بهترین چشمه‌های آب گرم گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین چشمه‌های آب گرم گرجستان

گرجستان یکی از بهترین کشورهای توریستی است که می‌شود ارزان به آن سفر کرد و حسابی خوش گذراند. کشوری که امکانات مناسبی دارد و غالبا در شهرهای تفلیس و باتومی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. کشوری که جشنواره‌ها و فستیوال‌های زیادی در آن برگزار می‌شوند و همین امر باعث شهرت آن شده است. در شهر بندری این کشور که باتومی نام دارد، در طول سال انواع جشنواره‌های موسیقی برگزار می‌شود و در شهر تفلیس این کشور که پایتخت آن است انواع فستیوال‌های مربوط به حراج و تخفیف. در سفرتان به شهرهای مختلف این کشور اگر به دنبال چشمه‌های آب گرم برای سلامتی‌تان هستید همراه ما باشید تا ۷ چشمه‌ی آب گرم در این کشور را خدمت‌تان معرفی کنیم.


چشمه‌های آب گرم و سلامتی تن

گرجستان یکی از کشورهای نسبتا معروف دنیاست که در خود چشمه‌های آب گرم دارد. این کشور در شهرهای مختلف خود چشمه‌هایی با آب معدنی دارد. البته آب‌هایی که هم درصد سولفور آنها با یکدیگر متفاوت است و هم درجه حرارت‌شان. در تفلیس پایتخت این کشور حمام‌هایی وجود دارند که برای شستن تن‌تان در آب‌های معدنی می‌توانید به آنها مراجعه کنید اما جدای از تفلیس، در شهرهای دیگر گرجستان نیز می‌توانید این چشمه‌ها و حمام‌ها را بیایید. چشمه‌هایی که تن شوری در آن سبب صحت و سلامتی برای افراد می‌شود و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مناسب هستند. بیماری‌هایی از جمله پوستی و استخوانی. در سفرتان با تور گرجستان اگر می‌خواهید چشمه‌های آب گرم در شهرهای مختلف آن را بشناسید همراه ما باشید تا ۴ اقامتگاه مشهور این کشور که امکان حمام کردن در چشمه‌های آب گرم را برای‌تان به ارمغان می‌آورند را خدمتتان معرفی کنیم.

 

شرایط آب و هوای گرجستان در فصل‌های مختلف

چشمه‌های آب گرم گرجستان

۱- اقامتگاه Samtredia

در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری از کوتایسی، هنگامیکه زمین‌شناسان به دنبال اکتشاف نفت در این منطقه بودند و تا عمق ۱۵۰۰ زمین را شکافته و پیش رفته بودند، چشمه‌ی آبی یافتند شفا بخش. چشمه‌ای سرشار از گوگرد که از دل زمین می‌جوشید و بالا می‌آمد. دولت وقت گرجستان پس از این اتفاق در سال ۱۹۷۰ یک اقامتگاه در نزدیکی این چشمه ساخت تا مسافران این اقامتگاه بتوانند برای افزایش سلامتی و بهبود بیماری‌های خود به آن مراجعه کنند. اقامتگاه Samtredia امروزه در خدمت شماست تا هرگاه به گرجستان و کوتایسی رفتید برای گرفتن یک حمام خوب به آن مراجعه کنید. کوتایسی در زمان گذشته یکی از مهمترین قطب‌های حمل و نقل در غرب گرجستان و یک مقصد مهم در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا به شمار می‌آمد اما امروزه جایگاه گذشته را ندارد. اگرچه می‌شود برای رفتن به چشمه‌ی آب گرمش به آن مراجعه کرد و از بودن در آن لذت برد.

 

چرا باید بعد از تفلیس از کوتایسی دیدن کرد

Samtredia

۲- اقامتگاه Tskaltubo

این استراحتگاه یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های گرجستان به شمار می‌آید که در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری از کوتایسی قرار دارد و مراجعه‌کنندگان زیادی در طول سال به آن رجوع می‌کنند. جاییکه چشمه‌‌اش دارای آبی شفاف و بدون بو است و دمایش میان ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد. اگر از بیماری‌های پوستی یا رماتیسم رنج می‌برید به شما توصیه می‌کنیم برای رفتن به یک چشمه‌ی آب گرم حتما به این اقامتگاه مراجعه کنید. چرا که متناسب با بیماری شما، راهنمایانی در این اقامتگاه حضور دارند که به شما روش‌های درمانی متفاوت ارائه می‌دهند. همچنین اسپای این اقامتگاه نیز ماساژورهای فوق‌العاده‌ای دارد که آنها نیز بسته‌های خدماتی متنوعی به شما ارائه می‌دهند. بنابراین در سفر به گرجستان رفتن به این اقامتگاه را حتما مد نظر داشته باشید.

 

خاص‌ترین اقامتگاه‌ در دل طبیعت گرجستان

Tskaltubo

۳- حمام‌های Torgva

این حمام‌ها در نزدیکی آبانوپاس و در مسیر توشتی واقع شده‌اند. حمام‌هایی که از ۱۳ چشمه‌ی معدنی تغذیه می‌کنند و برای انواع امراض‌ها فوق‌العاده هستند. این حمام‌ها به نام یکی از قهرمان‌های گرجستانی است و می‌گویند در یک نبردی او زخمی شد و برای خوب‌ شدن جراحاتش به این حمام‌ها مراجعه کرد. اگر شما هم محل اقامت‌تان در گرجستان به این حمام‌ها نزدیک است توصیه می‌کنیم برای زخم‌های پوستی و رفع شدن ناراحتی‌هایتان به آنها مراجعه کنید.

 

حمام‌های تاریخی تفلیس ؛ شهر آب‌های گرم گرجستان

Torgva

۴- اقامتگاه Sulori

در فاصله‌ای ۱۱ کیلومتری از شهر وانی گرجستانی اقامتگاهی قرار دارد که با مراجعه به اسپای این اقامتگاه می‌توانید از خدمات مربوط به چشمه‌ی آب گرم این منطقه استفاده کنید. این شهر و چشمه در زمانی که گرجستان جزو کشورهای اتحاد جماهیر شوروی به شمار می‌آمد رونق بسیاری داشت اما بعد از فروپاشی این اتحاد از رونق آن کاسته شد. امروزه اسپای این اقامتگاه ۳۲ حمام دارد که با رفتن به آن می‌توانید تن‌تان را در آب معدنی بشویید و بسیاری از بیماری‌های خود را درمان کنید.

Sulori

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران