بازدید از معبد جادا بودا در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بازدید از معبد جادا بودا در شانگهای

چین دارای معابد بسیار زیبا و گوناگون قدیمی پر شماری است. یکی از این معبدها معبد جادا بودا نام دارد. از آنجایی که این معبد واقع در شانگهای یکی از معروف‌ترین معابد بودایی چین محسوب می‌شود قصد داریم تا به معرفی بیشتر آن بپردازیم. اگر شما نیز برنامه سفر با تور چین را در سر دارید مطالب این مقاله را تا انتها بخوانید و بازدید از این معبد بودایی را در سفر خود هرگز فراموش نکنید. 

 

معبد جادا بودا (Jade Buddha Temple)

معبد جادا بودا یک معبد معروف بودایی است که دارای حس صلح و آرامش در منطقه شلوغی از مرکز شهر شانگهای می‌باشد. این معبد بودایی ارزش معنوی بالایی در چین دارد. این بنای مذهبی قدمتی بیش از ۱۳۰ سال دارد. در سال ۱۸۸۲ راهب بودایی به نام Huigen از سلسله Qing این معبد بنام را ساخت. در طول تاریخ و به خصوص در طول دوران جنگ ویرانی‌های بزرگی در این معبد ایجاد شد. اما بعدها در سال ۱۹۱۸ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

 طرح و معماری معبد جادا بودا

معبد جادا بودا بنایی با سبک معماری سونگ و دارای ساختاری دقیق و هماهنگ است. این مجموعه از تالار پادشاهان آسمانی، سالن بزرگ Daxiong و اتاق مخصوص جادا بودا تشکیل شده است. چندین تالار مختلف و مجسمه Buddha Budlin ، سالن مس و ... نیز در این معبد وجود دارند که از جمله زیرمجموعه‌های این بنا محسوب می‌شوند. در زیر به بررسی دقیق‌تر بخش‌های تشکیل دهنده معبد جادا بودا می‌پردازیم.

 

تالار پادشاهان آسمانی

تالار پادشاهان آسمانی  از دو طبقه و سه در تشکیل شده است. در جلوی سالن و در قسمت ورودی مجسمه میتریا بودا با صورت خندان قرار داده شده است. بودایی‌ها بر این باورند که میتریا بودا در آینده ظهور خواهد کرد. در پشت این مجسمه پیکر Skanda قرار گرفته است. در دو طرف سالن چهار پادشاه آسمانی وجود دارد که نمایانگر حاکمیت خوبی در شرق، غرب، شمال و جنوب است.

 

سالن بزرگ Daxiong

سالن بزرگ Daxiong در واقع قسمت اصلی معبد جادا بودا است. در این مکان سه مجسمه مقدس ساکیامونی، آمیتابا و پزشکی گورو در کنار هم قرار داده شده‌اند. در پشت این سه مجسمه بودا، تندیس Avalokitesvara که مظهر شفقت می‌باشد قرار داده شده است. علاوه بر این، خدایان بیست آسمان با روکشی از طلا ضلع شرقی و غربی تالار بزرگ را پوشانده‌اند.

اتاق جادا بودا

اتاق جادا بودا در حقیقت اصلی‌ترین مکان برای ستایش جادا بودا است. در این اتاق مجسمه بزرگ جادا بودا به ارتفاع ۱.۹۵ متر با چهره‌ای زیبا و گرد، ابروهای هلالی، چشم‌های نیمه باز قرار داده شده است. این مجسمه با خطوط بسیار صاف و ظریف حکاکی شده است.

رستوران معبد جادا بودا

اصلا نگران گشنگی خود در حین بازدید از معبد جادا بودا نباشید. زیرا در این معبد رستورانی با منو غذایی مخصوص گیاه‌خواران وجود دارد. گردشگران می‌توانند بدون پرداخت ورودیه وارد آن شوند و یک غذای گیاهی خوشمزه‌ای را برای سیر کردن شکم خود سفارش دهند. در هیچ یک از غذاهای این رستوران گوشت استفاده نشده است. قیمت وعده‌های غذایی این رستوران به صورت میانگین چیزی در حدود ۳۰ یوان چین است.

 

پیاده‌روی بر روی دیوار چین

مکان و نحوه رسیدن به معبد جادا بودا

معبد جادا بودا در جاده Anyuan Road و منطقه Putuo شانگهای قرار گرفته است. این مکان یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شانگهای است. زیرا بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهر در همین حوالی قرار گرفته‌اند. از جمله نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به معبد جادا جاده نانجینگ، برج تلویزیونی مروارید شرقی، موزه شانگهای یکی از موزه‌های معروف چین و ... می‌باشد.

مسافران می‌توانند از تاکسی، اتوبوس و یا مترو برای رفتن به آنجا استفاده کنند. البته اگر می‌خواهید از شر وسایل حمل و نقل عمومی و شلوغ خلاص شوید می‌توانید تورهای گردشگری شهری شانگهای را انتخاب کنید. معمولا این تورها یک وعده ناهار را نیز شامل می‌شوند. هزینه بلیط ورودی معبد جادا بودا برای هر نفر ۲۰ یوان است. برای مسافرانی که دوست دارند تا از طبقه دوم اتاق جادا بودا نیز دیدن کنند ۱۰ یوان اضافی بابت بلیط دریافت می‌شود. یکی از نکات مهمی که بهتر است قبل از رفتن به این معبد گفته شود این است که عکاسی در آن ممنوع است. در نتیجه گردشگران مجاز نخواهند بود تا دوربین عکاسی و یا تلفن همراه دوربین دار را با خود به داخل معبد جادا بودا ببرند.

۲۳ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران