۶ بنای مدرن و معروف در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
۶ بنای مدرن و معروف در باکو

باکو روند مدرن سازی شهرش برای جذب گردشگر را به شکلی خاص طی کرده است. جایی که هنر معماری در آن بسیار جدی گرفته شده و به جای استفاده از طرح‌های غربی و کپی کردن آن‌ها، شما می‌توانید المان‌های فرهنگی و بومی این منطقه را به وضوح در بعضی بناهای این شهر که شاهکار معماری به حساب می‌آیند ببینید. ما در سفر با تور باکو به سراغ این بناهای مدرن، اما مهم رفته‌ایم که همه محصول ۲۰ سال اخیر هستند و هر کدامشان ارزش چند بار دیده شدن را دارند.

 

  1. مرکز حیدر علی اف

زاها حدید، بانوی معمار عراقی-انگلیسی طرحی برای این ساختمان داد که بلافاصله مسئولان باکو اجرای این مرکز مهم را به او سپردند. بنایی که تماما مظهر گذر از دوران شوروی سابق و رو آوردن به معماری مدرن است. این بنای زیبا که از شکل‌های خاص مورب که در خانه‌های معمول آذربایجان هم دیده می‌شود در آن به کار گرفته شده، نه تنها در بیرون، در داخل نیز خاص، متفاوت و بسیار زیباست. مرکز حیدر علی اف در حال حاضر مرکز فرهنگی ملی آذربایجان به حساب می‌آید.

 

معرفی مرکزخرید 28 مال باکو

حیدر علی اف

 

  1. مسجد حیدر

در سال ۲۰۱۲ بود که رییس جمهور الهام علی اف آغاز به کار ساخت این مسجد را اعلام کرد و بنا در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید. این مسجد از اهمیت زیادی برای آذربایجان برخوردار بود چون قرار بود و هست که نمادی برای صلح، بردباری و همبستگی ملت این کشور باشد. بنایی که نام حیدر علی اف روی آن گذاشته شد و اگر به شکلی کاملا مدرن ساخته شده است، اما طرح معماری آن از ابنیه تاریخی این کشور برداشت شده است.

 

اقامتی جذاب در هتل‌های عاشقانه باکو

مسجد حیدر

 

  1. برج‌های شعله باکو

حالا نماد اصلی باکو برج‌هایی شده‌اند که از سال ۲۰۰۷ کار ساخت آن با بودجه ۳۵۰ میلیون دلار آغاز و در نهایت سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. این بنا به این شکل ساخته شده تا نمادِ شعله‌ی اهورا مزدا را تداعی کند. پیامبری که گفته می‌شود در آذربایجان به دنیا آمده و جایگاهی مهمی در این کشور دارد. این بنا دارای ۱۳۰ آپارتمان در ۳۳ طبقه بوده و هتل Fairmont در این بنا نیز ۲۵۰ اتاق و ۶۱ آپارتمان اجاره‌ای در خود دارد و همه‌ی این‌ها به غیر از بخش‌های تجاری آن است. شب‌ها برج‌های شعله باکو با چراغ‌های LED نمایشی دیدنی اجرا می‌کنند و برنامه‌های مهم و جشن‌های ملی نیز در کنار بازی رنگ و نور این برج‌ها برگزار می‌شود.

 

برج‌های شعله باکو

 

  1. موزه ملی فرش آذربایجان

این موزه به ارائه فرش‌های قدیمی و طرح‌های مهم در آذربایجان اختصاص دارد.موزه فرش باکو که یکی از زیباترین‌ها در آذربایجان به حساب می‌آید، به شکلی بسیار زیبا همچون محتوای خود طراحی شده و شما حتی بدون این که اسمش را بدانید، خواهید فهمید در داخل آن با چه چیزی قرار است روبرو شوید. یکی از معماری‌های درخشان در باکو که از سال ۲۰۱۴ باگشایی شده و ما هم دیدن بنا و هم فرش‌های دیدنی‌اش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته به غیر از فرش چیزهای دیگری نیز در این موزه به نمایش گذاشته می شود که در راستان صنعت تولید فرش هستند.

 

گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

موزه ملی فرش آذربایجان

 

  1. ونیز کوچک

"ونیز کوچک" در نزدیکی موزه‌ی فرش قرار گرفته و شما به راحتی می‌توانید هر دوی آن‌ها را در یک نوبت ببینید. بنایی که در واقع یک پارک تفریحی آبی است و سعی داشته تا کانال‌های آبی ونیز را در باکو شبیه سازی کند. برای گردشگران این مکان جایی مفرح و جذاب و البته زیباست که به شکلی دیدنی طراحی و اجرا شده و ارزش بودن در لیست ما را داشته است. کانال‌های آبی "ونیز کوچک" به گونه‌ای طراحی شده که یک جزیره‌ی مصنوعی در وسطش وجود دارد و در آن رستورانی تعبیه شده تا غذاهای آذری فوق‌العاده‌ای در آن ارائه می‌شود.

 

ونیز کوچک

 

  1. سالن کریستال باکو

این بنای بسیار زیبا در سال ۲۰۱۲ بازگشایی شد تا در ابتدای راهش، میزبان مسابقات یورو ویژن باشد. سالن کریستال هم برای اجراهای بزرگ موسیقی و هم مسابقات ورزشی تعبیه شده و گنجایشی به اندازه ۲۵ هزار نفر را دارد. اما این بنای زیبا و متفاوت که همچون نامش، به شکل یک کریستال طراحی شده، با چراغ‌های LED خود افکت‌ها و طرح‌های جذابی را نیز به نمایش می‌گذارد که در هنگام مراسمات مختلف از آن‌ها بهره برده می‌شود.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو

سالن کریستال باکو

۲۲ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران