راهنمای گردش در دبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای گردش در دبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر

دبی شهری کاملا مدرن با آسمان خراش‌های باورنکردنی، مراکز خرید لوکس، سواحل ماسه سفید و تفریحات آبی همه چیز تمام است. اغلب افرادی که به این شهر سفر می‌کنند به دنبال همین چیزها هستند. اما اگر بخواهید برای کمی تنوع به دنبال هنر و تاریخ در این شهر بگردید باید از کجا شروع کنید و به کجا بروید؟ چطور به گالری‌های هنری الهامبخش بروید و در رستوران‌های اماراتی غذا بخورید؟ با وجود تمام زرق و برق این شهر ما به شما می‌گوییم چطور در سفر با تور دبی به کشف هنر و تاریخ در آن بپردازید.

راهنمای گردشی برای بازدید از نقاط تاریخی دبی

صبح:

اگرچه اکنون دبی به ساختمان‌های مدرن و آسمان‌ خراش‌های خلاقانه شناخته می‌شود اما جذابیت‌های زیادی در بخش تاریخی آن نهفته است. اگر به دنبال غوطه‌ور شدن در قسمت تاریخی شهر هستید، بهترین مکان برای اقامت، محله قدیمی است. در این بخش شهر هتل‌های خوب زیادی برای اقامت وجود دارد اما زبیل هاوس واقع در السیف شما را در قلب محله قدیمی اسکان می‌دهد. به علاوه تعداد زیادی کافه و رستوران در فاصله‌ای از خور دبی (Dubai Creek) قرار دارد که با یک پیاده‌روی ساده در دسترس قرار می‌گیرند. بنابراین اول می‌توانید منطقه را کاوش کنید سپس تاکسی بگیرید و به مسجد جمیرا بروید تا درباره فرهنگ و آیین غنی دبی بیشتر یاد بگیرید. مسجد جمیرا در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده و یکی از دو مسجد امارات است که درهایش به روی غیرمسلمانان باز است. به همین دلیل جنبه توریستی بالایی داشته و افراد زیادی از هر ملیتی و آیینی از آن دیدن می‌کنند. در اینجا همه روزه به غیر از جمعه‌ها تورهای بازدید برگزار می‌شود که قیمت آن ۲۵ درهم (۵.۲۵ پوند) است. این مبلغ شامل صبحانه و قهوه عربی می‌شود.

بعد از دیدن مسجد تاکسی بگیرید و به موزه Al Shindagha  که در سال ۲۰۱۹ در بور دبی افتتاح شد، بروید تا در مورد داستان دبی کریک، قدیمی‌ترین بخش شهر مطلع شوید.

 

معرفی شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های دبی

بعدازظهر:

در ادامه اکتشافات خود از محلات تاریخی الفهیدی و البستکیه دیدن کرده و بعد ناهار را در بیت الوکیل یک رستوران زیبا و معتبر خاورمیانه‌ای که در حاشیه دبی کریک قرار گرفته بخورید. در اینجا می‌توانید حین خوردن غذایی عالی از منظره بندر و کشتی‌هایی که عبور می‌کنند هم لذت ببرید. اگر در بور از موزه دبی که در قلعه الفهیدی واقع شده با ورودی ۳ درهم (۰.۶۳ پوند) دیدن کنید به ۳ هزار سال تاریخ خلیج فارس دسترسی خواهید داشت.

سپس تنها با ۱ درهم سوار قایق شوید و به دیرا بروید. بعد از این که به این منطقه رسیدید مستقیم به بازار ادویه بروید و در انواع عطرهای آرامشبخش غوطه‌ور شوید. سپس به بازار طلای دبی که در اوایل دهه ۱۹۰۰ تاسیس شد بروید. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عرضه طلا در جهان است.

عصر:

دبی فرم (The Dubai Frame) در سال ۲۰۱۸ به عنوان دروازه‌ای بین دبی قدیمی و جدید افتتاح شد. این سازه از دو برج ۱۵۰ متری ساخته شده که توسط یک پل ۹۳ متری به هم متصل شده‌اند. بزرگ‌ترین مزیت این برج‌ها نمای دبی از بالای آن‌هاست. اگر بلیط ورودی‌تان را آنلاین خریداری کنید شامل درصدی تخفیف می‌شوید. هنگام بازگشت شام در رستوران میاکو قدیمی‌ترین رستوران ژاپنی که از سال ۱۹۸۷ فعالیت می‌کند نوش جان کنید.

 

 خوشمزه‌ترین برگرهای دبی را اینجا نوش جان کنید

راهنمای گردشی برای بازدید از نقاط هنری دبی

صبح:

دبی دارای یک صحنه هنری عجیب و در حال رشد است و انتظار می‌رود این روند در آینده هم به خوبی ادامه داشته باشد. برای افراد هنردوست اقامت در هتل XVA Art در منطقه تاریخی الفهیدی را توصیه می‌کنیم. XVA دارای کافه‌ای در منطقه بور است. این هتل به به جز حیاط زیبا برای صرف قهوه، یک گالری هنری شامل آثار هنرمندان محلی را هم در دسترس قرار داده است.

قطب اصلی هنر شهر خیابان Alserkal در Al Quoz است. در آنجا گالری‌های زیادی پیدا خواهید کرد تا همه چیز از عکاسی گرفته تا نقاشی و مجسمه سازی را پیدا کنید. به عنوان یک بار اولی در دبی برای پیدا کردن هنر، این اولین جایی است که باید از آن دیدن کنید. به چیزی فکر نکنید و به دنبال نقشه راه نباشید فقط در گالری سرگردان شوید.

 

بهترین پارک‌های دبی برای تفریح خانوادگی

بعد از گردش در این خیابان استراحت کنید و خودتان را به قهوه دعوت کنید. کافه KAVE The Story of Things جایی بدون پلاستیک است که می‌توانید در آن یک کاسه نودل بخورید و در کلاس‌هایی مثل نجاری و یوگای خنده شرکت کنید.

عصر:

از آنجا تاکسی بگیرید و ظرف ۱۵ دقیقه به مرکز شهر و منطقه مالی دبی که در آن چندین گالری هنری برجسته وجود دارد بروید. یکی از جاهایی که باید بروید گالری اپرا است و اگر گرسنه شدید ناهار را در رستوران مدیترانه‌ای BOCA با غذاهای محلی بخورید. اگر به معماری معاصر علاقه دارید، به دبی اپرا که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده، بروید تا از فضای هنرهای نمایشی دیدن کنید. توجه داشته باشید که آخرین تور روز ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر است.

 

رستوران‌های ارزان دبی با غذاهایی خوشمزه

شب:

بعد از یک روز جنب و جوش در مرکز شهر به سینما اکیل در Alserkal Avenue بروید. این سینما که توسط Butheina Kazam دایر شده برنامه گسترده‌ای از فیلم‌های مستند نشنال جئوگرافیک گرفته تا فیلم‌های هنری را به نمایش در می‌آورد. روی یکی از مبل‌های راحتی بنشینید و با یک لیوان چای مشغول تماشای فیلم شوید.

برای صرف شام، رستوران فرانسوی شیک La Cantine Du Faubourg را در برج‌های امارات جمیرا بخورید، که یکی از بهترین مکان‌ها برای ضیافتی شبانه است. اگر به دنبال چیزی دلچسب هستید از کوکتل de mon enfance و پاستای قارچ سفارش دهید.

 

برگزاری مراسم عروسی باشکوه در دبی

۲۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران