بهترین سوغات دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین سوغات دبی

دبی بهشت عاشقان خرید محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید شاهد مراکز خرید و مناطق خرده فروشی بسیاری باشید که در طول و عرض شهر پراکنده شده ‌ند. حتی فستیوال‌های خرید، رویدادها و فروش‌های فصلی متعددی در اینجا برگزار می‌شوند. اگر به دنبال گزینه‌هایی جالب توجه برای تهیه سوغات دبی هستید، در ادامه ما را همراهی کنید تا سفری مجازی و جذابی را در میان انبوهی از کالاهای جذاب در مراکز خرید و بازارها تجربه کنیم.

 

آشنایی با انواع سوغات دبی

قهوه عربی، خرما، عطر، جواهرات و صنایع دستی، تنها بخشی از اقلامی هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی دبی خریداری کنید. این گزینه‌ها در اکثر مراکز خرید مانند دبی مال و مرکز خرید امارات و همچنین در بازارهای سنتی موجودند. حتی فرودگاه دبی نیز، کالاهای معاف از مالیات متنوعی را ارائه می‌دهند. اما پرطرفدارترین گزینه‌های سوغاتی در سفر با تور دبی عبارتند از:

خرمای پر شده

خرما، نوعی میوه بومی امارات متحده عربی و اولین سوغاتی دبی است که به ذهن می‌رسد. این میوه‌های شیرین، غنی و خوش طعم در باغ‌های خانه، در مزارع کوهستانی یا در واحه‌های سرسبز یافت می‌شوند.

گفتنی است در دبی، خرماها در انواع مختلفی موجودند که در منطقه خلیج می‌رویند و بافت، رنگ و طعم متفاوتی دارد. در این منطقه نه تنها خرمای ساده، بلکه خرمای پر شده با پوست پرتقال شکری، زنجبیل، توت فرنگی، پسته، بادام، فندق یا ماکادمیا را خواهید یافت. بدون شک این گزینه‌های خوشمزه در جعبه‌های کادویی زیبا، یکی از بهترین سوغات دبی به شمار می‌آیند. خرما را می‌توانید در هر گوشه و کناری در سفر با تور دبی پیدا کنید از جمله: بازارهای بر دبی و دیره، فروشگاه‌هایی مانند Wafi Gourmet، Bateel و Casa Pons در مراکز خریدی همچون دبی مال و سوپرمارکت‌ها.

بهترین سوغات دبی

عکس: visitdubai.com

 

شکلات، بهترین سوغات دبی

بسیاری از فروشگاه‌های دبی و همچنین بسیاری از سوپرمارکت های بزرگ، شکلات‌های مرغوب پر شده با خرما را می‌فروشند. این خوراکی‌ها واقعا عالی هستند و خصوصا توصیه می‌کنیم برای خرید شکلات در دبی از فروشگاه‌های Bateel در مراکز خرید از جمله دبی مال، بعنوان سوغات دبی تهیه کنید.

نوع دیگر از شکلات‌های محبوب در دبی، شکلات‌های تولید شده محلی با شیر شتر هستند که سوغاتی منحصر به فردی را از سفرتان به ارمغان می‌آورند. فروشگاه برند Al Nassma در دیره و در مراکز خرید معروف، بهترین مکان برای تهیه این نوع شکلات به شمار می‌آیند. در نهایت توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید شکلات در دبی را نیز، برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

بهترین سوغات دبی

عکس: riblor.ae

 

شال پشمینه

از دیگر گزینه‌های جذاب برای خرید سوغات دبی، شال پشمینه است که با نام شال کشمیری نیز شهرت دارد. این مورد، یک شال بسیار باکیفیت بوده و از پشم بزهای کوهی هیمالیا تهیه شده و در کشمیر تولید می‌شود. این شال خالص با ۱۰۰% پشمینه، گران و با روکش مات بوده و کار دست است.

اما نسخه‌های مقرون ‌به ‌صرفه‌‌تر که با ابریشم در درصدهای مختلف مخلوط شده‌اند، با روکش براق و بیشتر با نقوش سنتی زرق و برق‌دار نیز به فروش می‌رسند. از بهترین مراکز برای خرید شال پشمینه می‌توان به دبی هیلز مال، سوق الکبیر و بازار پارچه فروش‌ها در منطقه بر دبی، بازار مدینه جمیرا و دبی مال اشاره کرد.

بهترین سوغات دبی

عکس: thebohochica.com

 

کفتان

کفتان، یک روپوش بلند ماکسی یا تونیک کوتاه‌تر است که در بسیاری از مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا پوشیده می‌شود. بهتر است در خرید سوغات دبی، به این گزینه نیز فکر کنید. کفتان‌ها در طرح‌های جذاب، با رنگ‌هایی شاد به چشم می‌خورند و یک لباس کاملا کاربردی برای تابستان ها به شمار می‌آیند.

در ضمن قیمت‌ها، بسته به جنس پارچه بسیار متفاوتند. کفتان‌های پلی استر و ویسکوز ماشینی، بسیار کمتر از پارچه‌های پنبه‌ای خالص یا پارچه ابریشمی با گلدوزی یا طرح‌های دست ساز قیمت دارند. برای خرید بهترین کفتان‌ها بعنوان سوغاتی دبی می‌توانید به بازار پارچه فروش‌ها، دبی مال، مرکز شهر دیره، بازار مدینه جمیرا و بازارهای بر دبی سر بزنید.

 

خرید در بهترین سوپرمارکت‌های دبی

بهترین سوغات دبی

عکس: mubarakdeals.com

 

عطرهای سفارشی، بهترین سوغات دبی

به بازار عطر دیره بروید، جایی که عطرفروشی‌هایی را پیدا خواهید کرد که مارک‌های محبوبی مانند YSL، Chanel، Versace و Gucci را با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. اما جالب است بدانید که م‌ توانید عطر مورنظرتان را به صورت شخصی سازی شده سفارش دهید!

بدین ترتیب رایحه‌های موردنظرتان با یکدیگر و با روغن‌ها و سایر مواد میکس شده و عطری منحصر به فرد و فراتر از رایحه‌های چوبی، گلی و میوه‌ای ارائه می‌شوند و از جمله بهترین سوغاتی دبی در بازگشت به خانه به شمار می‌آید. بطور کلی بهترین مکان برای خرید عطر سفارشی، عطرفروشی یوسف باهای است که این شغل را بعنوان یک تجارت خانوادگی دنبال می‌کند و در این امر بسیار تجربه دارد. مغازه Oo La Lab در منطقه القوز نیز برای خرید عطر پیشنهاد می‌شود.

بهترین سوغات دبی

عکس: scentiche.com

 

کفش‌های سفارشی

البته در سفر با تور دبی می‌توانید هر کفشی را که مایلید، از برندهای معروف در مراکز خرید دبی تهیه کنید. در این میان کفش‌های زیبا، گلدوزی شده یا تزیین شده که با نام‌ جوتی نیز شهرت دارند، در بازارهای بر دبی و دیره به زیبایی خودنمایی می‌کنند و یکی از بهترین سوغات دبی به شمار می‌آیند. این کفش‌ها دارای پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌دار ابریشمی و مخملی بوده و به خوبی با لباس‌ها و دامن‌ها ست می‌شوند.

اما خرید یک جفت کفش بی‌نظیر که فقط برای شما (یا یکی از عزیزانتان) تولید شده است، می‌تواند بعنوان سوغاتی دبی بسیار جذابیت داشته باشد. در این رابطه حتما سری بزنید به  کارخانه کفش ایتالیایی در منطقه هنری خیابان آلسرکال و یک جفت کفش دست ساز با استایل، شکل، جنس، طرح و حتی پاشنه موردنظرتان سفارش دهید.

 

خریدی جذاب در مرکز خرید Boxpark، دبی

بهترین سوغات دبی

عکس: thebohochica.com

 

طلا و جواهرات، بهترین سوغات دبی

دبی، لقب "شهر طلا" را به خود اختصاص داده است. جواهرات و طلاهایی که در طلافروشی‌های شهر پیدا می‌کنید، از ناب ترین جواهرات دنیا هستند. همچنین قیمت طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و الماس در دبی، مقرون به صرفه‌تر از جاهای دیگر است.

از طرفی خط عربی، یکی از زیباترین خط های جهان بوده و توسط میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر می‌خواهید سوغاتی دبی را با خط این شهر ترکیب کنید، بهتر است یک گردنبند یا دستبند طلا یا نقره با نام شخص موردنظرتان سفارش دهید که به رسم الخط عربی شکل گرفته و ظرف یکی دو روز آنرا دریافت کنید. برای خرید این گزینه‌های منحصر به فرد می‌توانید به بازار طلا در دیره، بازار مینا در بر دبی و یا بازار کرامه مراجعه کنید.

بهترین سوغات دبی

عکس: moneycontrol.com

 

عود

عود روغنی معطر با رایحه چوبی قوی، یکی از پرطرفدارترین عطرهای طبیعی در فرهنگ اماراتی و یکی از جذاب‌ترین سوغات دبی به شمار می‌آید. جالب است بدانید عود در دبی گران است. حتی بیشتر از طلا قیمت دارد و یک کالای کمیاب محسوب می‌شود!

برای ساختن یک بطری کوچک عود، از مقدار زیادی چوب استفاده می‌شود و این فرآیند قدمتی دیرینه دارد. برای خرید عود می‌توانید به بازار عطر دیره، فروشگاه عطر اجمل در دیره و فروشگاه عطر سادیا در دیره مراجعه کنید. همچنین در تمامی مراکز خرید بزرگ مانند دبی مال، امارات مال و غیره، مغازه‌ها و کیوسک‌هایی را خواهید دید که عود می‌فروشند. قیمت ها نیز، بسته به درجه ممتاز بودن عود بسیار متفاوتند.

بهترین سوغات دبی

عکس: thebohochica.com

 

میوه‌های خشک و آجیل

به غیر از خرما، میوه‌های خشک و انواع آجیل نیز می‌توانند بعنوان سوغاتی دبی درنظر گرفته شوند. آجیل‌هایی مانند پسته، ماکادمیا، بادام، گردو و بادام هندی در بازارها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های تخصصی مراکز خرید یافت می‌شوند.

این آجیل ها از سراسر خاورمیانه و عمدتا از کشورهایی مانند ایران و مصر تهیه می‌شوند و بسیار تازه و با کیفیت هستند. همچنین میوه‌های خشک پرطرفدار عبارتند از انجیر، آلو خشک و کشمش. در این میان، انجیر پرشده با پسته یا بادام، یک میان وعده مغذی و یک سوغات خوراکی عالی از سفر  با تور دبی به شمار می‌آید. در ضمن برای خرید آجیل‌ها و میوه‌های خشک، بهتر است سری به شعب فروشگاه Wafi Gourmet (از جمله وافی مال و دبی مال) و بازار ادویه دیره بزنید.

 

راهنمای خرید تجهیزات الکترونیک در دبی

بهترین سوغات دبی

عکس: nutexco.com

 

ادویه، بهترین سوغات دبی

از بازار ادویه دبی دیدن کنید تا به بیشترین گزینه ‌ای ادویه های عربی دسترسی داشته باشید. ادویه‌های مرغوب، یکی از بهترین سوغات دبی بوده و شما عاشق پرسه زدن در بین غرفه‌های کوچک با کوه‌های رنگارنگ ادویه‌ها خواهید شد. اینجا مکانی عالی برای خرید ادویه جاتی مانند زعفران، زیره، زردچوبه، هل، پودر فلفل چیلی کشمیری، چوب دارچین و سایر اقلامی است که از سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای جنوبی تهیه می‌شوند. همچنین به جای ادویه‌های معمولی، می‌توانید میکس ادویه جات مخصوص منطقه مانند زعتر، لومی و گلبرگ‌های گل رز خشک را بعنوان سوغات دبی خریداری نمایید.

بهترین سوغات دبی

عکس: thebohochica.com

 

قهوه عربی

این شهر، صحنه قهوه پر جنب و جوشی را به نمایش می‌گذارد که در کافه های شگفت انگیز دبی سرو می‌شوند. اما قدمت قهوه در این خطه، به تاریخی دور و حتی قبل از تشکیل امارات متحده عربی بازمی‌گردد. در سال ۲۰۱۵، برند قهوه Gahwa به لطف تلاش‌های امارات، عمان، قطر و عربستان سعودی، در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید. بنابراین اگر عزیزانتان عاشق قهوه هستند، حتما این گزینه را بعنوان سوغات دبی مدنظر داشته باشید. گفتنی است قهوه عربی، به راحتی در سوپرمارکت‌ها و اکثر مراکز خرید و بازار ادویه دیره در دسترس است.

 

خرید اسنک‌های سالم و خوشمزه در دبی

بهترین سوغات دبی

عکس: bayut.com

 

فرش و گلیم

فرش عربی در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح های مختلف موجود است. این گزینه‌ها نشان دهنده نفوذ ایران در امارات و سراسر منطقه بوده و از این رو فرش‌های عربی را، اغلب فرش ایرانی می‌نامند. بهترین مکان برای خرید فرش ایرانی بعنوان سوغات دبی، فروشگاه فرش هریتیج در دبی مال، فروشگاه فرش ملی ایران (بازار البهار و بازار مدینه جمیرا) و شعب خانه فرش ایرانی (از جمله در دبی مال) است.

در نهایت از دیگر گزینه‌های پرطرفدار برای خرید سوغاتی دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مروارید
  • کندر
  • عسل
  • باقلوا
  • چراغ علاء الدین
  • ماکت برج خلیفه
  • فانوس و لامپ سنتی عربی
  • سفال و سرامیک
  • لباس سنتی کندورا
  • گلاب
  • بخور

بهترین سوغات دبی

عکس: thebohochica.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 24 شهریور 1402)

نظرات کاربران