با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری پوکت
با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شوید

تعداد زیادی جزیره حیرت‌انگیز، پوکت را در برگرفته‌اند. زیبایی بی‌نظیر سواحل، رنگ جادویی آبها و زندگی دریایی عجیب و غریب، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به این مناطق جلب می‌کند. ما نیز در این مقاله قصد داریم صرفا با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شویم تا در سفر با تور تایلند به راحتی بتوانیم برای اقامت و تفریح خود برنامه‌ریزی کنیم.

 

Koh Phi Phi

این جزیره زیبا مانند یک ستاره هالیوود، در دنیای جزایر اطراف پوکت خودنمایی می‌کند. آب‌های سبز زمردین و مرجان‌های رنگارنگ، صخره‌های سنگی و یک تالاب شگفت‌انگیز روح عاشقان این جزیره را اغنا می‌کنند. آب‌های این جزیره جان می‌دهند برای غواصی، شنا و سایر تفریحات آبی. بعلاوه مهمانی‌های ساحلی و رقص آتش در هر گوشه و کناری به چشم می‌خورند. برای رسیدن به جزیره فی فی در تایلند، کافی است که با کشتی یک مسیر 2 ساعته را از پوکت به مقصد این جزیره طی کنید.

Koh Lanta

این جزیره که بهترین سواحل دنیا را داراست، تا به امروز بکر و زیبا باقی مانده است. این جزیره به دلیل داشتن زمین‌های ناهموار منحصر به فرد، سبک زندگی سنتی، سواحل شنی و صخره‌های مرجانی خیره‌کننده شهرت دارد.

Koh Lanta یک تجربه غواصی دیدنی را با مناظری عالی از زیر آب و مرجان‌های شگفت انگیز به شما هدیه می‌دهد، انگار که به دنیای جدیدی قدم گذاشته‌اید. غروب‌های جادویی اینجا نیز، مثال زدنی هستند. برای رسیدن به جزیره، می‌توانید از پوکت سوار کشتی شوید و یک مسیر 2 ساعته را پشت سر بگذارید.

 

معرفی جزایر اینستاگرامی تایلند

Similan

بدون شک جزایر سیمیلان در تایلند خالی از سکنه، بهترین مکان در روی کره زمین برای غواصی به شمار می‌آید. دنیای زیر آب، یک پالت رنگی از مرجان‌های پر جنب و جوش و زندگی دریایی درخشان را شکل می دهد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این جزیره، تخته سنگ‌های بزرگ است که در مناظر طبیعی اطراف پراکنده شده‌اند. از آنجا که این جزیره عمدتا متروکه است، می‌توانید سواحل سفید رنگ نرم و حریری را مال خودتان بدانید و از سکوت و آرامش آن نهایت بهره را ببرید. به یاد داشته باشید که کمپینگ در جزیره، نیاز به مجوز دارد. بعلاوه شما با یک قایق و به سرعت ظرف یک ساعت، می‌توانید از پوکت به اینجا برسید.

Surin

این جزیره نیز به اندازه همسایه‌اش یعنی جزیره سیمیلان، جذاب است. آب‌های درخشان آبی و مرجان‌های بی‌نظیر، هوش از سر شما خواهند ربود. گفته می‌شود که این جزیره، بسیار مناسب گردشگرانی است که به دنبال فرار از شلوغی و ازدحام هستند. در ضمن می‌توانید شاهد زندگی روزمره کولی‌های Moken یا Sea باشید که از ده‌ها سال پیش در این جزیره سکونت داشته‌اند. برای رسیدن به اینجا، کافی است یک سفر یک ساعته را با قایق از پوکت تجربه کنید.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

Koh Yao Yai و Koh Yao Noi

جزایر Koh Yao، به شما یک فضای معمولی تایلندی و به دور از همهمه شهر ارائه می‌دهند. آنها برای گردشگرانی که می‌خواهند از دنیا کناره بگیرند، بسیار ایده‌آل هستند. چشم اندازی متنوع از سازندهای صخره‌ای و  سواحل ماسه‌ای طلایی در اختیار شما هستند و بهترین راه برای کشف گوشه و کنار این جزیره، دوچرخه سواری است. همچنین غواصی و کایاکینگ از محبوب‌ترین تفریحات این مناطق به شمار می‌آیند. اگر می‌خواهید به این دو جزیره سفر کنید، یک قایق کرایه کنید و یک ساعته از پوکت خود را به اینجا برسانید.

Koh Racha Noi و Koh Racha Yai

این دو جزیره نزدیک به هم نیز، کوچک و زیبا هستند و با سواحل ماسه‌ای سفید شگفت‌انگیز و آب‌های آبی درخشان تزئین شده‌اند. به طور کلی این محدوده، به دلیل تاثیرات مثبتی که روی روح و روان می‌گذارد شهرت دارد. در این جزایر، شاهد استراحت‌گاه‌های لوکس و بی‌نظیری خواهید بود که امکان استراحتی ایده‌آل و عاشقانه را فراهم می‌کنند. منتظر چه هستید؟ یک سفر یک ساعته از پوکت، می‌تواند شما را با این طبیعت باشکوه روبرو کند.

 

آموزش رقص تایلندی در سفر به بانکوک

Koh Bon

این جزیره عجیب و غریب که پوشیده از پوشش گیاهی سرسبز و سواحل کوچک شن و ماسه‌ای است، تقریبا نزدیک پوکت است. با این حال، هنوز خیلی شناخته شده نیست و بکر باقی مانده است و یک مینی بهشت بر روی زمین به شمار می‌آید.

مشهورترین جانوران این سواحل را، خرچنگ‌های فراوان تشکیل می‌دهند. این جزیره همچنین بسیار محبوب علاقمندان به غواصی در تایلند است. بعلاوه رستوران‌هایش غذاهای خوشمزه تایلندی سرو می‌کنند. برای رسیدن به این منطقه، کافی است که با کشتی یک مسیر 15 دقیقه‌ای را از پوکت طی کنید.

Koh Khai

علی رغم نزدیکی به پوکت، این محدوده که از سه جزیره کوچک تشکیل شده، مانند یک گوهر پنهان باقی مانده است. اینجا دارای ماهی‌های عجیب و غریب بسیاری است که از انسان نمی‌ترسند. بنابراین می‌توانید به راحتی با ماهی‌هایی که بین پاهای شما در آب‌های آبی رنگ شنا می‌کنند، عکس بگیرید. این جزیره همچنین دارای چندین مغازه است که لوازم غواصی را با قیمت مناسب می‌فروشند. اما اگر روحیه غواصی ندارید، می‌توانید فقط روی یک صندلی راحتی در محیطی زیبا، زیر سایه چترهای رنگارنگ بنشینید و از فضای اطراف لذت ببرید. این جزیره، 30 دقیقه با کشتی از پوکت فاصله دارد.

 

معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

Coral

این جزیره کوچک، در حدود 5 کیلومتری ساحل جنوب شرقی پوکت واقع شده و با یک قایق موتوری از پوکت، ظرف 15 دقیقه قابل دسترسی است. این جزیره، دو ساحل به نام‌های Long و Banana دارد که فرصت‌های غواصی بی‌نظیری را به علاقمندان ارائه می‌دهند. یک هتل و چند کافه رستوران نیز در این منطقه، امکانات رفاهی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. این جزیره، مطمئنا تمام خصوصیات یک مقصد رویایی گرمسیری در نزدیکی پوکت را داراست.

Koh Maphrao

این جزیره، حدود 500 متر از ساحل شرقی پوکت فاصله دارد و با عنوان Coconut نیز شناخته می‌شود. علاوه بر زیبایی‌های بی‌بدیل این منطقه، می‌توان به رستوران‌های شناورش که غذاهای عالی خصوصا خوراکی‌های دریایی سرو می‌کنند نیز به عنوان محبوب‌ترین جاذبه این جزیره اشاره کرد. گفتنی است که یک چهارم این جزیره مستطیلی شکل، از جنگل‌های حرا پوشیده شده است.

 

۷ استودیوی برتر یوگا در پاتایا

تایلند جنوبی تعداد بسیار زیادی جزایر حیرت‌انگیز را در برگرفته است. این جزایر اغلب حسی از آزادی، فرار از ازدحام و شگفتی را به مخاطب القا می‌کنند. پوکت در این میان، طی چند دهه اخیر پیشرفت‌های شگرفی داشته و با وجود جزایر کلاسیک اطرافش، مدرنیته را به عقب می‌راند. در این مقاله، بهترین جزایر اطراف پوکت را معرفی کردیم. بدون شک هر کدام از این نواحی، در نوع خود منحصر به فرد هستند و در زمان سفر با تور تایلند، ارزش دیدن دارند.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران