چرا سامویی مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی است؟

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
چرا سامویی مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی است؟

ساحل سامویی تایلند، یکی از مناسب‌ترین سواحل جنوب غربی آسیا برای سفرهای خانوادگی با کودکان است. ساحلی گرم و مناسب و کاملا سرگرم‌کننده برای کودکانی که به دنبال سفرهای هیجان انگیز هستند. علاوه بر سفرهای خانوادگی و سفر با کودکان، خوب است بدانید که ساحل سامویی، مقصدی مناسب برای خانواده‌هایی است که برای نخستین سفر فرزند خود برنامه‌ریزی می‌کنند. برای خردسالان نوپا و حمام آفتاب نوزادان زیر دو سال، سامویی مقصدی پیشنهاد شده از سوی متخصصان گردشگری است.

 

چرا سامویی؟

جزایری مانند کوه سامویی و پوکت در میان سایر جزیره‌های تایلند در میان خانواده‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند چراکه هم جاذبه‌های گردشگری متنوع‌تری را در خود جای داده‌اند و هم از نظر امکانات و استانداردهای اولیه برای سفرهای خانوادگی در وضعیت بهتری قرار دارند. از سوی دیگر، از نظر امنیت اخلاقی و آداب خانوادگی در وضعیت مطلوب‌تری هستند.

 

۸ دلیل برای سفر به جزیره ساموئی

سامویی

 

با این حال، مانند هر تعطیلات و سفر خارجی خانوادگی دیگری، خوب است که پیش از انتخاب مقصد گردشگری خود، به سلیقه فرزندان‌تان هم توجه کنید. بعضی از نوجوانان عاشق هیجان هستند و دوست دارند از فعالیت‌هایی مانند قایقرانی و کوهنوردی و ... لذت ببرند. برخی دیگر دوست دارند در یک ساحل آرام وقت‌گذرانی کنند و یا به فستیوال‌های موسیقی بروند.

همان‌طور که گفتیم، از میان تمام جزایر تایلند، سامویی جزیره شن‌های سفید، آرام‌ترین و دوستانه‌ترین جزیره برای سفرهای خانوادگی است. در ادامه با هم دلایلی را مرور می‌کنیم که تور سامویی را به یک مقصد مطلوب برای سفر با کودکان تبدیل کرده است:

 

زیرساخت‌های مناسب گردشگری برای سفر با کودکان

در بسیاری از هتل‌ها و مراکز تفریحی برتر سامویی، به امکانات اولیه برای سفر با کودکان دسترسی خواهید داشت و همین موضوع سبب می‌شود که سفری آرام و به یادماندنی را بدون دغدغه تجربه کنید. به عنوان مثال، حتی در بسیاری از کافه‌های ساحلی می‌توانید صندلی‌های بلند مناسب غذاخوری کودکان را پیدا کنید. هم‌چنین مسیرهای مناسب برای عبور با کالسکه را در بیشتر سواحل خواهید دید.

 

هتل‌های برتر ساموئی؛ جزیره‌ی تفریحات عاشقانه در تایلند

 سامویی

 

نگران پوشک و وسایل مورد نیاز نوزادان نباشید

برای سفر به سامویی، ناچار نیستید تعداد زیادی پوشک برای فرزند خود به همراه ببرید. در بیشتر فروشگاه‌های بزرگ سامویی، می‌توانید پوشک استاندارد نوزاد در ابعاد مختلف و با قیمت مناسب پیدا کنید. شیشه شیر، انواع شیرخشک‌های استاندارد بین المللی و وسایل مورد نیاز دیگر نوزادان را هم می‌توانید از دراگ استورها و برخی از سوپرمارکت‌های بزرگ خریداری کنید.

 

 سامویی

 

استراحتگاه‌های استاندارد با خدمات نگهداری از کودک

استراحتگاه‌های ساحلی سامویی بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند و این یعنی هم استراحتگاه‌ها و هم هتل‌ها و مراکز اقامتی دیگر، عموما مهدکودک و خدمات پرستاری از فرزند را به شما ارایه خواهند داد.

 

۹ اشتباهی که در سفر به ساموئی باید از آن‌ها دوری کنید

 سامویی

 

غذاهای تایلندی مناسب کودکان در دسترس هستند

غذاهای تایلندی معمولا به خاطر تند و تیز بودن‌شان معروف هستند، اما نگران وعده‌های غذایی فرزند خود نباشید. غذاهای مناسبی مانند برنج سرخ شده، روتی، ماکارونی و رشته فرنگی سرخ شده با طعم‌های ملایم در دسترس شما هستند.

 

آشنایی با فرهنگ آسیای جنوب شرقی

تعطیلات با تور تایلند و سفر به سامویی به فرزندان شما فرصت می‌دهد تا با فرهنگ جدید، غذاهای جدید، زبان جدید و رسوم جدید مردمان سرزمین‌های آسیای جنوب شرقی آشنا شوند. شاید این فرصت در شهرها و جزیره‌های دیگر آسیایی هم امکان‌پذیر باشد اما از آن‌جایی که ریتم گذر زمان در جزیره سامویی آرام است، فرزندان شما فرصت کافی دارند تا با جاذبه‌های فرهنگی اطراف خود آشنا شوند، غذاهای جدید را تجربه کنند، با مردم محلی گپ و گفت کنند و در کل دنیای جدیدی را کشف کنند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند که فرزندانتان عاشقش می‌شوند

 سامویی

 

 مکان‌های گردشگری سامویی که کودکان را هیجان‌زده خواهد کرد

 

نمایش حیوانات ، تفریح محبوب کودکان

نمایش حیوانات و برنامه‌هایی مانند تئاتر میمون‌ها و یا دهکده باغ وحش ببرها از محبوب‌ترین برنامه‌هایی هستند که در سفر به سامویی می‌توانید برای فرزندان خود مهیا کنید. البته به خاطر داشته باشید که بسیاری از این برنامه‌ها با استانداردهای دوست دار محیط زیست، تطابق چندانی ندارند و اگر آموزش اصول زیست محیطی به فرزندان‌تان از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است، بهتر است به قسمت‌های جنوبی و جنگلی سامویی بروید و از مکان‌هایی مانند باغ پروانه سامویی دیدار کنید و از زیبایی‌ آن شگفت زده شوید.

 

بهترین سواحل سامویی برای شناکردن در آب‌های آرام و درخشان

 سامویی

 

آکوا پارک سامویی (AQUAPARK)

این جاذبه سرگرم کننده سامویی درست در مقابل رستوران Monkey Bay در آب قرار دارد. این پارک از تعدادی شناور بزرگ و اشکال دیگری شبیه زمین بازی تشکیل شده است. آکواپارک سامویی همیشه پر از شناگران جوان و نوجوان است. البته امکاناتی برای تفریح فرزندان کوچک‌تر هم تدارک دیده شده است. مسئولان این مجموعه به اصول استاندارد ایمنی پایبند هستند و به همین دلیل هم این مجموعه تفریحی از سوی والدین با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

 سامویی

 

پارک آبی کوکو (COCO SPLASH WATERPARK)

این پارک تفریحی یک انتخاب مناسب برای استراحت خانوادگی در ساحل است. Coco Splash فضاهای تفریحی را برای همه گروه‌های سنی تدارک دیده است. ورزش‌های آبی مختلفی در این پارک آبی در دسترس شما خواهند بود و حتی فرزندان خردسال شما هم می‌توانند در یکی از چهار استخر کوچک داخل پارک آب بازی و خوشگذرانی کنند.

 

۶ فعالیتی که می‌توانید در ساحلی لیپا نوی سامویی انجام دهید

 سامویی

 

مناسب‌ترین ساحل سامویی برای شما کدام است؟

 

بهترین سواحل برای نوزادان و کودکان

در میان سواحل متعدد سامویی، بهترین سواحل برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال ساحل Phut و Mae Nam است. در این سواحل امواج ملایم هستند، پیاده‌روها به اندازه کافی برای قدم زدن با کالسکه گسترده هستند و این یعنی به راحتی می‌توانید قدم بزنید و از طبیعت اطراف خود لذت ببرید.

 

 سامویی

 

بهترین سواحل برای نوجوان‌ها

برای خانواده‌هایی که با فرزندهای بزرگتر خود یعنی با نوجوان‌ها سفر می‌کنند، ساحل Chaweng بیشترین امکانات تفریحی متناسب با این گروه سنی را در خود جای داده است. امواج این ساحل به نسبت قدرتمند هستند و برای ورزش‌های آبی هیجان‌ انگیز، بسیار ایده‌آل هستند.

 

۲۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران