لذیذترین غذاهای محلی در سفر با تور مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
لذیذترین غذاهای محلی در سفر با تور مشهد

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر سفری تست کردن غذاهای محلی آن منطقه می‌باشد. شهر مقدس مشهد به دلیل قرار گرفتن حرم امام هشتم شیعیان همواره مورد توجه مسلمانان بوده است. اگر شما نیز این روزها هوس زیارت امام رضا (ع) را کرده‌اید بهتر است تا از این فرصت استفاده کرده و لذیذترین غذاهای محلی مشهد را امتحان کنید. ما نیز در این مقاله شما عزیزان را با لیستی از معروف‌ترین غذاهای سنتی و محلی که خوردن آن‌ها در تور مشهد توصیه می‌شود آشنا خواهیم کرد. پس برای داشتن یک سفر خوشمزه در مشهد تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

 

چنگالی

اولین غذایی که در صدر لیست لذیذترین غذاهای محلی مشهد قرار می‌گیرد و جزو ۹ غذای اصیل مشهد است، چنگالی نام دارد. اگر عاشق غذاهای سبک و رژیمی هستید چنگالی بهترین انتخاب برای شما مسافران تور مشهد خواهد بود. معمولا مشهدی‌ها ترجیح می‌دهند چنگالی را به عنوان صبحانه یا میان وعده میل کنند. مواد اصلی که در پخت آن مصرف می‌شوند خرده‌های نان مخلوط شده با کره آب شده داغ می‌باشد. به عنوان چاشنی چنگالی با شکر، شیره یا عسل خورده می‌شود.

 

در مشهد چه سوغاتی را از کجا بخریم؟

دیگچه

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای محلی مشهد دیگچه نام دارد. در اصل دیگچه نوعی دسر محسوب می‌شود. همچنین در بسیاری از مراسم مذهبی این شهر مقدس دیگچه را به عنوان نذری طبخ می‌کنند. این دسر خوشمزه که از ترکیب آب، شکر، گلاب، زعفران و کره به دست می‌آید حتما ارزش یک بار امتحان کردن را در سفر به مشهد خواهد داشت.

آش ماستی

آش ماستی در بسیاری از شهرهای ایران پخته می‌شود. اما یکی از بهترین جاها برای تست کردن آن شهر مشهد می‌باشد. مواد اصلی به کار رفته در آن برنج، سینه مرغ، زعفران و ماست است. علاقه‌مندان می‌توانند در اکثر رستوران‌های سنتی مشهد این آش لذیذ را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرند.

 

معرفی مکان‌های زیارتی مشهد

خورشت ریواس

خورشت ریواس یکی دیگر از لذیذترین غذاهای محلی مشهد است که طرفداران زیادی بین بومیان منطقه و همچنین مسافران پیدا کرده است. همان طور که از نامش پیداست این خورشت فوق‌العاده از گیاه ریواس تهیه می‌شود. به دلیل استفاده کردن از ریواس این خورشت محلی طعمی ترش و یا ملس خواهد داشت که برای بسیاری از افراد خوش‌آیند می‌باشد.

رشته پلو مشهدی

رشته پلو غذایی است که تقریبا در تمامی شهرهای ایران پخته می‌شود. اما رشته پلوی مشهدی به سبکی خاص‌تر و خوشمزه‌تر پخته شده و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این غذا از ران مرغ، ادویه‌های مخصوص و مقدار زیادی زعفران که سوغات اصلی مشهد می‌باشد استفاده می‌شود. اگر به رستوران سنتی در مشهد رفتید و در مورد غذایی که باید سفارش دهید مردد بودید پیشنهاد ما رشته پلو مشهدی می‌باشد که هرگز از سفارش آن پشیمان نخواهید شد.

 

تفریح به یاد ماندنی در پارک ساحلی آفتاب مشهد

آش لخشک

اگر به خوردن انواع آش‌ها علاقه دارید خوردن آش لخشک را در مشهد توصیه می‌کنیم. چرا که با یک بار امتحان کردن قطعا عاشق آن خواهید شد. این آش تقریبا شبیه آش رشته بوده اما تنها حبوباتی که در آن استفاده می‌شود عدس می‌باشد. همچنین پیاز داغ و نعنا داغ چاشنی‌هایی هستند که برای تزیین و مزه‌دار کردن آن استفاده می‌شوند.

شله مشهدی

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای محلی مشهد شله مشهدی است. البته این غذا بیشتر مناسب برای خوردن در صبحانه و یا دسر می‌باشد. شله مشهدی علاوه بر اینکه یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که در این شهر می‌توانید امتحان کنید قدمتی بسیار زیاد نیز دارد. به طوری که تاریخچه آن به دوران قاجار می‌رسد. شما می‌توانید در اکثر مراسم مذهبی به عنوان نذری این غذا را میل کنید. برای پختن آن از انواع حبوبات، گوشت قرمز و انواع ادویه‌های مخصوص و معطر استفاده می‌کنند. اگر تا مشهد رفته‌اید هرگز نباید بدون مزه کردن شله مشهدی سفر خود را به پایان برسانید.

 

آشنایی با معروف‌ترین غارهای مشهد

کوکو شیرین مشهدی

کوکو شیرین مشهدی یک شام سبک و یا یک پیش غذای لذیذی است که می‌توانید در سفر خود به مشهد خوردن آن را تجربه کنید. این غذا معمولا در تمامی رستوران‌های سنتی مشهد سرو می‌شود. طرز تهیه آن شباهت بسیار زیادی به کوکو سیب‌زمینی دارد. با این تفاوت که بعد از اتمام تمامی مراحل پخت آن را با یک شیره شیرین حاوی گلاب و زعفران مزه‌دار می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم تا حتما بعد از غذای اصلی خود حتما کوکو شیرین مشهدی را سفارش داده و آن را تست کنید. قطعا این دسر یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی خواهد بود که تا کنون میل کرده‌اید.

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران