بازدید از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بازدید از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه ایروان

در کنار تفریحات و سرگرمی‌هایی که در هر سفری وجود دارد بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز سهم بزرگی در گذراندن اوقات و لحظات سفر دارند. به خصوص اگر عازم سفری خارجی باشیم آشنایی با تاریخچه و فرهنگ و سنت‌های آن کشور جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. از آنجایی که یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری برای ما ایرانیان کشور ارمنستان می‌باشد در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه که نقش بسیاری در تاریخ این کشور دارد بپردازیم. اگر شما نیز فکر سفر با تور ارمنستان را در سر دارید قبل از برنامه‌ریزی تا پایان این مقاله در کنار ما باشید.

 

بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه

بهتر است قبل از اینکه با این بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه در ایروان آشنا شوید کمی در مورد حادثه نسل‌کشی ارامنه در طول تاریخ صحبت کنیم. داستان از این قرار است که در اوایل قرن بیستم که مصادف با جنگ جهانی اول بود هزاران هزار ارمنی قربانی قدرت و سیاست دولت عثمانی ترکیه شدند. دولت عثمانی برای پاکسازی نژاد ترک‌ها، ارمنی‌ها را از خاک خود بیرون و آن‌ها را آواره بیابان‌ها کرد. این حادثه باعث مرگ تعداد بسیار زیادی از ارمنی‌های آواره در بیابان‌ها شد. از آن تاریخ به بعد مردم ارمنستان از این حادثه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نسل کشی‌های تاریخ یاد می‌کنند.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

موزه نسل کشی ارامنه

در نهایت دولت ارمنستان در ۵۰امین سالگرد این اتفاق تلخ تصمیم گرفت تا سازه‌ای را جهت یادبود همیشگی این جانباختگان بنا کند. پروژه ساخت این بنا حدود ۲ سال طول کشید. در نهایت در سال ۱۹۶۷ افتتاح شد. امروزه همه این بنا را با نام بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه می‌شناسند. البته ناگفته نماند که در آن سال‌ها ارمنستان بخشی از دولت جمهوری شوروی محسوب می‌شد. به همین دلیل در ساخت آن و افتتاح آن دولت مردان شوری نیز سهیم بوده‌اند.

 

مناسب‌ترین زمان بازدید از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه

سفر با تور ارمنستان یکی از مناسب‌ترین تورها برای هر فصل سال می‌باشد. اما اگر بخواهیم یکی از بهترین زمان‌ها را برای این سفر تعیین کنیم بهتر است تا دو فصل بهار و تابستان را پیشنهاد داد. زیرا در این دو فصل شرایط آب و هوایی کاملا مساعد می‌باشد. در نتیجه بدون کمترین اذیتی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان و به خصوص بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه دیدن کرد. همچنین روز ۲۴ام ماه آوریل یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این مکان می‌باشد. زیرا به مناسبت سالگرد قربانیان این حادثه مراسم باشکوهی در این بنا برگزار می‌شود که می‌تواند برای هر شخصی جالب و دیدنی باشد.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره در ایروان

موزه نسل کشی ارامنه 

مسیر دسترسی به بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه

بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه به دلیل داشتن ساختمانی بلند و باریک از فاصله‌های دور در شهر ایروان جلب توجه می‌کند. همچنین به دلیل اهمیت این مکان اکثر راننده‌ها و مردمان ایروان آن را می‌شناسند و شما را در رسیدن به آن راهنمایی خواهند کرد. آدرس دقیق این بنا عبارت است از:

8/8 Tsitsernakaberd highway, 0028 Yerevan

موزه نسل کشی ارامنه

این آدرس در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهر ایروان قرار گرفته است. بنابراین توریست‌ها می‌توانند با کرایه تاکسی و پرداخت هزینه مناسب به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. البته اتوبوس‌هایی نیز از مرکز شهر به مقصد این بنا تعبیه شده‌اند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

 

قیمت بلیط و ساعات کاری بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه

خوشبختانه تمامی علاقه‌مندان به بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه می‌توانند بدون تهیه بلیط و به صورت رایگان از آن دیدن کنند. البته دقت داشته باشید که درهای ورودی بنا و موزه در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل هستند. در نتیجه شما باید در سایر روزهای هفته بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر به بازدید از آن بروید.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در ایروان

 موزه نسل کشی ارامنه

نکاتی در مورد بازدید از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه

این موزه یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ ارمنستان را نشان می‌دهد. بنابراین سالانه میزبان بازدیدکننده‌های زیادی می‌باشد. از جمله نکاتی که بهتر است قبل از بازدید از آن مطلع شوید عبارتند از:

  • این بنا در بین ارمنی‌ها با نام Tsitsernakaberd به معنای قلعه پرستو شناخته می‌شود.
  • در فاصله نزدیک این بنا جاذبه‌های گردشگری متعدد زیادی نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها نیز در این سفر خالی از لطف نخواهد بود.
  • در این موزه تصاویر و مدارک زیادی از نسل‌کشی دیده می‌شود. این تصاویر می‌توانند برای شما ناراحت کننده و دردناک باشند که بخشی از تاریخ هستند.
  • ارتفاع ستون بنای یادبود حدود ۴۴ متر بوده و از جنس گرانیت ساخته شده است.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران