بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌ها در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌ها در باکو

شاید خیلی کلیشه‌ای باشد اگر بگوییم شرق و غرب یکدگیر را در باکو ملاقات می‌کنند. اما صحنه کافه‌های شهر نشانه چند فرهنگ‌گرایی و جهان‌بینی باشکوهی است که نباید آن را از دست داد. شما در تور باکو می‌توانید بوی قهوه ترکی را در خیابان‌های باکو دنبال کنید و از خوردن شیرینی‌های خاورمیانه‌ای خوشمزه لذت ببرید. در واقع کافه‌های باکو پر از انتخاب‌های وسوسه‌انگیز آسیایی و اروپایی هستند که توانایی آن را دارند تا بی‌خیال رژیم‌تان شوید و آن‌ها را امتحان کنید. در اینجا ما بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌های باکو را بررسی می‌کنیم.

 

Baku Roasting Company

باکو از لحاظ سرو قهوه‌های عالی چیزی کم و کسر ندارد اما به نسبت جاهای دیگر باکو رستینگ کمپانی ویژگی برجسته‌ای دارد زیرا این کافه خودش دانه‌های قهوه را بو داده و عمل می‌آورد. این تنها نقطه باکو است که خودش این کار را انجام می‌دهد. قیمت منو در اینجا ارزان و مقرون به صرفه است و شامل خوراکی‌های متنوعی می‌شود. شما می‌توانید از بین انواع دسرها، گزینه‌های آذربایجانی، قهوه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر هر چیزی که دوست داشتید را سفارش دهید. فضای داخلی کافه با نورهای زرد و استفاده از سرویس چوبی حالتی صمیمی دارد. در بخشی از کافه قفسه‌های چوبی پر شده با ماگ، بسته‌بندی قهوه‌ها و سی‌دی و کتاب‌ها توجهات را به خود جلب می‌کند.

 

معرفی ۱۳ مرکز تفریحی در باکو (قسمت اول)

Baku Roasting Company

آدرس: 12, Alasgar Alakbarov st., Baku 1100 Azerbaijan

 

Cafecity Five

کافه‌سیتی فایو از موسسات زنجیره‌ای شهر است که می‌توانید ۴ شعبه آن را در باکو پیدا کنید. اگر می‌خواهید عصری را در کافه بگذرانید و برای ساعتی استراحت کنید به کافه‌سیتی نزدیک به پارک ازمیر بروید که با فضایی جذاب، قفسه‌های پر از کتاب و دیوارهایی با عکس‌های قدیمی جایی برای آرامش گرفتن است. اگر می‌خواهید روی مبلمان لم بدهید و کتاب بخوانید و یا مجله ورق بزنید پس این کافه دقیقا مناسب شماست. منوی صبحانه در اینجا عالی است. تصورش را بکنید سالمون با آووکادو، املت و سوسیس تند، گزینه‌های گیاهی، وگان و غذاهای فاقد گلوتن را می‌توانید پیدا کنید. به عبارتی فرقی نمی‌کند چه وقت به این کافه بروید، همیشه چیزی برای خوردن پیدا خواهید کرد.

Cafecity Five

آدرس: İnşaatçılar prospekti, Yasamal Bakı, Azerbaijan

 

Cay Bagi 145

اگر از طرفداران بی‌چون و چرای چای هستید باید به Cay Bagi ۱۴۵ بروید که بی‌شک از بهترین جاهای باکو برای نوشیدن چای است. این کافه باغی آرام در شهر است که تراسی جذاب رو به شهر قدیمی و دریا دارد. این کافه به حدی جذاب و دلنشین است که تصور پیدا کردن جایی بهتر، سخت است. شما در اینجا غرق عناصر آذربایجانی از فرش‌های پهن شده روی زمین تا کاشی‌های دست‌ساز خواهید شد. چای قرمز به صورت سنتی در استکان‌های کمر باریک شیشه‌ای سرو می‌شوند. برای برطرف کردن تلخی چای از کیک‌های عسلی فوق‌العاده خوشمزه سفارش دهید. فضای داخلی و چه فضای بیرونی این کافه واقعا جذاب و مثال زدنی است. منوی ارزان و مقرون به صرفه آن نیز همه چیز را تکمیل کرده است.

 

۶ بنای مدرن و معروف در باکو

Cay Bagi 145

آدرس: 3 Kichik Qala, Səbail Bakı, 1000, Azerbaijan

 

Coffee Moffie

این کافه محلی و مستقل در نزدیکی میدان چشمه باکو قرار گرفته است. تمام باریستاهای کافه دارای گواهینامه Lavazza هستند و بر قهوه‌های بسیار عالی به سبک ایتالیایی در این منو تسلط دارند. در طول روز کافه مافه به محلی محبوب برای کارمندان آنلاینی می‌شود که دوست دارند در محیطی دوستانه و صمیمی با دسترسی به قهوه و اتصال اینترنت به کارهایشان برسند. با این همه شب‌ها این کافه به محل تجمع همه اقشار جامعه تبدیل می‌شود. در اینجا مسابقات شطرنج برگزار می‌شود و انجمن شاعران محلی به نمایشنامه خوانی می‌پردازد. در واقع در تمام طول روز تا شب حس و حال فرهنگی آن با مخاطبین مختلف حفظ می‌شود.

Coffee Moffie

آدرس: 9 Islam Safarli Street, Yasamal Bakı, 1005, Azerbaijan

 

Kibrit Book Café

اگر عصر وارد کافه کتاب کبریت شوید آن را با مرکز فرهنگی اشتباه خواهید گرفت. این کافه فانتزی قهوه فوق‌العاده کلمبیایی سرو می‌کند و کتاب می‌فروشد. با تاریک شدن هوا موسیقی زنده هم به مجموعه اضافه می‌شود. اینجا مکانی برای کتاب‌خوانی و گفتگو است. کبریت دارای فضای آرامش بخشی بوده و بیشتر مخاطبان آن را دانش آموزان و کارآفنان تشکیل می‌دهند. اگر شما در این سبک و سیاق هستید پس در اینجا افرادی شبیه به خودتان را پیدا خواهید کرد.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو

Kibrit Book Café

آدرس: 154 Tolstoy, Nəsimi Bakı, 1005, Azerbaijan

 

Malacannes 145

این قلیان‌سرا و کافه در باغ زیبای Molokan واقع شده است. در واقع کافه بخشی از یک ساختمان تاریخی است و شما می‌توانید از کافه خارج شوید و نگاهی به معماری اطراف بیاندازید. نه تنها کارکنان برای مهمانان قلیان می‌آورند بلکه همیشه به صورت سنتی چای داغ از سماور سرو می‌شود. این منو از میان وعده‌های آذربایجانی گرفته تا سوشی‌ها، شیرینی‌های اروپایی و ساندویچ‌های تازه موارد تنوع و دلخواه زیادی را در بر می‌گیرد. با این‌همه دسرها بیشتر مورد توجه قرار دارند به طوری که شما را به دوباره رفتن ترغیب می‌کند.

Malacannes 145

آدرس: 11 Rasul Rza, Sabayil Baku, 1005, Azerbaijan

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران