بهترین فعالیت‌های خانوادگی در آجارا

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین فعالیت‌های خانوادگی در آجارا

آجارا بخشی از گرجستان است که به عنوان دولت خودمختار زیر نظر دولت مرکزی این کشور به رسمیت شناخته شده است. این منطقه با داشتن جنگل‌های سرسبز و قرارگیری در حاشیه دریای سیاه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای تفریح و گردش فراهم آورده است. باتومی مهم‌ترین شهر این منطقه و قطب توریستی آن است، اما همه آجارا در این شهر خلاصه نمی‌شود. در سفر خانوادگی با تور گرجستان از فعالیت‌های متنوع در آجارا لذت ببرید.

 

باتومی- باغ گیاه‌شناسی

این باغ گیاه‌شناسی باتومی که بیش از ۱۱۰ هکتار از زمین‌های منطقه را به تصرف خود درآورده، بهشت را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد. حدود ۲ هزار گونه از گیاهان موجود در دنیا در این باغ جمع آوری شده و نگه‌داری می‌شوند که از این تعداد حدود ۱۰۰ گونه بومی گرجستان هستند و بقیه از نقاط دیگر آورده شده‌اند. با رفتن به این باغ شما می‌توانید ظرف چند ساعت از اقلیم‌های مختلف گیاهی دیدن کنید. این باغ زیبا که دارای نهرهای آب، حوضچه‌های زیبا و نیمکت‌هایی برای نشستن است توسط یک گیاه‌شناس روسی به اسم آندره نیکولایویچ در سال ۱۸۸۰ تاسیس شد. اما بعد از سال ۱۹۲۵ میلادی دولت شوروی بر آن نظارت کرد و گسترش داد. در نهایت از سال ۲۰۰۶ این باغ به دست آکادمی علمی گرجستان افتاد. این باغ دارای ۹ بخش گل‌کاری شده مجزاست و برای ورود به آن باید بلیط تهیه کرد. با خانواده به این باغ زیبا بروید و کل روز را به بازدید، گردش و پیاده‌روی و پیک‌نیک بپردازید.

 

بهترین هتل‌های منطقه آجارا، گرجستان

باتومی- دلفیناریوم

دلفیناریوم باتومی از جذاب‌ترین جاذبه‌های باتومی است که شاید در دنیای امروز خیلی دندان‌گیر نباشد، اما به عنوان اولین دلفیناریوم اتحاد جماهیر شوروی سابق و بزرگ‌ترین آکواریوم جهان در آن زمان شناخته می‌شود. این دلفیناریوم در سال ۱۹۷۵ میلادی افتتاح شد، اما مدتی به خاطر کشمکش‌های سیاسی تعطیل شد و بلااستفاده ماند تا این که بعد از ۲۰ سال مورد بازسازی و بازگشایی قرار گرفت. امروزه این دلفیناریوم دیگر به عنوان بزرگترین آکواریوم دنیا شناخته نمی‌شود، اما همچنان به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی آجارا بازدیدکنندگان زیادی را در دو سانس خود پذیراست. بچه‌ها در این دلفیناریوم از تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی بسیار لذت خواهند برد.

کبولتی- قلعه پترا

این قلعه در کبولتی و در نزدیکی باتومی قرار دارد. با رفتن به بالای تپه‌ای که این قلعه روی آن واقع شده می‌توانید نمایی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز از دریای سیاه و اطراف باتومی را شاهد باشید. این قلعه متعلق به قرن ششم میلادی بوده و کار اصلی آن رصد دریا و شناسایی کشتی‌های دشمن بود. از این قلعه چیز زیادی جز ویرانه‌های سنگی باقی نمانده و بخش‌های مستند و ارزشمند آن نیز به موزه منتقل شده است. در سفری خانوادگی همراه بچه‌ها شما می‌توانید به این قلعه بروید و اجازه دهید بچه‌ها در زمین‌های سرسبز و باز بازی کنند.

 

اقامت در ۷ هتل لوکس منطقه آجارا باتومی

باتومی- فواره رقصان

یکی از جلوه‌های زیبای دریا در شب و با روشن شدن چراغ‌های رنگی شهر است. برای عاشقان ساحل به جز شنا و آفتاب گرفتن در باتومی شانس تماشای فواره‌های موزیکال هم وجود دارد. این فواره‌ها که در نزدیکی ساحل قرار دارند ساعت ۸ شب به بعد شروع به نمایش می‌کنند و با رنگ‌های مختلف ال‌ای‌دی و ریتم‌های مختلف نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشانند. برای خیلی‌ها این فواره‌ها جلوه چندانی ندارد، اما وقتی با بچه‌ها در حاشیه دریا به گردش می‌روید می‌تواند باعث شادی و توجه آن‌ها شود.

کِدا- آبشار Makhuntseti

آجارا با زیبایی‌های طبیعی مثل جنگل‌های ساحلی، آبشارها و غارهای سنگی غنی شده است. شما اگر روزها در این منطقه به کاوش در طبیعت بپردازید باز هم چیزی را از دست می‌دهید. یکی از جاذبه‌های برجسته‌ای که می‌توانید در غالب سفر روزانه طبیعت‌گردی انجام دهید رفتن به آبشار Makhuntseti در کدا است. چرا این آبشار را برای گردش خانوادگی انتخاب کردیم؟ چون در فاصله کمی غرفه‌های فروش موارد غذایی و رستوران در دسترس قرار دارد که برای خانواده‌های دارای فرزند می‌تواند امتیاز بزرگی باشد. برای رسیدن به این آبشار باید از پل سنگی جذابی عبور کنید سپس می‌توانید دور حوضچه زیر آین آبشار لم بدهید و از صدای بلند، هوای خنک و مرطوب و طبیعت زیبا و سرسبز لذت ببرید. رستوران‌های آلاچیقی و سرویس بهداشتی نیز در دسترس است.

 

معرفی موزه هنرهای زیبای آجارا باتومی

میروِتی- آبشار میروتی

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان است که در میروتی قرار دارد از جاذبه‌های اصلی آجارا محسوب شده و گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. بازدید از این آبشار را تورهای گردشی زیادی در برنامه خود دارند اما شما خودتان هم می‌توانید برای گشت و گذار برنامه ریزی کنید و بروید. گرچه به علت جاده‌های باریک و سنگی ما توصیه می‌کنیم به تورهای گردشی هدایت شده ملحق شوید.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران