روزی جذاب در پارک ساحل مرجان کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
روزی جذاب در پارک ساحل مرجان کیش

کیش از مشهورترین مقاصد ایران در تنگه هرمز است که در تمام طول سال میزبان گردشگرانی تور کیش از داخل و خارج می‌شود. این جزیره گرمسیری که در آب‌های اقیانوسی قرار گرفته از مدرن‌ترین مقاصد کشور هم هست که تفریحات و جاهای دیدنی مختلفی را در دسترس قرار می‌دهد. انواع تفریحات آبی، ساحلی، مراکز خرید لوکس و معتبر و بازارهای محلی تنها بخشی از جاذبه‌های معروف کیش هستند. یکی از جاهای بسیار جذاب و دوست داشتنی پارک ساحل مرجان است که امکانات زیادی چه در خودش و چه اطرافش قرار گرفته است.

 

معرفی پارک ساحل مرجان

ساحل مرجان کیش یکی از زیباترین سواحل کیش است که گردشگران تور کیش به عنوان اولین مقاصد دیدنی خود بازدید از آن را در الویت قرار می‌دهند. حتما دریاهای کریستالی جنوب شرقی آسیا را با سواحل ماسه سفید و ماهی‌های رنگی دیده‌اید. احتمالا هیچگاه تصور نمی‌کردید در کیش بتوانید از بین آب‌های کریستالی و شفاف مرجان‌های زیبا را تماشا کنید. شما در این ساحل صخره‌ای می‌توانید به راحلی موجودات ریز و درشت رنگی درون آب را تماشا کرده و تجربه دیدن از نزدیک آن‌ها را کسب نمایید. در حالی که آب‌های شفاف و کریستالی مخصوص این ساحل نیست چیزی که آن را از سایر سواحل کیش متمایز می‌کند وجود انواع صدف، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، ماهی‌های رنگی و حلزون‌ها است. با توجه به چنین ویژگی‌هایی تصمیم بر این شد تا ساحل مرجان تبدیل به پارک شود. بنابرای با ایجاد صندلی‌ها، فضای سبز و امکانات توریستی دیگر این منطقه را تبدیل به پارک کردند.

گذشته از این‌ها ساحل مرجان زیبایی‌های بصری بیرون آب هم دارد. افق زیبا، نمای فتوژنیک و از همه مهم‌تر طلوع و غروب بسیار زیای آفتاب از جمله زیبایی‌هایی هستند که به راحتی دل شما را می‌برند. بیشتر سواحل در طول روز شلوغ هستند اما مرجان هنگام طلوع و غروب آفتاب میزبان مردم خوش ذوق و عکاسان می‌شود. زوج‌های جوان از طرفداران این ساحل برای تماشای غروب هستند.

 

معرفی هتل مارینا پارک کیش

امکانات رفاهی ساحل مرجان

فضای سبز این پارک دارای امکانات پیکنیک مثل آلاچیق‌های متنوع و متعدد، جای باربیکیو برای کباب زدن و یا آشپزی کردن، و صندلی برای نشستن وجود دارد. به علاوه برخی از امکانات و تجهیزات برای تفریحات و ورزش‌های آبی نیز وجود دارد. در اینجا شما می‌توانید فعالیت‌هایی همچون جت اسکی سواری، قایق سواری، غواصی، پاراسلینگ، بانانا و چیزهایی از این قبیل را امتحان کنید. برای طرفداران دوچرخه سواری خبر خوب این که این پارک دارای پیست دوچرخه سواری بوده و ایستگاه اجاره دوچرخه نیز وجود دارد. بنابراین اگر تمایل داشتید می‌توانید به پیست دوخرچه سواری بروید. اگر در گروه خانوادگی هستید و افراد کوچک همراه شما هستند نگران سرگرمکردن آن‌ها نباشید، زیرا در پارک مرجان برای آنان زمین بازی با بازی‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید مدتی آن‌ها در این قسمت سرگرم کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این این پارک داشتن سرویس بهداشتی است که امکان گشت و گذار در آن را راحت می‌کند. به طور کلی اینجا یکی از بهترین پارک‌های ساحلی کیش برای تفریح انفرادی و خانوادگی است.

جاذبه‌های پارک ساحل مرجان

همانطور که بالا‌تر اشاره کردیم ساحل مرجان در ابتدا برای آب‌های کریستالی و زندگی انواع ماهیان رنگی بین آن‌ها شناخته می‌شد، اما با پیشرفت گردشگری کشتی به گل نشسته یونانی نیز توجهات زیادی را به خودش جلب کرد تا اینکه به یکی از شناخته شده‌ترین نمادهای کیش تبدیل شد. امروزه توریست‌های داخلی و خارجی در سفرشان به کیش از این کشتی بازدید کرده و از آن عکس‌برداری می‌کنند. برای دیدن بهتر در اسکله پیاده‌روی کرده و تا داخل دریا بروید. از این اسکله می‌توانید نگاه جذاب‌تری به داخل آب‌های کریستالی داشته باشید.

یکی از نکاتی که در ساحل مرجان باید به آن توجه کنید، این است که با جود تمام امکاناتی که نام بردیم امکان شنا در این ساحل وجود ندارد که دلیلش هم مشخص است. مرجان ساحلی صخره‌ای است و اصلا مناسب شنا نیست شما با این کار فقط به خودتان و احتمالا فرزندان‌تان آسیب می‌زنید.

 

بازدید از پارک جذاب دلفین‌های کیش

امکانات اطراف پارک ساحل مرجان

پارک جذاب ساحل مرجان در کنار مرکز خرید معتبر مرجان واقع شده و به نوعی یک مجموعه تفریحی و رفاحی کاملی به وجود آورده‌اند. شما می‌توانید تمام روز را در ساحل تفریح کنید و عصر را در مرکز خرید به گشت و گذار بپردازید. اگر برنامه پیکنیک ندارید روز و مخصوصا چند ساعت ظهر را در راهروهای مرکز خرید و زیر باد کولر بگذرانید و وقتی از شدت آفتاب کاسته شد به سمت پارک بروید. اگر می‌خواهید قدم فراتر نهید و از مجموعه‌ای از امکانات رفاهی بهره‌مند شوید، می‌توانید در بهترین هتل‌های نزدیک به این ساحل همچون هتل داریوش کیش، ارم و یا پارمیس اقامت کنید تا بدون پرداخت هزینه حمل و نقل به همه چیز دسترسی داشته باشید.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران