مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف

جاذبه‌های گردشگری قشم
مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف

این روزها ایرانیان علاقه بسیار زیادی به گردش در درون کشور زیبای خود پیدا کرده‌اند. در بین مقصدهایی که انتخاب می‌کنند شهرهای جنوبی و ساحلی خلیج فارس طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از این مکان‌ها جزیره زیبای قشم است. اما به دلیل آب و هوای گرم این بخش‌ها مسافران تور قشم دوست دارند تا بهترین زمان ممکن را برای گشت و گذار و تفریح در این جزیره انتخاب کنند. از این رو برای تصمیم‌گیری صحیح در این مقاله مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

انتخاب زمان مناسب برای سفر به قشم

انتخاب زمان مناسب برای سفر به قشم به موارد گوناگون مختلفی وابسته است. در ادامه به تک تک هر یک از این موارد می‌پردازیم:

  1. مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر شرایط آب و هوایی

در حالت کلی جزیره قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. به همین دلیل تابستان‌هایی بلند و بسیار گرم و شرجی و زمستان‌هایی کوتاه با هوایی ملایم دارد. حداقل دمای جزیره در اوج زمستان ۱۳-۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. حداکثر دما نیز در فصل تابستان ۳۸-۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. اگر شرایط آب و هوایی در الویت اول برای شما می‌باشد پیشنهاد می‌کنیم تا اوایل فصل پاییز یا بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. در این روزهای سال می‌توانید در یک هوای ملایم و خوش‌آیند به گشت و گذار و تفریح در جزیره بپردازید.

 

۸ نکته کاربردی در سفر بهاری به جزیره قشم

سفر به قشم

  1. مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر جمعیت

یکی دیگر از مواردی که در تصمیم‌گیری برای تاریخ سفر تاثیر دارد خلوت بودن مقصد گردشگری است. چرا که در روزهای شلوع و پرجمعیت سال گشت و گذار دشوار خواهد بود. در نتیجه داشتن آرامش و رفتن به جاهای بکر غیر ممکن خواهد بود. همچنین از طرفی دیگر در روزهای شلوغ سال مقصدهای گردشگری گران‌تر نیز هستند. در هر صورت مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر جمعیت در فصل زمستان و تعطیلات رسمی کشور است. خلوت‌ترین زمان‌ها نیز روزهای گرم تابستان می‌باشد.

سفر به قشم

  1. مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر هزینه

از جمله فاکتورهای دیگری که در تصمیم‌گیری برای سفر اهمیت دارد بودجه‌ای است که قرار است مسافران به آن اختصاص دهند. اگر دوست دارید تا در ارزان‌ترین زمان به قشم سفر کنید روزهایی را انخاب کنید که در فصل گردشگری نیستند. زیرا در این روزها تمامی هتل‌ها و پروازها گران تر خواهد بود. همچنین خرید نیز هزینه بیشتری خواهد داشت. اما در روزهای خلوت سال مسافرت شما هزینه خیلی کمتری خواهد داشت. پس با توجه به این موارد باید گفت که مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر هزینه فصل تابستان و گران‌ترین زمان فصل زمستان و ایام تعطیلات رسمی کشور است.

 

دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

سفر به قشم

  1. مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر خرید

اگر اهل خرید هستید و با قصد خرید به قشم سفر می‌کنید باید مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر خرید را انتخاب کنید. در حالت کلی در تمامی فصل‌های سال قیمت اجناس در بازارهای قشم نسبت به سایر شهرهای کشور ارزان‌تر است. اما باز هم اگر در روزهای خلوت سال سفر کنید می‌توانید به دلیل کم بودن مشتری در بازارها تخفیف‌های بسیار خوبی از فروشندگان بگیرید.

 

۱۳ مرکزخرید قشم برای خرید بهترین و ارزانترین لباس‌ها و سوغاتی‌ها

سفر به قشم

  1. مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از نظر جشن‌ها

اگر دوست دارید تا با آداب و رسوم و فرهنگ جنوبی‌ها آشنا شوید هیچ فرصتی بهتر از این نیست که در تاریخ‌های برگزاری جشن‌ها در این جزیره حضور داشته باشید. از جمله این جشن‌ها عبارتند از:

  • جشن نوروز صیاد

این جشن در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود. در این جشن صیادان لباس محلی جنوبی‌ها را به تن می‌کنند و به رقص و پایکوبی در جزیره می‌پردازند. همچنین مسابقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای بین خود اجرا می‌کنند. توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده در این جشن حضور داشته باشید.

سفر به قشم

  • جشن سنتی نخل و خرما

در این جشن که در هفته آخر شهریور ماه اجرا می‌شود نمایشگاهی از انواع درخت‌های خرما برگزرا می‌کنند. همچنین انواع محصولات به دست آمده در جزیره قشم نیز در این نمایشگاه به فروش می‌رسد. این جشن نیز با اجرای نمایش‌های سرگرم‌کننده و آواز همراه است.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

  • جشن میگوی قشم

یکی دیگر از جشن‌های سنتی که می‌توانید در سفر با تور قشم از آن دیدن کنید جشن میگو است. زمان برگزاری این جشن یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به جزیره است. چرا که در هفته سوم یا چهارم آبان ماه برگزار می‌شود. در این جشن می‌توانید از نمایشگاه صنایع دستی و نمایش‌های شاد و سرگرم کننده که با رقص و موسیقی همراه هستند لذت ببرید.

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران