آشنایی با موزه مارتیروس ساریان ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی با موزه مارتیروس ساریان ایروان

ارمنستان پر است از جاهای جذاب و دیدنی که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. بدون شک در سفر با تور ارمنستان به این کشور زیبا وقت اضافی نخواهید داشت. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن در پایتخت آن، ایروان واقع شده‌اند. ایروان این روزها به یکی از مقاصد گردشگری مهم تبدیل شده است. از جمله یکی از این مکان‌ها که اکثر علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی را در تور ارمنستان به خود جذب می‌کند موزه مارتیروس ساریان می‌باشد. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که فکر می‌کنید به این سبک از مکان‌ها علاقه دارید با ما باشید.

 

موزه مارتیروس ساریان ایروان

موزه مارتیروس ساریان از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی می‌باشد که سالیانه توریست‌های بسیاری برای دیدن آن مسیر این موزه را در سفر خود به ایروان در پیش می‌گیرند. شما می‌توانید در این موزه همان طور که از نامش پیداست آثار و اشیاهای مربوط به هنرمند معروف مارتیروس ساریان را بازدید کنید. اکثر آثار وی نقاشی‌هایی بر گرفته از فرهنگ و سبک‌های روسی هستند. حتی اگر علاقه زیادی به کارهای هنری و نقاشی ندارید توصیه می‌کنیم تا حتما بازدید از این موزه را فراموش نکنید. چرا که شیفته زیبایی‌های این آثار خواهید شد.

 

راهنمای سفر تاریخی به ایروان پایتخت ارمنستان

موزه مارتیروس ساریان ایروان

مارتیروس ساریان یکی از نقاشان به نام ارمنستان می‌باشد. وی تحصیلات خود را در رشته نقاشی و در شهر مسکو روسیه به اتمام رسانده بود. به همین دلیل هست که اکثر آثار او حال و هوای هنر روسیه را دارند. او به قدری به نقاشی و هنر علاقه داشت که این علاقه و اشتیاق را به صورت بارز در نقاشی‌ها می‌توان دید. از جمله ویژگی‌های بارز آثار مارتیروس استفاده از رنگ‌های روشن شبه مانند است که با استفاده از قدرت تخیل قوی خود آن‌ها را رسم کرده است.

از جمله مواردی که در آثار مارتیروس ساریان توجه همه را به خود جلب می‌کند به کار بردن رسم‌های ساده در نقاشی‌هایش است. او به قدری ماهرانه این اشکال را ترسیم کرده است که گویی طبیعت شکل گرفته در آثارش واقعی هستند. به گفته خودش استاد اصلی وی برای الهام و یاد گرفتن نقاشی طبیعتی است که خداوند رسم کرده است. شما می‌توانید ترکیبی از دو سبک هنری شرقی و غربی را در نقاشی‌های مارتیروس ساریان ببینید.

موزه مارتیروس ساریان ایروان

معرفی مارتیروس ساریان

مارتیروس ساریان از نقاشان و هنرمندان خبره ارمنی بود که در تحصیلات خود را در رشته نقاشی در مسکو گذراند. وی بعد از اتمام تحصیلات خود در سال ۱۹۲۱ به کشور خود ارمنستان برگشت. بلافاصله بعد از بازگشت خود مدرسه نقاشی را در ارمنستان تاسیس کرد. توانایی و استعداد وی در نقاشی باعث شد تا در کوتاه مدت به شهرت زیادی برسد. امروزه می‌توانید نقاشی‌های ارزشمند او را در موزه‌های مختلف دنیا ببینید. البته موزه مارتیروس ساریان تنها موزه‌ای می‌باشد که صرفا برای آثار او اختصاص داده شده است. حدود ۲۵۰ عدد از نقاشی‌های مارتیروس در این موزه به نمایش در آمده است.

 

۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان

موزه مارتیروس ساریان ایروان 

ساعات کاری موزه مارتیروس ساریان

درهای موزه مارتیروس ساریان همه روزه به جز پنجشنبه‌ها به روی بازدیدکنندگان باز است. آن‌ها می‌توانند در تمامی ایام هفته بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر از آثار موجود در موزه دیدن کنند. البته موزه در تعطیلات رسمی کشور تعطیل می‌باشد.

موزه مارتیروس ساریان ایروان

هزینه بازدید از موزه مارتیروس ساریان

علاقه‌مندان به بازدید از این موزه باید قبل از ورود هزینه‌ای بابت خرید بلیط بپردازند. هزینه بلیط برای افراد با گروه‌های سنی مختلف متفاوت می‌باشد. هزینه‌ها برای هر یک از افراد عبارتند از:

  • بزرگسالان ۱۰۰۰ درام ارمنستان
  • دانش آموزان، دانشجویان و مستمری بگیران ۳۰۰ درام ارمنستان
  • خرید بلیط به همراه راهنما به زبان ارمنی برای تفسیر نقاشی‌ها ۲۰۰۰ درام ارمنستان
  • خرید بلیط به همراه راهنما به زبان روسی، انگلیسی و فرانسوی ۴۰۰۰ درام ارمنستان

البته ناگفته نماند که گردشگرانی که دوست دارند تا به صورت اقتصادی سفر کنند می‌توانند در آخرین شنبه هر ماه به صورت رایگان از این موزه بازدید کنند.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

موزه مارتیروس ساریان ایروان 

مسیر دسترسی به موزه مارتیروس ساریان

برای اینکه بتوانید از موزه مارتیروس ساریان دیدن کنید باید خود را به آدرس زیر برسانید:

No 3 Saryan St., Yerevan 0009, Armenia

موزه مارتیروس ساریان ایروان

مدت زمان پیشنهادی جهت بازدید از آن حدود ۱ تا ۲ ساعت می‌باشد. بعد از اینکه از آثار موجود در این موزه تاریخی دیدن کردید حتما سری به جاذبه‌های گردشگری این حوالی بزنید. از جمله این مکان‌ها عبارتند از:

  • موزه Hovhannes Tumanyan با فاصله ۰.۱۱ کیلومتر
  • موزه Karen Demirchyan با فاصله ۰.۴۵ کیلومتر
  • خانه اپرا ایروان با فاصله ۰.۵۵ کیلومتر
  • موزه ماتناداران با فاصله ۱.۲ کیلومتر
  • موزه تاریخ ارمنستان با فاصله ۱.۳ کیلومتر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران