معرفی ۸ فیلم آذربایجانی پیش از سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی ۸ فیلم آذربایجانی پیش از سفر به باکو

آذربایجان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که می‌توانید ارزان به آن سفر کنید. کشوری سردسیر و پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مصنوعی. کشوری جذاب که در شهر باکویش بهترین امکانات رفاهی و اقامتی را دارد. اگر به دنبال مقصدی خاص برای سفر هستید، اگر می‌خواهید در سفر با تور باکو با بخش‌های زیبا و جذاب کشور آذربایجان بیشتر آشنا شوید و اگر می‌خواهید به فرهنگ این کشور مسلط شوید، همراه ما باشید تا ۸ فیلم آذربایجانی که بهتر است پیش از سفر به این کشور ببینید را خدمتتان معرفی کنیم.

 

Ali and Nino

این فیلم محصول سال ۲۰۱۶ است و داستان عشقی ممنوعه را روایت می‌کند. عشق میان یک پسر اهل باکو و یک دختر اهل گرجستان. پسری که مسلمان است و دختری که مسیحی و به خاطر دین این دو نمی‌توانند به یکدیگر برسند. داستان عشق این دو نفر مربوط به جنگ جهانی اول و استقلال آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۱۸ است. با تماشای این فیلم می‌توانید با مناسبات فکری و فرهنگی مردمان آذربایجان در یک قرن پیش آشنا شوید. در این رابطه سری می‌‌‌‌زنیم به مقالات قبل که مجسمه عاشقانه علی و نینو در باتومی گرجستان را معرفی کردیم که نمادی از این فیلم و داستان است.

Pomegranate orchard

این فیلم در سال ۲۰۱۷ اکران شده است و نماینده‌ی کشور آذربایجان در آکادمی اسکار بوده است. فیلمی که داستان یک مرد روستایی را روایت می‌کند. مردی که ۱۲ سال پیش خانه‌اش را ترک کرده و همسر و فرزندش را تنها گذاشته است. این مرد حالا به روستایش برگشته تا زخم‌های حاصل از رفتنش را التیام بخشد، اما آنچه او انجام داده و اتفاق‌هایی که بر خانواده‎اش گذشته‌اند به راحتی قابل جبران نیستند. تماشای این فیلم شما را با بافت زندگی روستایی و بخشی از طبیعت آذربایجان آشنا می‌کند.

 

زیباترین پارک‌های ملی آذربایجان

The Scoundrel

اگر دوستدار فیلم‌هایی که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می‌پردازند هستید، این فیلم یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در آذربایجان ساخته شده. فیلمی که داستان آن در دهه‌ی ۱۹۹۰ می‌گذرد و فساد و اضمحلال قدرت شوروی را نشان می‌دهد. با تماشای این فیلم می‌توانید چالش‌های زندگی در باکو قبل از استقلال آذربایجان را ببینید. این فیلم محصول سال ۱۹۹۸ میلادی است.

Nabat

نبات محصول سال ۲۰۱۴ سینمای آذربایجان است و در همین سال این فیلم برای اسکار هشتاد و هفتم ارسال شده است. فیلمی که بازیگر اصلی آن سیمین معتمد آریا بازیگر مشهور سینمای ایران است. داستان این فیلم در بحبوحه جنگ و در یک روستای دوردست و کوچک می‌گذرد که در آن زنی زندگی می‌کند که فقط از طریق فروختن شیر بدست آمده از تنها گاوش امرار معاش می‌کند. با گسترش جنگ، روستای محل زندگی نبات کاملا متروک می‌شود و او ناچار است به تنهایی در این روستای متروک زندگی کند. تماشای این فیلم می‌تواند تصویر زندگی ساده‌ی مردمان روستا در آذربایجان را برای شما عیان سازد.

 

دیدن فیلم‌های روز دنیا در سالن‌ سینماهای باکو

On Distant Shores

این فیلم در زمانیکه شوروی جزو اتحادیه جماهیر شوروی به شمار می‌آمده ساخته شده است. فیلمی که در آن یک چریک آذربایجانی برای نبرد با نازی‌ها به یوگسلاوی می‌رود. اگر می‌خواهید با مناسبات زندگی در زمان اتحاد جماهیر شوروی آشنا شوید و یک قهرمان آذربایجانی در آن سال‌ها را نیز بشناسید، این فیلم را تماشا کنید. فیلیمی که محصول سال ۱۹۵۸ است و برخلاف بیشتر فیلم‌های آن دوران، سویه‌های تبلیغاتی کمتری دارد.

6O Olmasin, Bu Olsun

این فیلم یک کمدی موزیکال است که داستان آن در سال‌های اوایل قرن بیستم می‌گذرد. فیلمی که در آن یک زن عاشق مجبور است با مردی ازدواج کند که عاشق آن نیست و عشق اصلی زن نیز تلاش دارد این اتفاق نیفتد. این فیلم در سال ۱۹۵۶ میلادی ساخته شده است و تماشای آن یک تجربه‌ی جالب است. چراکه شما می‌توانید شیوه‌ی زیستن، لباس پوشیدن، برگزاری مراسم‌ها و عشق‌های آذربایجانی‌ها در زمان گذشته را مشاهده کنید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این فیلم را تماشا کنید.

 

۵ هتل لاکچری باکو برای اقامتی شاهانه در این شهر

Batu

این فیلم در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است و یکی از فیلم‌های خوش فرم و خوش ساخت آذربایجانی‌ها به شمار می‌آید. فیلمی که داستان یک نوجوان را روایت می‌کند. نوجوانی که طی دوستی با یک مرد بزرگتر از خودش می‌آموزد چطور با زندگی پس از مرگ مادرش کنار بیاید. با تماشای این فیلم می‌توانید با طبیعت فوق‌العاده زیبای آذربایجان آشنا شوید و یک زندگی روستایی را تماشا کنید.

Yanlis Anlama

این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ است و یک کمدی جذاب به شمار می‌آید. فیلمی که در آن یک خانواده‌ برای دریافت ارث خود از استانبول به باکو سفر می‌کنند و در این سفر تفاوت‌های مذهبی و فرهنگی به زبانی طنز به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم جدای از آنکه می‌تواند شما را با شهر باکو آشنا کند، می‌تواند برای دو ساعت نیز سرگرم کند و بخنداند.

 

۱۰ کاری که حتما باید در اولین سفر خود به باکو امتحان کنید

۰۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران