برج مروارید شرق نماد باشکوه شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
برج مروارید شرق نماد باشکوه شانگهای

برج مروارید شرق شانگهای از جمله آسمان خراش‌های باشکوهی است که در شهر بزرگ و پیشرفته شانگهای جلب توجه می‌کند. اگر شما نیز قصد دارید تا با تور چین به شهر شانگهای سفر کنید مطمئن باشید که این برج زیبا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. پس بهتر است تا قبل از بازدید با برخی ویژگی‌ها و مشخصات این بنای مدرن آشنا شوید.

 

معرفی برج مروارید شرق شانگهای (Oriental Pearl Tower)

برج مروارید شرق یا به عبارتی دیگر برج رادیو و تلویزیون شانگهای با داشتن ارتفاعی در حدود ۶۴۸ متر موفق شده تا به عنوان ششمین برج بلند دنیا شناخته شود. این برج علاوه بر شکوه و عظمتی که دارد به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه هانگ‌پو چشم‌انداز بسیار زیبایی را نیز به دست آورد. علت نام‌گذاری برج مروارید به دلیل معماری و طراحی نمای آن می‌باشد. چرا که با مشاهده آن تصور می‌کنید مروارید‌هایی از بالا بر روی زمین در حال ریختن هستند.

پروژه ساخت برخ مروارید شرق در سال ۱۹۹۱ شروع شد. ساخت چنین پروژه بزرگی حدود ۳ سال زمان برد و نهایتا در سال ۱۹۹۴ به اتمام رسید. این برج علاوه بر اینکه برج رادیو و تلویزیون می‌باشد دارای بخش‌های تفریحی نظیر رستوران‌ها، کافه، هتل برای اقامت مسافران، سالن بازی، مغازه‌هایی برای خرید و ... می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا در سفر خود با تور شانگهای بازدید از این برج را هرگز از دست ندهید. همچنین در این بازدید حتما به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چرا که شاهد منظره‌های زیبایی خواهید بود.

 

معرفی بهترین بوتیک هتل‌های شانگهای

Oriental Pearl Tower 

بخش‌های تشکیل دهنده برج مروارید شرق شانگهای

برج مروارید شرق شانگهای از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی می‌باشند. از جمله مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • کپسول فضا (Space capsule)

بالاترین طبقه این برج بلند کپسول فضا نام دارد. علت نامگذاری آن به دلیل شباهت زیادش به یک شاتل فضایی است. علاوه بر آن مسئولین این بخش را در حالی که لباس فضانوردی پوشیده‌اند در حال استقبال از بازدید کننده‌ها خواهید دید. شما برای بازدید و لذت بردن از این بخش باید تا ارتفاع ۲۶۳ متر بالا بروید.

Oriental Pearl Tower

  • طبقه‌ای بر فراز ارتفاعات با کف شیشه‌ای (Glass-Bottomed sightseeing)

یکی از متفاوت‌ترین بخش‌های این برج متعلق به طبقه‌ای در ارتفاع ۲۶۳ متری است که کف آن از جنس شیشه ساخته شده است. پس اگر عاشق هیجان هستید بازدید از این بخش را هرگز فراموش نکنید.

 

معرفی ۸ سوغاتی عالی در سفر به شانگهای

Glass-Bottomed

  • سالن تماشای هوایی

از دیگر قسمت‌های جذاب این برج می‌توان به سالن تماشای هوایی اشاره کرد. برای بازدید از آن باید وارد دومین کره برج شوید. با وارد شدن به آن شما در ارتفاع ۲۵۹ متری می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از محوطه اطراف برج و رودخانه هانگ پو را از پشت شیشه‌ها تماشا کنید. این کره عظیم شیشه‌ای حس و حالی فوق‌العاده به شما خواهد داد.

برج مروارید شرق

  • موزه تاریخ شهرداری شانگهای (Municipal History Museum)

اگر به تاریخ چین و شانگهای علاقه دارید گزینه بعدی برای بازدید در برج مروارید شرقی موزه واقع در آن می‌باشد. شما در این موزه می‌توانید بخش‌های مختلفی که شامل ساختمان‌های قدیمی شانگهای، فرهنگ، سنت‌ها و جنبه‌های دیگر مربوط به شانگهای می‌باشد را به تصویر کشیده است.

 

۵ تفریح متفاوت در سفر به شانگهای چین

Municipal History

  • رستوران گردان برج مروارید شرق (Revolving Restaurant)

اگز دوست دارید تا در محیطی لاکچری و متفاوت یک وعده غذایی خوشمزه را میل کنید رستوران گردان برج مروارید شرق دقیقا وطابق با سلیقه شما خواهد بود. این رستوران عنوان بلندترین رستوران آسیا را به خود اختصاص داده و با منو غذایی متنوع از میهمانان خود پذیرایی خواهد کرد.

Revolving Restaurant

  • سالن بازی‌های کامپیوتری، دنیای فانتزی و سینما چندبعدی

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این برج سالن بازی مخصوص کودکان و حتی بزرگسالان می‌باشد. اگر به همراه خانواده به شانگهای سفر کرده‌اید می‌توانید در این بازدید کودکان خود را در این سالن قرار داده و با همسر خود لحظات خوشی را در سایر بخش‌های برج مروارید شرق بگذرانید.

 

۷ غذای خوش‌طعم شانگهای

سالن بازی‌های کامپیوتری

ساعات کاری و مکان برج مروارید شرق شانگهای

برج مروارید شرق شانگهای در منطقه پودونگ این شهر مدرن و بزرگ چین قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند در هر روز از هفته به بازدید و گذراندن وقت خود در آن بپردازند. معمولا تمامی بخش‌های قابل بازدید از ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب باز بوده و آماده پذیرایی از مردم می‌باشند. البته توصیه ما به کسانی که تصمیم خود را برای بازدید از این برج گرفته‌اند این است که حتما روزی که آسمان صاف و آفتابی هست را انتخاب کنند. تا بتوانند از نهایت زیبایی چشم‌اندازهای این برج لذت ببرند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران