آشنایی با باغ وحش ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی با باغ وحش ایروان

شهر ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان باغ وحشی بزرگ و زیبایی را دارا می‌باشد. اگر سفری خانوادگی با تور ارمنستان را در سر دارید بازدید از باغ وحش می‌تواند پیشنهاد بسیار جذابی برای شما باشد. چرا که در این بازدید می‌توانید از حیوانات دوست داشتنی و متنوع گوناگونی دیدن کرده و روزی به یادماندنی را به همراه کودکان خود سپری کنید. برای آشنایی بیشتر با باغ وحش ایروان شما را به همراهی ما تا پایان این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

باغ وحش ایروان

باغ وحش ایروان که بسیاری از گردشگران آن را با نام باغ وحش ارمنستان نیز می‌شناسند اولین بار در سال ۱۹۴۰ افتتاح شده است. این باغ وحش مکانی به وسعت ۳۵ هکتار را به خود اختصاص داده و جز بزرگترین باغ وحش‌ها برای بازدید علاقه‌مندان محسوب می‌شود. البته در سال‌های ابتدایی تنها ۲۰ جانور در آن نگه‌داری می‌شدند. بعدها با اتمام جنگ جهانی دوم این مکان توجه بیشتر مسئولان را به سمت خود جلب کرد و امروزه شاهد نگه‌داری بیش از ۲۷۴۹ گونه جانوری در آن هستیم که این خود شامل ۲۰۴ گونه حیوانی مختلف است. فضای سرسبز، گونه‌های جانوری متعدد، امکانات رفاهی موجود در آن سبب شده‌اند تا امروزه گردشگران بسیاری بازدید از این مکان را در الویت‌های خود در سفر به شهر ایروان قرار دهند.

 

تماشای ۱۱ عکس از ارمنستانِ زیبا

 

گونه‌های حیوانی باغ وحش ایروان

آنچه سبب شده تا باغ وحش ایروان به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریح و سرگرمی توریست‌ها تبدیل شود وجود گونه‌های حیوانی متنوع در آن است. در صورتی که شما نیز تصمیم خود را به بازدید از این مکان جذاب گرفته‌اید می‌توانید از گونه‌های حیوانی متعلق به سرزمین قفقاز، ارمنستان و دیگر بخش‌های جهان دیدن کنید. از جمله گونه‌های حیوانی موجود در این مکان می‌توان خرس قهوه‌ای سوری، گرزه ماران، گوسفند وحشی ارمنی و کرکس سیاه را نام برد که نمادی از سرزمین قفقاز هستند. علاوه بر آن می‌توان به گونه‌های حیوانی از دیگر نقاط دنیا مثل شیر آفریقایی، ببر بنگال، ببر سیبری، کفتار خال‌دار، سیاه گوش قفقازی و فیل هندی (گرانتیک) اشاره کرد.

 

مقاصد گردشگری پاییزی در ارمنستان

 

دانستنی‌های جالب در مورد باغ وحش ایروان

کشور ارمنستان از جمله مکان‌هایی است که تنوع بالایی از لحاظ گونه‌های حیوانی و زیستی برخوردار می‌باشد. بنابراین بنیاد حفاظت از حیات وحش و دارایی‌های فرهنگی ارمنستان که به اختصار با علامت FPWC شناخته می‌شود، مدیریت و حفاظت از منطقه‌ای در خوسرو را به مساحت ۸۳۹ هکتار را به عنده گرفته است. البته این منطقه تا سال‌های پیش در معرض شکار غیر قانونی، تملک غیر قانونی و چرای بیش از حد واقع شده بود. اما امروزه با توجه به همکاری‌هایی که بین مسئولین باغ وحش ایروان با بنیاد FPWC  شده به طور رسمی تحت حفاظت در آمده است. در نتیجه روز به روز شاهد افزایش گونه‌های گیاهی و حیوانی در این منطقه هستیم. همچنین فعالیت‌های متعددی به منظور جلوگیری از خطر نابودی برخی از گونه‌های رو به انقراض در این مکان در حال انجام است.

باغ وحش ایروان در حال گسترش بیشتر فعالیت‌های خود در راستای محافظت از محیط زیست و حیوانات بوده و در طی پروژه‌ای دیگر یک مدرسه باغ وحش افتتاح کرده است. هدف اصلی از تاسیس این مدرسه افزایش اطلاعات لازم در خصوص محافظت از تنوع زیستی در کشور ارمنستان و همچنین دیگر کشورهای دنیا است. چرا که سالانه کلاس‌های آموزشی بین‌المللی گوناگونی در این مدرسه برگزار می‌گردد.

 

قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

 

مسیر دستیابی به باغ وحش ایروان

همان طور که گفته شد باغ وحش ایروان مکانی بسیار ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند در محیطی استاندارد به بازدید از گونه‌های مختلف جانداران رفته و وارد دنیای حیوانات شوند. این باغ وحش محیطی بسیار ایده‌آل برای محافظت و نگه‌داری از انواع مختلفی از حیوانات را فراهم کرده است. برای اینکه به این مکان دوست داشتنی دسترسی داشته باشید باید مسیر پارک آبی شهر ایروان را در پیش بگیرید. برای این منظور می‌توانید از سیستم‌های حمل و نقل عمومی ایروان و یا تاکسی‌های درون شهری استفاده کنید. برای دسترسی آسان آدرس دقیق رسیدن به آن را آورده‌ایم:

No 20 Myasnikyan Ave, Yerevan 0025, Armenia

علاوه بر بازدید از حیوانات متعدد در باغ وحش ایروان شما فرصت شرکت در جشن‌های جذابی را مثل جشن تولد برخی حیوانات رو به انقراض را خواهید داشت. ناگفته نماند که برای ورود به این مکان باید بلیط ورودی به مبلغ ۸۰۰ درام ارمنستان برای بزرگسالان و ۵۰۰ درام برای کودکان را رداخت کنید. البته این مبلغ در روزهای تعطیل آخر هفته به ترتیب ۱۲۰۰ و ۶۰۰ درام خواهد بود. توصیه می‌کنیم حدود ۳ ساعت از زمان خود را به بازدید از این مکان در طول سفر اختصاص دهید. همچنین ساعات کاری برای وارد شدن به درون آن در طول ایام هفته از ۹ صبح تا ۱۰ شب بوده و در روزهای دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد.

۱۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران