دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

ترکیه یکی از کشورهای مسلمان دنیا با پیشینه تاریخی قدیمی می‌باشد. به همین دلیل در سفر با تور استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه می‌توانید شاهد مساجد بسیار زیبا و خیره کننده‌ای باشید. این مسجدها با معماری دوران عثمانی و بیزانس قطعا ارزش دیدن را دارند. پس با ما باشید تا با دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول آشنا شوید.

 

لیست دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

 

  • مسجد ایاصوفیه استانبول (Ayasofya Camii Istanbul)

قطعا مسجد ایاصوفیه استانبول یکی از دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول می‌باشد که می‌توان نام آن را در صدر این جدول آورد. نکته جالب اینجاست که در ابتدا این مسجد با عنوان کلیسا ساخته شده بود و مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها در دوران حکومت مسلمان عثمانی به مسجد تبدیل شد. البته امروزه نیز درهای آن به عنوان موزه به روی گردشگران باز شده است. آنچه باعث جذابیت بیشتر این مسجد شده است تبدیل آن از کلیسا به مسجد است که سبک معماری جدیدی را ایجاد کرده است.

 

 ۸ نکته برای آشنایی با کاخ توپکاپی استانبول

 مسجد ایاصوفیه استانبول

 

  • مسجد سلطان احمد استانبول (Sultan Ahmet Camii Istanbul)

مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی یکی دیگر از دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول می‌باشد که از دوران عثمانی و زمان پادشاه سلطان احمد به یادگار مانده است. علت معروف شدن آن به مسجد آبی کاشی‌های آبی رنگی است که در معماری مسجد استفاده شده‌اند. این مسجد کنار ایاصوفیه ساخته شده است. گفته می‌شود این مسجد به دستور سلطان احمد در نزدیکی ایاصوفیه ساخته شد تا عظمت و زیبایی‌اش را به رخ بکشد و مردم این دو مسجد را مقایسه کنند و متوجه زیبایی و شکوه بیشتر آن شوند. این مسجد دارای ۶ مناره است که به غیر از مسجدالحرام مکه نمی‌توان مسجد دیگری را با ۶ مناره پیدا کرد. توصیه می‌کنیم در سفر خود با تور استانبول حتما از این مسجد دیدن کنید.

 

  گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول 

مسجد سلطان احمد استانبول

 

  • مسجد رستم پاشا استانبول (Rustem Pasa Camii Istanbul)

همان طور که از نامش پیداست صدر اعظم حکومت عثمانی دستور ساخت مسجد رستم پاشا استانبول را می‌دهد و نام خود را بر روی آن می‌گذارد. البته گفته می‌شود که خود رستم پاشا نتوانست اتمام این مسجد را ببیند و قبل از آن میمیرد. در نگاه اول شاید نتوانید تفاوتی بین این مسجد و سایر مسجدهای استانبول مشاهده کنید. ولی با وارد شدن به فضای درونی آن مبهوت زیبایی مسجد خواهید شد.

 

 مسجد رستم پاشا استانبول

 

  • مسجد سلیمانیه استانبول (Suleymaniye Camii Istanbul)

از جمله دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول که یکی از بزرگترین مسجدهای استانبول نیز به شمار می‌رود مسجد سلیمانیه می‌باشد. شما می‌توانید در بازدید از این مسجد زیبا هنرنمایی بزرگترین و معروف‌ترین معمار ترکیه که در زمان عثمانی شهرت جهانی داشت را مشاهده کنید. این شخص را با نام معمار سینان می‌شناسند. علاوه بر بازدید این مسجد می‌توانید از بازار سرپوشیده سنتی و بزرگ استانبول نیز دیدن کنید که در نزدیکی همین مسجد واقع شده است.

 

 مسجد سلیمانیه استانبول

 

  • مسجد فاتح استانبول (Fatih Camii Istanbul)

مسجد فاتح استانبول را به دلیل زنده نگه داشتن نام یکی از بزرگترین پادشاهان دوره عثمانی که سلطان محمد فاتح نام داشت ساخته‌اند. همچنین مقبره این پادشاه نیز در این مسجد قرار گرفته است. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این مسجد سبک معماری اسلامی به کار رفته در آن است که آن را با سایر مسجدهای استانبول متفاوت کرده است. این مسجد در طول تاریخ مورد مرمت و بازسازی‌هایی قرار گرفته است.

 

 گردش در محله فاتح استانبول

 مسجد فاتح استانبول

 

  • مسجد مجیدیه استانبول (Mecidiye Camii Istanbul)

از جمله دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول مسجد مجیدیه می‌باشد. نام اصلی مسجد اورتاکوی است ولی بیشتر با نام مجیدیه شناخته می‌شود. مسجد مجیدیه به دلیل محل قرار گیری‌ آن که در کنار تنگه بسفر است از منظره بسیار زیبایی بهره‌مند می‌باشد. سبک معماری به کار رفته در این بنای مذهبی تلفیقی از معماری گوتیک و اسلامی است.

 

 مسجد مجیدیه استانبول

 

  • مسجد جدید استانبول (Yeni Camii Istanbul)

مسجد جدید استانبول بر خلاف نامش قدمتی بسیار قدیمی دارد و تقریبا بیش از ۳ قرن پیش ساخته شده است. در دوران عثمانی این مسجد از طرف پادشاه وقت به مادرش هدیه شد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور استانبول از این مسجد و به خصوص محوطه اطراف آن دیدن کنید.

 

 گردش در قسمت اروپایی استانبول (قسمت اول) 

 مسجد جدید استانبول

 

  • مسجد ایوب سلطان استانبول (Eyup Sultan Camii Istanbul)

یکی از مهم‌ترین مسجدهای استانبول و حتی اسلام مسجد مسجد ایوپ سلطان می‌باشد. اهمیت این مسجد بیشتر به دلیل وجود مقبره ایوپ ابن انصار می‌باشد. وی یکی از یاران پیغمبر اسلام بود که نامش بارها در کتاب‌های تاریخ اسلامی در کنار پیغبر آورده شده است.

 

 با کلاس‌ترین خیابان‌های استانبول کجا هستند؟

 مسجد ایوب سلطان استانبول

 

  • مسجد شاهزاده استانبول (Sehzade Mehmet Camii Istanbul)

یکی دیگر از دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول که به دست معمار سینان طراحی و ساخته شد مسجد شاهزاده می‌باشد. گردشگران می‌توانند نمونه واقعی از سبک معماری دوران عثمانی را در این مسجد مشاهده کنند. این مسجد هدیه بوده از طرف پادشاه وقت عثمانی به پسرش. به همین دلیل نام مسجد شاهزاده را به خود گرفته است.

 

 ۷ جاذبه گردشگری محله گالاتا در استانبول 

 Sehzade Mehmet Camii Istanbul

 

  • مسجد دولماباغچه استانبول (Istanbul Dolmabahçe Camii)

نمی‌توان در مورد دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول صحبت کرد و نامی از مسجد دولما باغچه نیاورد. این مسجد در اصل بخشی از کاخ دولما باغچه است که بازدید از آن در حین گردش دورن کاخ توصیه می‌شود. این کاخ از اصلی‌ترین مکان‌های حکومت دوران عثمانی به حساب می‌آمد.

 

 از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید 

مسجد دولماباغچه استانبول

۳۰ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران