چگونه از کوتایسی به تفلیس برویم

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
چگونه از کوتایسی به تفلیس برویم

مسافرانی که مدتی را به گشت و گذار با تور گرجستان گذرانده‌اند، می‌دانند که یکی از رایج‌ترین مسیرهایی که اغلب نیاز به طی کردن آَن دارند، مسیر کوتایسی به تفلیس است. گزینه‌های متعددی برای گذر از این مسیر وجود دارد، اما بهترین راه رسیدن کدام است؟ در این مقاله سعی کرده‌ایم که با توجه امکانات موجود و اهداف گردشگران از سفر، به معرفی این گزینه‌ها بپردازیم. اما در نهایت انتخاب با خود شماست!

 

سفر با مارشروتکا

برای مسافرانی که به جای انتقال مستقیم از فرودگاه کوتایسی، می‌خواهند مدتی را به گشت و گذار در مسیر و ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس بگذرانند سه گزینه اصلی حمل و نقل یعنی اتوبوس، قطار یا تاکسی در دسترس است. به نظر ما، بهترین راه برای سفر از کوتایسی به تفلیس، مینی ون‌هایی هستند که به مارشروتکا شهرت دارند. البته اگر در مرکز کوتایسی اقامت دارید، می‌توانید با با پرداخت ۴ ژل با تاکسی به ایستگاه ماشروتکا بروید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما با اپلیکیشن Uber یا Taxify تاکسی سفارش دهید. اما اگر نمی‌توانید با این برنامه‌ها کار کنید، از مسئولین هتل و مهمانخانه خود بخواهید برایتان تاکسی بگیرند. قیمت بلیط مارشروتکا ۱۰ ژل است و صندلی‌ها نیز راحت هستند. زمان سفر تقریبا سه ساعت و نیم بوده و یک توقف نیز در نیمه راه برای صرف میان وعده و استفاده از سرویس بهداشتی خواهید داشت.

 

جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس

با رسیدن به تفلیس در ایستگاه Didube  که در چند کیلومتری مرکز شهر واقع شده، پیاده خواهید شد. ارزان ترین گزینه برای رفتن به مرکز شهر این است که به ایستگاه مترو در آن حوالی بروید، یک کارت مسافرتی به مبلغ ۲ ژل خریداری کنید و سوار مترو شوید. هر سفر ۰.۵ ژل به ازای هر نفر هزینه خواهد داشت. اگر حمل چمدان‌ها برایتان دشوار است به جای استفاده از مترو، با پرداخت ۶ ژل سوار تاکسی شوید که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم حتما از طریق اپلیکیشن Taxify تاکسی سفارش دهید. برای سفر از تفلیس به کوتایسی نیز می‌توانید عینا به همین طریق که آمدید، بازگردید.

سفر با اتوبوس

اگر می‌خواهید با اتوبوس سفر کنید، می‌توانید خود را به فرودگاه کوتایسی برسانید و در غرفه‌های نزدیک به خروجی، به دنبال شرکت مسافرتی Georgia Bus بگردید. آنها با اتوبوس‌های بزرگ خود، از فرودگاه کوتایسی به سمت تفلیس حرکت می‌کنند و بلیط یک طرفه آنها ۲۰ ژل و بلیط دوطرفه نیز ۳۶ ژل قیمت دارد. سفر در تور تفلیس به آن جا با این روش، حدود ۴ ساعت طول می‌کشد و اتوبوس‌ها شما را در مرکز تفلیس در میدان آزادی پیاده می‌کنند. اگر در مرکز شهر اقامت دارید، می‌توانید از میدان آزادی تا محل اقامتتان را پیاده طی کنید و یا از تاکسی و مترو کمک بگیرید.

 

مقایسه تفلیس و باتومی؛ گرجستان

سفر با قطار

برای مسافرانی که دوست دارند سفر با قطار را در کشورهای مختلف تجربه کنند، امکان گذر از کوتایسی به تفلیس با این وسیله نقلیه وجود دارد. بنابراین کافی است از مرکز کوتایسی به ایستگاه قطار بروید و در تفلیس در کنار ایستگاه Didube پیاده شوید. برای رفتن به مرکز کوتایسی، گزینه‌هایی نظیر مترو و تاکسی را در پیش رو دارید. هر چند که بلیط قطار را می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید، اما رفتن به ایستگاه قطار و خرید بلیط به صورت حضوری برایتان راحت‌تر خواهد بود. در طی روز فقط یک حرکت از کوتایسی به تفلیس آن هم در ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه وجود دارد و این سفر ۵ ساعت به طول خواهد انجامید.

تاکسی

گزینه نهایی برای سفر از کوتایسی به تفلیس، استفاده از تاکسی به صورت دربست یا عمومی است. کرایه چنین سفری، حدود ۱۳۰ ژل بوده و اگر گروهی سفر می‌کنید این هزینه بین مسافران تاکسی تقسیم خواهد شد و بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. از مزایای دیگر چنین سفری، این است که در بین راه هر جا که مایل بودید می‌توانید توقف کنید و به گردش و تفریح بپردازید. یکی از مقاصد زیبا در بین راه، گوری است و درست در کنار جاده اصلی که کوتایسی و تفلیس را به یکدیگر متصل می‌کند واقع شده است. در نهایت باید گفت که فاصله کوتایسی از تفلیس ۲۳۰ کیلومتر است و طی کردن آن با تاکسی حدود سه ساعت و نیم به طول خواهد انجامید.

 

آشنایی با واحد پول گرجستان در سفر

سفر با ماشین شخصی

اگر قصد دارید مدتی را در گرجستان بگذرانید و به فکر کرایه اتومبیل هستید، می‌توانید در فرودگاه کوتایسی یک خودرو کرایه کنید و سپس مستقیم خود را به تفلیس برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که از RentalCars.Com  کمک بگیرید، زیرا گزینه‌های متنوع و باکیفیتی را به شما معرفی خواهد کرد. خرید بیمه نامه را از iCarHireInsurance  فراموش نکنید زیرا در صورت خسارت به خودرو، این بیمه از شما حمایت خواهد کرد و هزینه‌هایی سنگین و اضافی به شما تحمیل نخواهد شد.

گزینه‌های رنگارنگ و متنوع شبکه حمل و نقل در سراسر گرجستان، سفری آسان و لذت‌بخش را برای گردشگران از سراسر دنیا فراهم ساخته است. از این رهگذر بسته به بودجه و سطح توقعاتتان، می توانید سفری به یادماندنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. جهت آشنایی بیشتر با این امکانات توصیه می‌کنیم که حتما سری به مقاله راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان بزنید.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران