گشتی یکروزه در طبیعت اطراف پکن (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری پکن
گشتی یکروزه در طبیعت اطراف پکن (بخش دوم)

پکن یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که امروزه ظاهری مدرن به خود گرفته و پایتخت کشور چین به شمار می‌آید. شهری پر از امکانات که مطابق با آمار یکی از پرجمعیت‌ترین کلانشهرهای جهان است. شهری که ساختمان‌ها و بناهای باشکوهش آن را بسیار مشهور کرده‌اند. در سفرتان به این شهر اگر می‌خواهید از جاذبه‌های تاریخی و شهری آن فاصله بگیرید همراه ما باشید تا در ادامه‌ی قسمت اول این مطلب با هم سری به طبیعت این شهر بزنیم. طبیعتی که در اطراف پکن قرار دارند و دسترسی‌شان مناسب و ساده‌ است.


بازدید از رودخانه لانگ‌کینگ جورج (Longqing George)

این رودخانه یکی از رودخانه‌های زیبای چین است که طبیعت دور و اطرافش شباهت زیادی به دریاچه لی در گویلین دارد. به همین دلیل مردم چین به این دریاچه لی کوچک هم می‌گویند. دریاچه‌ای که اطرافش پوشیده از صخره‌های سرسخت و زیباست و به جنگل‌های گرمسیری می‌ماند. دریاچه‌ای که در آن امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران فراهم آمده است. چرا که می‌خواهد برای آنها یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی بسازد. دریاچه‌ای که از مرکز شهر پکن حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد. البته اگر این مسیر را با خودرو بپیمایید. برای ورود به پارک این دریاچه باید در حدود ۴۰ یوآن بپردازید و بعد برای استفاده از هرکدام از جاذبه‌های تفریحی این پارک نیز باید هزینه‌های جداگانه پرداخت کنید. پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی این پارک موارد زیر هستند.


قایق‌سواری: در این دریاچه می‌توانید دو گونه قایق سواری را امتحان کنید. در یک شیوه می‌توانید خودتان قایق‌های پارویی سه نفره اجاره کنید و به کشف دریاچه بپردازید و در شیوه‌ای دیگر می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ یوآن سوار قایق‌های بزرگ بشوید و یک ناخدا شما را در این دریاچه بچرخاند.
بانجی‌جامپینگ: اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید؛ این تفریح شگفت‌انگیزترین تفریحی است که در سفر به پکن می‌توانید انجام بدهید. تفریحی که طی آن از یک سکوی بلند به زمین سقوط می‌کنید و در این سقوط هرچه انرژی منفی است را از خود می‌رانید. این تفریح را به صورت دونفره نیز می‌توانید انجام بدهید. بنابراین اگر برای ماه عسل به پکن رفته‌اید، برای انجام یک تفریح دونفره خاطره‌انگیز می‌توانید روی بانجی‌جامپینگ این پارک حساب باز کنید.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

زیپ‌لاین: زیپ‌لاین این دریاچه شما را از روی درختان و صخره‌ها عبور می‌دهد و در یک مسیر خاطره‌انگیز سرعت و هیجان را درون ذهن شما به یادگار می‌گذارد.
بازدید از بنای الماس: این بنا یکی از بناهای تاریخی پکن است که نزدیک به هزار سال قدمت دارد و دیدن آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.
بازدید از ارتفاع: بلندترین نقطه این پارک ۲۵۷ متر ارتفاع دارد و مسیر رسیدن به این ارتفاع را می‌توانید با ۶ پله برقی که به صورت بدنه‌ی یک اژدها هستند طی کنید. رفتن به این ارتفاع و تماشای زیبایی‌های این پارک از بالا یکی از مهمترین دستاوردهای بازدید از این پارک در سفر به پکن است.
برای دسترسی به این دریاچه می‌توانید سوار اتوبوس‌های تندرو ۹۱۹ بشوید و در ایستگاه یانگینگ‌ دونگ گوآن پیاده شوید. از این ایستگاه هم می‌توانید سوار تاکسی شوید.

 

آشنایی با پارک جهانی پکن در چین

بازدید از مرداب هانشیکیائو (Hanshiqiao)

این مرداب در شمال شرقی پکن واقع شده است و یکی از زیباترین نقاط طبیعی شهر به شمار می‌آید. مردابی که در گذشته فرودگاه شهر پکن در نزدیکی آن قرار داشته است. مردابی که خانه‌ی پرندگان مهاجر است و یکی از خاطره‌های فراموش ناشدنی بازدید از آن تماشای پرندگان است. آن هم وقتی که بال و پرشان را در این مرداب می‌شویند. به هنگام بازدید از این مرداب می‌توانید قایق‌های موتوری اجاره کنید و به کشف پرندگان مختلف این مرداب در لابه‌لای پوشش‌های گیاهی‌اش بپردازید. جدای از قایق نیز اگر اهل رکاب زدن هستید، باید بدانید امکان دوچرخه‌سواری در این مرداب برای شما فراهم آمده است. بنابراین به طبیعت آن عشق بورزید، دوچرخه اجاره کنید و ساعاتی خوش را در سفر به پکن سپری کنید. یکی دیگر از تفریحات این مرداب تماشای پرندگان از پشت تلسکوپ است. اگر می‌خواهید عقاب‌ها و بازها و جغدها و قرقاول‌ها را در قعر آسمان ببنید، با پرداخت هزینه می‌توانید از تلسکوپ‌های این مرداب استفاده کنید. از مرکز شهر پکن تا این مرداب در حدود دو ساعت و نیم راه است و برای دسترسی به آن می‌توانید سوار اتوبوس‌های ۹۱۸ بشوید و در یانگژن از این خط پیاده شوید. در یانگژن نیز می‌توانید سوار تاکسی شوید و در کمتر از ۱۵ دقیقه به این مرداب برسید.

 

بهترین تم پارک‌های پکن برای گردش با بچه‌ها

۱۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران