گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

استانبول شهر سرخ رنگ کشور ترکیه، شهری پر از جاذبه‌های تاریخی، شهری که می‌شود بهترین تفریحات را در آن تجربه کرد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر با تور ترکیه است. شهری که همه چیز در آن تنوع دارد. این شهر که بهترین شهربازی‌های ترکیه را در خود جای داده است، بهترین موزه‌های این کشور را نیز در خود دارد. در سفرتان با تور استانبول اگر می‌خواهید یکی از متفاوت‎ترین موزه‌های آن را ببینید همراه ما باشید تا موزه‌ی توهمات این شهر را خدمتتان معرفی کنیم و نکات لازم برای بازدید از آن را خدمتتان بازگو کنیم. موزه‌ای که نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگسالان نیز شگفت‌انگیز است.


موزه‌ی توهمات استانبول

موزه‌ی توهم واقعیت برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر زاگرب کرواسی ساخته شد و بعد از این شهر پایش به نقاط دیگر جهان باز شد. نقاطی از جمله نیویورک، کوالالامپور، شانگهای، وین، دبی و ... . موزه‌هایی که می‌توانستند در بازی نور و تصویر، چشم انسان را فریب دهند و توهماتی برای او به وجود آورند. موزه‌هایی که واقعیت‌های جدید را به انسان معرفی می‌کردند. واقعیت‌هایی که تمامی تصورات و پیش‌فرض‌ها را به هم می‌ریزند و بناهای جدیدی در ذهن می‌سازند. موزه‌ی توهم استانبول شانزدهمین موزه از میان این سری از موزه‌هاست. اگر می‌خواهید بخش‌های مختلف این موزه در استانبول را بشناسید و به هنگام سفر به این شهر از آن دیدن کنید همراه ما باشید تا این موزه را بیشتر خدمتتان معرفی کنیم. موزه‌ای که تم رنگی آن در شهر استانبول نارنجی است و در هر شهر مختلف دنیا یک تم رنگی متفاوت دارد.

 

موزه نظامی استانبول، گنجینه‌ی تاریخی ترکیه

اتاق اِیمز

در بازدیدتان از این موزه اگر به این اتاق تشریف ببرید، در هرقسمت آن بایستید با توجه به موقعیت‌تان می‌توانید اندازه‌ای متفاوت از ابعاد خود را ببینید. این اتاق یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز برای شما به ارمغان می‌آورد که طی آن، شما آنچه می‌بینید هستید و نه آنچه واقعا هستید. در یک قسمت اتاق بسیار بزرگتر از تصورتان هستید و در قسمتی دیگر بسیار کوچکتر. بنابراین شما از آنچه هستید یا واقعا بزرگترید و یا واقعا کوچکتر!

اتاق چرخان

در این اتاق تصویرتان نود درجه نسبت به واقعیتی که در آن قرار دارید می‌چرخد. شگفت‌انگیز نیست؟ یعنی وقتی شما ایستاده‌اید انگار که خوابیده‌اید و وقتی خوابیده‌اید انگار که ایستاده‌اید. در این اتاق می‌توانید عکس‌های جالبی از خودتان بیندازید.

 

راهنمای بازدید از موزه‌های پرا و کاریه در استانبول


تونل گرداب

در این بخش موزه شما بر روی یک پل قرار دارید که ثابت است اما به سبب نورپردازی اطرافش احساس می‌کنید که این پل معلق است و شما بر روی آن درحال حرکت هستید. زمین زیر پایتان در این پل نمی‌لرزد اما شما احساس می‌کنید دارید تکان‌تکان می‌خوردید. حالا واقعا ثابت هستید یا دارید تکان می‌خورید؟


اتاق‌های بی‌نهایت

این اتاق پوشیده از‌ آینه‌هایی با ارتفاع بلند است که سبب می‌شود توهمی از فضای نامتناهی به وجود آید. بنابراین وقتی در این اتاق هستید انگار در جایی هستید که انتها ندارد و شما در این بی‌انتهایی تبدیل به موجوداتی می‌شوید که همه جا هست؛ هم در شرق هست و هم در غرب، هم در شمال هست و هم در جنوب.

 

حقایق جالبی از سه موزه شگفت‌انگیز استانبول

دورهمی دور میز

آیا دوست دارید سر میزی بشینید که اطرافتان پر باشد از خودتان؟ در این بخش از موزه شما روی صندلی و پشت میزی می‌نشینید که در چهار طرف دیگر میز نیز خودتان نشسته‌اید و شما به هر طرف رو برگردانید می‌توانید خودتان را ببینید. در این اتاق یک میز گرد بزرگ وجود دارد که یک دایره کامل است و دو آینه با زاویه ۶۰ درجه شما را دور این میز منعکس می‌کند.

تورنت

در این بخش موزه اگر دوست دارید هیپنوتیزم شوید این اتفاق برایتان رخ می‌دهد. چرا که یک دیسک با خطوط سیاه و سفید مقابل‌تان قرار دارد و اگر آن را بچرخانید یک توهم نوری برایتان ایجاد می‌شود. توهمی که سبب می‌شود بروید به خلسه، به یک جایی میان خواب و بیداری، به یک جای عجیب؛ شاید سرزمین رویاهایتان.

 

راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

ساعات بازدید و آدرس موزه توهمات استانبول

درهای این موزه در تمامی روزهای هفته به روی بازدیدکنندگانش از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. بازدیدکنندگانی که می‌توانند از کودکان تا بزرگسالان باشند و باید بدانید ورودیه این موزه به ازای کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

این موزه دسترسی مناسبی دارد و در انتهای خیابان استقلال استانبول واقع شده است. شما با وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول  به راحتی می‌توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

۰۹ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران