در سفر به قشم چه لباسی بپوشیم؟

جاذبه‌های گردشگری قشم
در سفر به قشم چه لباسی بپوشیم؟

برای اینکه هر مسافری در مقصد گردشگری خود بتواند به راحتی بگردد باید برخی شرایط را در نظر بگیرد. یکی از مهم‌ترین شرایط انتخاب نوع پوشش و لباس‌هایی است که قرار است در سفر خود بپوشد. چرا که پوشیدن لباس نامناسب می‌تواند دست و پای گردشگران را از هر نظر ببندد. از آنجایی که یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سفر ایرانیان تور قشم می‌باشد در این مقاله قصد داریم تا به سوال در سفر به قشم چه بپوشیم؟ پاسخ دهیم. پس اگر تصمیم قطعی خود را گرفته‌اید چمدان خود را بردارید و با آژانس مقتدرسیر همراه شوید.

 

لباس‌های مناسب در سفر به قشم

جزیره زیبای قشم یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جنوب ایران محسوب می‌شود. از این رو سالانه گردشگران بسیاری خانه خود را به مقصد این جزیره ترک می‌کنند. برای اینکه سفری راحت و بدون دردسر در پیش داشته باشید توصیه می‌کنیم تا به لباس‌هایی که در چمدان خود قرار می‌هید دقت کنید. از جمله مهم‌ترین عواملی که بر روی طرز پوشش در جزیره قشم تاثیر می‌گذارند شرایط آب و هوایی و نوع تفریحات رایج در آن می‌باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم:

 

تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

سفر به قشم

انتخاب لباس در سفر به قشم با توجه به شرایط آب و هوایی

جزیره قشم با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در اکثر روزهای سال دمای بالایی خواهد داشت. به طوری که می‌توان گفت این جزیره هیچ وقت فصل زمستان ندارد. به این معنا که تابستان‌های طولانی مدت و بسیار گرم و شرجی و زمستان کوتاه مدت با دمای معتدل و ملایم را تجربه می‌کند. از این رو فرقی نمی‌کند در چه فصلی با تور قشم سفر کنید. در هر صورت شما هیچ گونه نیازی به لباس‌های زمستانی و گرم نخواهید داشت.

برای اینکه گرمای هوا مانع از رسیدگی شما به تفریحات نشود توصیه می‌کنیم تا چمدان خود را از لباس‌های نخی و نازک با رنگ روشن پر کنید. مردان می‌توانند در صورت تمایل شلوارک بپوشند. زنان نیز می‌توانند از دامن استفاده کنند. به هیچ وجه در این سفر به سمت لباس‌های پلاستیکی و تنگ نروید. چرا که گرمای هوا از یک طرف و شرجی بودن آن از طرفی دیگر شما را اذیت خواهد کد.

 

خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

سفر به قشم

انتخاب لباس در سفر به قشم با توجه به نوع تفریحات

علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم که همانند هر سفر دیگری بخش اصلی تفریحات و سرگرمی‌ها می‌باشد تفریحات آبی در این جزیره طرفداران بسیار زیادی دارد. حتی می‌توان گفت سفر به جزیره قشم بدون تجربه تفریحات آبی کاملا بی‌معنا خواهد بود. از این رو به همراه داشتن مایو و سایر وسیله‌های لازم برای شنا در این سفر بسیار مهم است. برای اینکه در حین این فعالیت‌ها کمتر اذیت شوید پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به جای کفش‌های چرم و اذیت کننده صندل و یا دمپایی بپوشید.

 

۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

 سفر به قشم

نکات ضروری که در لباس پوشیدن در سفر به قشم باید رعایت کرد

با در نظر گرفتن نکات کلی در سفر با تور قشم بهتر است تا یک سری نکات ضروری که در لباس پوشیدن باید رعایت کرد را نیز در نظر گرفت. از جمله این موارد عبارتند از:

  • حتما قبل از بستن چمدان هواشناسی را کنترل کنید. در برخی شب‌های زمستان نسیم خنکی در قشم می‌وزد که داشتن یک سویشرت نازک و کم جا خالی از لطف نخواهد بود.
  • سعی کنید تمامی لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید نخی و سبک باشند. با انتخاب لباس‌های سبک هم از گرمای هوا در امان خواهید ماند و هم حمل آن‌ها آسان می‌باشد.
  • در تور قشم هرگز سراغ لباس‌های تنگ نروید. چرا که اکثر اوقات هوای این جزیره مرطوب است و می‌تواند باعث اذیت و کلافگی شما شود.
  • انتخاب کفش نیز به اندازه لباس اهمیت دارد. چرا که با پوشیدن کفش نامناسب احتمال اینکه پاهایتان از شدت گرما و پیاده‌روی تاول بزند زیاد است. پس کتانی‌های پارچه‌ای و صندل را به کفش‌های چرم ترجیح دهید.
  • انتخاب شلوار جین در این سفر اصلا عاقلانه نیست. سعی کنید شلوارهای نخی و آزاد را در چمدان خود قرار دهید.
  • یکی از توصیه‌هایی که شاید بسیاری از شما به خصوص کسانی که برای اولین بار به قشم می‌روند از آن غافل باشند این است که سعی کنید با چمدان خالی سفر کنید! بله تعجب نکنید. در سفر به قشم بهتر است حداقل لباس را با خود حمل کنید و بقیه هر آنچه را که نیاز دارید را از آنجا بخرید. چرا که قشم مرکز خریدهای ارزان قیمت و مناسب می‌باشد.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران