۷ کتابفروشی در تفلیس برای عاشقان مطالعه

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۷ کتابفروشی در تفلیس برای عاشقان مطالعه

تفلیس یکی از زیباترین و بهترین شهرهای گرجستان است که باید به آن سفر کرد، از جاذبه‌های تاریخی‌اش دیدن کرد، در جاذبه‌های تفریحی‌اش خوش گذراند و روزهای خاطره‌انگیزی را پشت سر گذاشت. شهری که بهترین هتل‌ها و رستوران‌های گرجستان را در خود دارد و همچنین بهترین مراکز فرهنگی این کشور را. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر اگر علاقمند به کتاب هستید، جزو عاشقان ادبیات به شمار می‌آیید و دوست دارید در سفر یک کتاب به عنوان یادگاری بخرید همراه ما باشید تا ۷ کتابفروشی مشهور این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 

۱- کتابفروشی prospero’s book

این کتابفروشی در خیابان روستاولی واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های تفلیس به شمار می‌آید. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید غرق شوید در قفسه‌های مختلف و حداقل برای یک ساعت حسابی خوش بگذرانید. البته اگر اهل کتاب هستید و با تورق کردن آنها به هیجان می‌آیید. در قفسه‌های این کتابفروشی می‌توانید انواع کتاب‌های ادبیات از کلاسیک گرفته تا مدرن را به زبان انگلیسی بیابید و بخرید. همچنین می‌توانید سراغ کتاب‌های روانشناسی و تاریخ را نیز از این کتابفروشی بگیرید. یکی از بهترین کتاب‌هایی که در اینجا می‌توانید خریداری کنید کتاب‌هایی مربوط به تاریخ، فرهنگ و هنر گرجستان است که غالبا ناشران انگلیسی زبان آنها را چاپ کرده‌اند و معتبر به شمار می‌آیند.

 

معرفی ۶ رستوران حلال در تفلیس

۲- کتابفروشی Parnasi

اگر می‌خواهید کتاب‌های پرفروش دنیا را خریداری کنید، مراجعه به این کتابفروشی یکی از بهترین گزینه‌ها در سفر با تور تفلیس است. در این کتابفروشی شما هم می‌توانید سراغ کتاب‌های انگلیسی را بگیرید و هم کتاب‌هایی که به زبان گرجستانی به نگارش درآمده‌اند. ادبیات داستانی و نمایشی مشهورترین کتاب‌های این کتابفروشی در تفلیس هستند. بنابراین عاشقان فیلم و تئاتر در سفر به تفلیس حتما باید به این کتابفروشی مراجعه کنند.

۳- کتابفروشی Santa Esperanza

کتاب‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون به زبان‌های انگلیسی و گرجستانی همگی در این کتابفروشی به فروش می‌رسند. این مکان یکی از بهترین کتابفروشی‌های تفلیس است که در آن آثار تمامی ناشرهای کشور گرجستان به فروش می‌رسند. جاییکه باصفاست و در میان قفسه‌های مختلف آن برای دقایقی می‌توانید خودتان را گم کنید و لذت ببرید. همچنین جدای از کتاب، لوازم‌التحریر از دیگر وسایل خوب است که در این کتابفروشی می‌توانید آنها را تهیه کنید. اگر می‌خواهید یک کالای فرهنگی در سفر به تفلیس برای دوستان و نزدیکان‌تان خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم به این کتابفروشی مراجعه کنید.

 

بهترین محله‌های تفلیس برای پیاده‌روی و عکاسی

۴- خانه کتاب Bukinisturi

اگر کتاب باز هستید و از بودن لابه‌لای کتاب‌ها لذت می‌برید، این کتابفروشی یکی از بهترین کتابفروشی‌های گرجستان است. جاییکه کتاب‌های دست دوم و قدیمی را در آن می‌توانید پیدا کنید. جایی پر از کتاب‌های انگلیسی زبان برای شمایی که به دنبال کتاب‌های کمیاب هستید. جاییکه بازدید از آن برای خیلی‌ها یک تفریح هیجان‌انگیز به شمار می‌آید. جایی پر از شگفتی که پاتوق بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری تفلیس است. اگر به دنبال کتابی هستید که تا به حال نتوانسته‌اید آن را پیدا کنید به شما توصیه می‌کنیم در سفر به گرجستان به این کتابفروش تشریف ببرید تا از پیدا کردن چیزی که مدت‌ها به دنبالش بودید شگفت‌زده بشوید.

۵- کافه کتاب Bakhtrioni

این کافه کتاب یکی از تفریحگاه‌های خوب شهر تفلیس است. جاییکه در آن می‌توانید بهترین نوشیدنی‌های سفر به گرجستان را سفارش بدهید و نوش جان کنید درحالیکه دور و اطراف‌تان را کلی کتاب فراگرفته است. در این کافه کتاب می‌توانید کتاب‌های انگلیسی زبان را ورق بزنید و درحالیکه نوشیدنی‌تان را نوش جان می‌کنید بخوانید. اما جدای از خواندن اگر قصد خرید کتاب را نیز داشته باشید این امکان در اینجا برایتان فراهم است.

 

خرید در بازار سنتی میدانی تفلیس

۶- کتابفروشی Bukur sulakauri

در این کتابفروشی از هر ژانری که بخواهید می‌توانید کتاب بیابید. این کتابفروشی در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است و در آن هم می‌توانید سراغ نویسندگان گرجی را بگیرید و هم سراغ نویسندگان دیگر کشورها را. جایی پر از کتاب‌های انگلیسی زبان و پر از عنوان‌های جذاب که اگر قصد خرید هم نداشته باشید شما را ترغیب به خرید می‌کنند. این کتابفروشی که برای یکی از انتشاراتی‌های گرجستان است، تمرکزش بر روی ترجمه‌های کتاب‌ها به زبان گرجی است.

۷- کتابفروشی Ligamus

این کتابفروشی یکی از بهترین کتابفروشی‌های گرجستان برای خرید کتاب‌های مربوط به کودکان و نوجوانان است. جاییکه یک کافه نیز در خود دارد و درحالیکه می‌توانید نوشیدنی‌های عالی سفارش بدهید و نوش جان کنید، می‌توانید کتاب نیز تورق نمایید. اگر برای کودکان‌تان کتاب‌های انگلیسی زبان می‌خواهید می‌توانید به این کتابفروشی مراجعه کنید و خریدهای خوب انجام بدهید.

 

پل صلح تفلیس و ۱۰ جاذبه گردشگری برتر اطراف آن

۱۹ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران