد.

اما کوتا بعنوان معروف‌ترین ساحل برای موج سواری در بالی شهرت دارد. از طرفی موج سواری در این جزیره به اشکال مختلفی از جمله موج سواری، کایت سواری و ویک بوردینگ ارائه می‌شود. بعلاوه برگزاری دوره‌هایی برای مبتدیان، اجاره تجهیزات و تورها از طریق اپراتورهای مختلف در کوتا، سانور و شبه جزیره تانجونگ بنوا در دسترس هستند. در نهایت بهترین امواج برای اکثر سواحل جهت موج سواری در بالی، در فصل خشک (آوریل تا آگوست) است که می‌توانید از بادهای شرقی مناسب و آب‌های نسبتا آرام لذت ببرید.

موج سواری

غواصی

به همان اندازه که زیبایی روی زمین گردشگران بسیاری را از سراسر جهان جذب بالی می‌کند، زیبایی مرموز زیر آب این خطه نیز خیره کننده است. غواصی، در واقع یک ورزش آبی در بالی است که بسیار محبوبیت دارد، به خصوص با وجود آب‌های تمیز و مرجان‌های نفیس.

در اعماق آب‌های بالی، برخی از بهترین مکان‌های غواصی جهان را خواهید یافت. آب‌های معتدل این جزیره دارای تنوع زیستی بالا بوده و مملو از حیات دریایی و کشتی‌های غرق شده هستند. اگر مبتدی هستید، باید بدانید اینجا همچنین مکانی عالی برای یادگیری غواصی در بالی و دریافت گواهینامه به شمار می‌آید و مراکز غواصی متعددی را در این خطه خواهید یافت از جمله در سانور، ساحل آمِد، تولامبن و جزیره منجانگان در شمال.

 

آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

عکس: all.accor.com

 

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ، ساده‌ترین راه برای لذت بردن از شگفتی‌های زیر آب این جزیره بوده و یک تفریح آبی در بالی است. شما می‌توانید آفتاب ماهی‌های اقیانوسی (مولا مولا) و پرتو ماهی‌های غول پیکر مانتا را از نزدیک شاهد باشید. و برای اینکه بتوانید صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش مملو از حیات دریایی استوایی را کشف کنید، نیازی به حمل مخزن هوای کامل روی پشت خود ندارید و همچنین هیچ نیازی هم به گواهینامه غواصی نخواهید داشت. آب‌های گرمسیری و متوسط دمای هوای ۲۷ درجه سانتیگراد، ساعاتی شگفت انگیز و مفرح را برای اسنورکلینگ در بالی رقم می‌زنند.

و البته بیشتر نقاط اسنورکلینگ نیز، به راحتی قابل دسترسی هستند. کافی است  به سادگی تجهیزات خود را همراه بیاورید و به یکی از نقاط عالی برای اسنورکلینگ در بالی بروید از جمله به: نوسا پنیدا، پادانگ بای، تولامبن.

عکس: flightcentre.ca

 

رفتینگ

رفتینگ در آب‌های خروشان رودخانه، در کنار زیبایی خیره کننده جنگل‌های استوایی و تماشای گیاهان و جانوران کمیاب بالی، یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های آبی به شمار می‌آید. از این رهگذر، می‌توانید آدرنالین خود را افزایش دهید وهیجان فتح موج‌ها را در رودخانه‌های پر پیچ و خم احساس کنید.

این تفریح آبی در بالی، عمدتا در رودخانه آیونگ محبوبیت دارد که بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه جزیره است. اکثر قایق‌ها، یا از روستای پتانگ یا از کامپوهان شروع به حرکت می‌کنند. از طرفی رودخانه تلاگا واجا در شرق بالی نیز، از دیگر مکان‌های پرطرفدار با درجه سختی متوسط برای رفتینگ محسوب می شد. در نهایت رفتینگ در امتداد رودخانه سیاپ در روستای پایانگان در بالی مرکزی، ماجراجویی‌های دره‌ای را رقم می‌زند و می‌توانید با سرعتی ثابت و با قایق بادی شخصی، از میان دره عبور کنید.

 

سفر به جزیره لمبونگان بالی

قایق‌سواری در رودخانه

استندآپ پدل بردینگ

استندآپ پدل بردینگ یا به اختصار "SUP"، یک روش سرگرم کننده و متفاوت برای سوار شدن بر امواج است. تخته‌های طراحی ‌شده مخصوص و بزرگ، به شما این امکان را می‌دهند که محکم رویشان بایستید و با پاروی بلند و سرعت دلخواه، روی آب‌های آرام حرکت کنید.

اکثر مدارس موج سواری در بالی، می‌توانند شما را با این تفریح آبی آشنا کنند و اغلب ادعا می‌کنند این کار، آسان‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. دوره‌های آموزشی برای مبتدیان، معمولا با پارو زدن در آب‌های مسطح شروع می‌شوند، سپس به مدت ۱-۲ ساعت، به سمت موج سواری می‌روید. شما نیازی به خرید یا آوردن تجهیزات ندارید. مغازه‌های کرایه و مدارس موج‌سواری با نرخ‌های ساعتی، روزانه و هفتگی، قیمت نسبتا معقولی را در این رابطه ارائه می‌دهند.

این ورزش، همچنین راهی جالب برای لذت بردن از گشت و گذار در امتداد سواحل زیبای بالی است. از بهترین مکان‌ها برای SUP در بالی می‌توان به سواحل غربی همچون ساحل کوتا و خلیج جیمباران اشاره کرد که از آب‌های صاف و نسبتا آرامی برخوردارند. و البته اگر برای یک چالش آماده هستید، سواحل رو به شرق بالی مانند سانور، نوسا دوآ و تانجونگ بنوآ، در هنگام جزر و مد عالی هستند.

عکس: tr.hotels.com

 

پیاده روی دریایی

یک جایگزین عالی برای غواصی، این ورزش آبی در بالی است که با نام پیاده روی دریایی شهرت دارد. این فعالیت، فرصتی برای کشف زیبایی‌های زیر آب بالی و تحسین صخره‌های مرجانی رنگارنگ را فراهم می‌کند. هیچ محدودیت سنی هم وجود ندارد و افراد از ۹-۹۰ ساله، چه شنا بلد بوده و چه مبتدی باشند، می‌توانند از این ورزش آبی در بالی لذت ببرند. کافی است از نردبان پایین بیایید و در بستر دریا، شروع به راه رفتن کنید. هیچ مخزن هوایی مورد نیاز نیست. در عوض، هوا به کلاه ایمنی شما منتقل می‌شود و تجربه‌تان را بسیار راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

سانور و تانجونگ بنوآ، از بهترین مکان‌ها برای انجام این تفریح آبی در بالی هستند. تور مربوطه، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید آزادانه با ماهی‌ها تعامل داشته باشید. مربیان نیز تمام مدت شما را همراهی می‌کنند و به شما غذای ماهی می‌دهند تا دسته‌هایی از انواع ماهی‌ها را به سوی خود جذب کنید.

یاده‌روی زیر آب

واتر جت پک و فلای بوردینگ

این مورد، هیجان‌انگیزترین تفریح آبی در بالی بوده و دقایقی فراموش نشدنی را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد. پرواز در آسمان با واتر جت‌پک که بعنوان فلای‌بردینگ نیز شناخته می‌شود، یک ورزش آبی لذت بخش در تمام طول سال در بالی و در ساحل تانجونگ بنوآ است. با استفاده از جت پک، کلاه ایمنی و چرخ دنده‌های طراحی شده خاص، می‌توانید ۱۰-۱۵ متر بالاتر از سطح آب، در هر جهتی که بخواهید پرواز کنید.

 

زیباترین معابد بالی را بشناسید

عکس: au.hotels.com

 

کایت سرفینگ

برای کسانی که می‌خواهند ترکیبی از از ورزش‌های آبی را در یک آن تجربه کنند، کایت ‌سرفینگ بهترین تفریح آبی در بالی به شمار می‌آید. در واقع این ورزش شامل ویک ‌بردینگ، موج‌سواری، ویندسرفینگ و پاراگلایدر است.

البته کایت ‌سرفینگ ممکن است به اندازه موج سواری معمولی محبوب نباشد، اما مطمئنا می‌تواند هیجان‌های شما را به سطح بالاتری برساند. و البته برای اینکار، نیاز به مهارت بالا ندارید در واقع با کمی تمرین، می‌توانید با ظرافت و بدون دردسر بر روی امواج بلغزید. از طرفی مکان‌های متنوعی برای برخورداری از این تفریح وجود دارند و در این میان ساحل سانور، نوسا دوآ و کانگو برترین مراکز کایت‌ سواری بالی محسوب می‌شوند.

عکس: balirealtyhv.com

 

ویک بوردینگ

ویک بردینگ، یکی از چالش برانگیزترین ورزش‌های آبی بوده و شامل تخته کوچکی باریک است که روی آن پابند کفش قرار دارد و با اتصال به یک قایق تندرو یا یک سیستم کابلی، در سراسر اقیانوس حرکت می‌کند. استقامت و تعادل، برای این تفریح آبی در بالی ضروری است.

در حالی که ساحل تانجونگ بنوآ امکانات این فعالیت را ارائه می‌دهد، پارک بالی ویک در دنپاسار نیز بهترین فضا را برای مبتدیان فراهم می‌کند. این پارک دارای ۵ هکتار دریاچه مصنوعی و یک سری از سرسره‌ها و موانع است که مهارت‌هایتان را در رابطه با این ورزش آبی در بالی تقویت می‌کنند.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سانور، بالی

عکس: thrillophilia.com

 

قایق موزی

و در آخر به قایق سواری هیجان انگیز موزی می‌رسیم که امکان سوار شدن بر امواج روی قایق بادی، همراه با دوستان و گذراندن اوقات خوشی را رقم می‌زند. در این تفریح آبی در بالی، یک قایق لاستیکی و سبک وزن به شکل موز به یک قایق تندرو بسته می‌شود. این قایق موزی، معمولا ظرفیت ۴-۶ نفر را داشته و حتما یک راهنمای حرفه‌ای سرنشینان را همراهی می‌کند. معروف‌ترین مکان‌ها برای برخورداری از این ورزش، ساحل تانجونگ بنوآ است که آب‌های آرام و قیمت‌های ارزان آن، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند.

عکس: thrillophilia.com

 

در نهایت از دیگر تفریحات آبی در بالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاراسلینگ
  • جت اسکی
  • رولینگ دونات
  • ساب وینگ
  • واتر تیوبینگ
  • اسکوتر زیردریایی
  • فلای فیشینگ
  • اسکی روی آب
  • کایاکینگ

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۳۱ شهریور ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 16 دی 1402)

نظرات کاربران